Ska du inte gå i pension?

Nej.

Var på besök på arbetsförmedlingen och fick givetvis en massa kritik för allt möjligt.

Arbetsförmedlaren tyckte att jag borde fundera på att gå i pension redan vilket inte är ett alternativ för mig. Jag kan gå först om 5 år. Kommer att bli fattigpensionär i vilket fall.

Och han började ifrågasätta varför jag ens bor i landet. Min dotter bor här. "Ja när du får barnbarn kommer du inte vilja flytta", tja, det kan dröja. Varför jag inte har flyttat ännu är ju inget som ska påverka tycker jag.

Han tyckte att jag ska söka sånt som även på pappret är omöjligt eftersom jag "bara" kan säja nej sen om jag går vidare. Bara ett slöseri med allas tid.

Jag har provjobbat på ett ställe och det får man tydligen inte. Hade ingen aning. Det klassas som svartarbete om inte arbetsförmedlingen har godkänt arbetet innan. Hur ska jag veta sånt? Arbetsgivaren lär ju veta vilka regler som gäller men de struntar tydligen i det.

Och sen började människan prata om Nato och Sverige och Turkiet. Tja, vad kan jag säja? Jag bor inte ens i Sverige längre och vet inte hur debatten är.

Hela samtalet gick ut på att jag är för gammal och att jag inte kan få ett jobb i min ålder. Ekonomin är en katastrof, jag får ca 9000:- kr per månad.
 
Senast ändrad:

Pratade i över två timmar igår med en god vän. Idag skriver hon till mig och undrar om jag sökt något jobb...? "För du måste ju jobba". Tur att jag kan avreagera mig här. Jag gick igenom varenda jobbintervju jag har gjort samt även provjobb. Så dåligt minne kan man väl inte ha?
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Året var 1994. Jag var trött på att bo i en förort. Jag ville ut på landet. Några år tidigare hade jag avslutat en 2-årig...
Svar
0
· Visningar
1 077
Senast: Wille
·
  • Artikel
Dagbok Idag har jag träffat både rehabkoordinatorn och haft möte med fk och af. Mötet med rehabkoordinatorn var bra. Han tyckte jag var tydlig...
Svar
7
· Visningar
1 224
Senast: Nox
·
L
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Ända sen jag fick en diagnos att jag har autism så har jag HATAT det. För att det är som en diagnos att man är FEL enligt sam hället och...
5 6 7
Svar
127
· Visningar
6 729
Senast: LiviaFilippa
·
  • Artikel
Dagbok Jag tänkte ge mig själv en utmaning. Får se om jag tänker anta den… 😉 Jag tänkte att jag skulle skapa ett utrymme där jag bara fokuserar...
Svar
9
· Visningar
1 055
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp