ska jag gå ner i pris?

Mammadutt

Trådstartare
Har som några vet min dvärgpudel hos ett par på prov. Han är 3 år och 3 mån gammal. Satte priset till 3.000 kr (kostade 9.500 som valp) han är livförsäkrat fullt likaså vet.vård.

Saken är att min Pudel är känslig i magen (vilket jag skrev i annonsen och hela tiden sagt). Nu vill de som har han på prov förmodligen kolla upp hans mage ordentligt (visst, det är ju jättebra) men samtidigt sänka priset, hemmet är såklart viktigast för mig, och hos dom får han det verkligen toppen med en pudelkompis, bo på landet osv.

Tycker ju redan 3.000 kr är rätt lågt pris för min lilla kille (som i mina ögon såklart äv värd flera miljoner).

Samtidigt är jag tveksam till att det är något större fel i magen annat än att han är lite lättstressad och hos dom har han visat mer känslighet än här hemma (antar det är omställningen att hamna på nytt ställe).

Skulle kosta 1500 att ta prover för hans mage och 4000 med röntgen och grejer (vilket tydligen försäkringen täcker, sa dom då dom pratat med vet).

Jag vill verkligen han ska hamna hos dom men hur ska jag nu göra... halvera priset motsvarande proverna? alltså nästan GE BORT HAN för 1500 kr? eller stå fast vid priset och erbjuda mig betala självrisk 1200 om dom hittar något fel? Snälla ge mig råd.

tack /filiduttan!
 
Sv: ska jag gå ner i pris?

Svårt när du nu hittat ett bra hem :confused:

Själv skulle jag resonera som så att jag vill sälja en frisk hund för att i framtiden undvika eventuella diskussioner. Så jag skulle själv göra dessa undersökningar och betala självrisken. Sedan ta ställning till prislappen.
 
Sv: ska jag gå ner i pris?

Tycker att en seriös köpare bör kunna tänka sig att betala det du begär.
(En Pudelvalp kostar ju runt 10.000:- eller mer, utan att man vet vad det blir av den...)
Möjligen kan man lägga till att de får åter ex 1000:-
OM han har en obotlig magåkomma som kan ge de nya ägarna besvär.

Skickar ett PM...
 
Sv: ska jag gå ner i pris?

Tycker inte du ska gå ner i pris. Känns det redan som att 3000 är lågt skulle det nog inte kännas bra att sälja honom billigare.
 
Sv: ska jag gå ner i pris?

En undersökning kan ju dra iväg i pris väldigt mycket.
Tycker att 3000 kr låter "billigt" för en hund redan. Så jag tycker inte du ska gå ner i pris. Kanske att du betalar självrisken då, men de får ju honom till bra pris ändå!
 
Sv: ska jag gå ner i pris?

hade jag varit du så hade jag nog inte gått ner i pris.

vill dom göra en undersökning så är det upp till dom, eller hur.
vill dom sedan ha hunden så är det 3000du vill ha för den, det får dom helt enkelt acceptera
 
Sv: ska jag gå ner i pris?

Jag skulle inte gå ner i pris. Jag skulle inte betala nån självrisk heller.
Om dom vill göra undersökningar så är det väl iofs bra, Men som jag förstår inget som ingick i eran överenskommelse.

Mia.
 
Sv: ska jag gå ner i pris?

dom fick honom gratis i utbyte att dom kastrerade honom. Han mår SÅÅÅÅ bra nu, har en alldeles egen tjej, en kopia av han själv, bor i hus, lite lantligt..... drömhemmet har han fått!
 
Sv: ska jag gå ner i pris?

kul att höra att det löste sig så bra :)
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Mat till kräsen liten valp
  • Omplacera problemhund?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp