Sjukskriven!!!!

mian1

Trådstartare
Jag har kämpat in i det längsta för jag VILL INTE vara sjukskriven. Jag tar det så lugnt jag förmår och vilar om det gör ont i kroppen, har stödstrumpor och gördel mot vatten och sånt.
I dag var jag hos läkaren för 30-veckorskontroll. I min familj föds av någon anledning alla barn för tidigt så jag behövde en extra koll för att lillebror inte ska trilla ut alldeles för tidigt. Och det hade han tydligen tänkt. Det finns ingen chans att han stannar i magen tills han är fullgången, men för att han ska stanna så länge som möjligt får jag inte röra på mig. Inte ens med bil! Får mao inte jobba, som jag tänkt göra och jag får inte åka till skolan. Har bett om att få göra det sista på kursen hemma och bara åka in för tentan. Hoppas att det går för jag vill ju inte göra om kursen. Ekonomi är döden och när jag ändå håller på vill jag avsluta kursen så att den är gjord.

Vad gör man när man är sjukskriven och inte får vara aktiv??? Känner mig redan deprimerad. Har fått strikta order om att låta bli gräsklipparen och trädgårdsverktygen. Får bara gå korta, små promenader och inte i terräng. Var ska jag gå då? Här är allt kuperat och fullt av branta backar.
Jag vill inte sitta stilla med fötterna på en stol :cry: Jag kommer att avlida!!! Fast samtidigt vill jag inte att lillebror ska födas jättetidigt. Sist födde jag i vecka 35 och tidigare än så vill jag ju inte att det blir.
Vad gör man med "minsta möjliga fysiska aktivitet"? :confused:
 
Sv: Sjukskriven!!!!

OJ vad mycket tid du har att sitta vid buke, du kommer bli ett levande uppslagsverk om vad som avhandlas här.... :idea:

(jag var sittande mer eller mindre hela sista månaden med min trea, jag KUNDE inte göra så mkt pga foglossningssmärta och sammandragningar/förvärkar - det blev mycket TV, dator och böcker... och NOLL kondis efteråt :eek: )
 
Sv: Sjukskriven!!!!

Det är nu du ska skriva din roman/kåserier, du har skrivit så mycket underhållande under åren här på buke så jag tror att du skulle kunna skriva en underbar bok! :love:

Men jag förstår din panik över att inte få göra något, har du något intresse i tex scrappbooking? Det blir lätt dyrt, men man är ialla fall stilla sittande! :idea:

Nätet finns det en hel del att roa sig med, brodera kanske? :angel:
 
Sv: Sjukskriven!!!!

Brodera! Det skulle min make gilla. Han brukar alltid muttra över varför jag har sån dyr hästhobby när jag kunde brodera istället. Broderade hästar slipper man bygga hagstaket åt, det är bara att brodera lite "elband" runt dem.

Hade jag haft pengar hade jag kunnat shoppa mig ur tristessen, men eftersom jag inte kan jobba så är plånboken så tom den kan bli. Läkaren tyckte inte att "minsta möjliga aktivitet" var att krypa på alla fyra och rensa jordgubbslandet heller. Och att klä om min antika, hundtuggade soffa kräver både aktivitet, fysik och pengar. *suck*
TV är inte min grej heller. 9:an sänder Frost på lördagskvällar, men annars är det inte ett enda program som jag gillar. Och att titta på film gör mig grymt rastlös. Datorn funkar en stund, men i brist på datorbord har vi en liten skolbänk som datorn står på och det är med nöd och näppe som jag lyckas klämma ner mig här.
Livet är TRÅÅÅÅKIGT!!!! Har provat att sitta på verandan och njuta av vädret, men det finns ju inget att titta på förutom en sned gran nere i hagen och den granen blir man fort trött på.
 
Sv: Sjukskriven!!!!

jag förstår dig precis! Jag är nybliven husägare och är i v 32 och kan inte göra hälften av de saker jag skulle vilja (anlägga nytt grönsaksland, åka och köpa jord, etc). Det är oerhört frustrerande att inte ha sina vanliga krafter.

Det enda jag kan komma på är läsa böcker, sy, sticka el virka coola grejer till lillplutten, skriva dagbok, surfa, planera och kolla upp allt som du har funderat på att nån gång planera och kolla upp (var man köper stängsel billigast, bästa kringelreceptet, hur mördarsniglar bör utrotas, smartaste färdvägen till alvesta, etc).
 
Sv: Sjukskriven!!!!

Det är bara kåserier/roman kvar att skriva! :idea:

Skämt å sido, läsa böcker är det något som passar? Eller lyssna på CD/mp3 böcker?

Skissa ner din drömträdgård, drömombygnadtioner osv..
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Dramatisk rubrik men det är så det känns :cry: Är inne i en djup kris och det känns som att jag håller på att förlora fotfästet. Jag...
Svar
3
· Visningar
774
Hundhälsa Ge mig all eran erfarenhet! Har upptäckt en liten liten kula i ett ljuver på vovven, högst upp (vid frambenen) och jag misstänker...
Svar
8
· Visningar
992
Senast: Viva
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
4 040
Senast: Sasse
·
  • Artikel
Dagbok Tänkte att det kunde vara bra för mig att ha en liten dagbokstråd här, där jag kan skriva av mig och även dela med mig av hästiga tankar...
Svar
6
· Visningar
832

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp