Sjuk kisse

N

Nessa

Min kisse (6 år) har nu för andra gången tassar som är tre ggr större än normalt. Första gången misstänkte vet. att hon boxats med en geting eller dyl. Jag tyckte dock att det var något osannolikt då hon var svullen i båda framfossingarna och i pannan. Efter en kortisonspruta blev det dock bättre och försvann.
Denna gång kan det inte vara getingstick då hon svullnade upp igen på höger fram i lördags kväll utan att ha varit ute. Svullnaden har spridit sig från bogen och ner i höger tass. Även höger bak svullnade denna gång.
Har även hittat nån sorts sår / böld precis bakom morrhåren.
Detta är ytterst förbryllande :confused: och inte skitlätt att se på en katt som vägrar sitta still i mer än 2 sekunder.

Är det någon allvetande Buke-människa som vet vad detta kan vara? Ska till veterinären idag, men hon var ju clueless sist (även om hon annars är kanonbra!)
 
Nån allergi kanske? Bra att ni åker in med henne. Berätta sen!! Lycka till!!
 
Sedan sist har bölden blivit något större, svullanden i tassarna gick ned under tisdagen vilket var bra. På onsdag morgon när jag åkte till skolan såg hon ut som vanligt men när jag kom hem 8 timmar senare var hon alldeles uppsvullen i ansiktet på höger sida. Hittade även ett nytt sår där. (1:a knölen sitter på vänster sida). Och nu på kvällen har jag hittat ett tredje sår precis under vänster öra...
Som tur är ska vi tillbaka till veterinären i morgon för en biopsi på knöl 1 och ett stort blodprov. Sen är det bara att vänta en vecka på labsvaren...Skitjobbigt!
Ingen verkar ha någon bra förklaring till vad det kan vara förutom diffusa virus/inflammationssjukdomar som ingen verkar veta hur de funkar eller vilken utgång de har, vilket är ytters frustrerande. Det är inte kul att se sin katt såhär, men hon verkar inte må jättedåligt. Hon har ju ingen feber men nedsatt aktivitet.
Det värsta för mig är just nu att jag kommer vara bortrest hela nästa vecka, men jag tror jag har en vän som ska bo här under tiden. Tänk om det skulle hända nåt och jag inte är hemma, usch!!
Håll tummarna för att allt går bra hos vet. imorgon. Eftersom hon är sjuk kan det ju gå hur som helst när hon ska sövas... :(
 

Liknande trådar

Hästvård Måste rådfråga, veterinär är kontaktad men har själv ingen aning i nuläget. Jag ligger själv i influensa och har inte varit i stallet...
Svar
17
· Visningar
2 659
Senast: WSLPZF
·
Hästvård Here we go again. Efter mer än 2 år utan skador så råkade vi ut för en hälta igen för en månad sedan. Hästen i fråga är ett finnhäststo...
2
Svar
20
· Visningar
3 773
Katthälsa Hej! Jag är ny här på forumet men tänkte att det kanske finns några kunniga och erfarna kattmänniskor här! Min katt kom in för 5...
Svar
4
· Visningar
3 529
Senast: Jenka
·
Hästvård I måndags messade stallägaren mig och berättade att min åring hade en liten bula uppe på halsen nära ganaschen. Han var inte öm och inte...
2
Svar
29
· Visningar
7 636

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp