Bukefalos 28 år!

Sjuk kanin

A

aspartam

Usch vad jag blir ledsen! :cry: Kaninen jag tänkte hämta i Borås till helgen har blivit sjuk. Förstoppning...

Finns det någon risk att hon blir sjuk igen eftersom hon fått det en gång? Om hon nu skulle överleva. :cry:

Det är mycket irriterande att SJ inte accepterar mina biljetter tillbaka, jag måste alltså åka till Borås oavsett om kaninen klarar sig eller ej... :mad:

Finns det något omplaceringshem för djur i Borås, så kanske jag kan ta hem en kanin därifrån...? :idea:

Nej, nu skall jag gå och gråta i kudden en stund. :(

mvh Ellinor E. Karlström :bump:
 
bara man fodrar dem rätt (och ser till att de inte proppar i sig "fel" saker) kan förstoppning undvikas, sen är vissa individer mer känsliga än andra.

i de flesta fall kan förstoppning enkelt lösas med lite paraffinolja och annanasjuice.

jag skulle inte avstå en kanin bara för att den haft föstoppning.
 
Djurens vänner finns i Borås men just nu har jag inte en enda kanin för omplacering.
 
har kaninen haft förstoppning beror det på EN ENDA SAK: FELAKTIG UTFODRING.

ta hem den och utfodra den rätt så lovar jag dig att den aldrig mer kommer drabbas av förstoppning.
 
Tyvärr så dog den lilla kaninen i torsdags kväll. :(

Jag åkte ned till Borås på vinst och förlust och fick med mig den mest gudomliga lilla lejonhuvade kanin hem. :love: Namn är inte bestämt än, men HÄR kan ni se henne. :D

Just nu är hon väldigt trött efter den lååånga resan hem, men hon har varit ute och skuttat en stund i alla fall. Den tokiga kaninen äter inte morot! :eek:

mvh Ellinor E. Karlström :bump:
 
Ja, hon är helt underbar. :love:
Nu försöker jag bara övertala mig själv att jag inte behöver avla på henne. *host* :o

mvh Ellinor E. Karlström :bump:
 

Liknande trådar

S
Katthälsa Nu finns inte min lilla vackra oriental bebis längre, han hann gå bort på min kudde, medans jag gick för att hämta hans mat, som jag...
2 3
Svar
43
· Visningar
9 082
Senast: bengeten
·
Övr. Barn Hittade en gammal tråd jag skrivit, om strulet mellan mig och Li's pappa. Jag fick många fina råd av er och tänkte uppdatera er i hur...
Svar
4
· Visningar
1 363
Övr. Hund Det känns bara så himla hopplöst! Jag grubblar hela tiden på vår lilla vovve och allt som inte fungerar mellan oss, och det gör mig så...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
10 363
Senast: Aliide
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp