Skada på ryggen / betäckningsskada

skuggi

Trådstartare
I väntan på vidare undersökning och besked så tänkte jag höra om det finns några bukare som har erfarenhet av skador på ryggen, just över ryggraden? Typ betäckningsskada, bett över ryggen osv.
Berätta gärna vad som hänt, vad som gick sönder, hur/om man kunde laga det och hur det funkade sen.

(min häst har ett kraftigt ärr tvärs över ryggraden vid länden, flera år gammalt, vi misstänker att det påverkar honom, veterinär ska få undersöka det men det är lång väntetid innan jag får komma till den veterinär jag vill)
 

Liknande trådar

Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 325
Hundhälsa Schäfer på 6,5år, röntgades med C-höfter som 1-åring samt en extra kota på ländryggen. Hade en skada i bogen som unghund. Fick...
Svar
6
· Visningar
1 525
Senast: a1agnlju
·
Hästvård Hej! Jag köpte en häst för exakt ett år sedan (november 2021) som var allt jag och mina döttrar drömt om. Extremt lätthanterlig, pigg på...
2
Svar
30
· Visningar
5 065
Hundhälsa Hej! Min Australian kelpiehane på snart 6 år har varit skadad i över 2,5 månad och trots flera veterinär besök och nästan 2 månader på...
2
Svar
28
· Visningar
5 502
Senast: Linda_A
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp