Bukefalos 28 år!

Skäckarna Cream N'Coffee & Pontiac

Zuzzi

Trådstartare
Har stött på dessa herrar nu, den förstanämda är kastrerad och tävlar i hoppning och Pontiac som är far till Coffee verkar i avel fortfarande.

Nu är jag oerhört nyfiken på Cream N'Coffee's möderne, har fått vissa uppgifter om att det ska ligga mer halvblod bakom där? Bl.a. Irco Marco

Någon som vet?? Skulle vara jättespännande

http://www.haststam.com/raser/hast.asp?hast_id=130429
 
Sv: Skäckarna Cream N'Coffee & Pontiac

Aramis tigrerad hingst som används på stall Ekeröd,
e Ekeröds Blixten
(e Icro Macro e Irco Marco ue CarnoustieXX)
(u Silva, Tigrerat Irländskt sto, okänd stam, kom i samma transport som Kingsettle Tankah, och Paith-Cadwyn-Aur och Mr Bento, från hästhandlaren Robinson i England,)
u Merry Fair
e Prince FairXX

Trixie var ett sto också efter Prince FairXX
(Mårtensson samlade på dom)

Enligt uppgift jag fick 2 år sen, har Pontiac okänd stam, och ej efter 4X, men dom kanske forskat fram stammen nu.
 
Sv: Skäckarna Cream N'Coffee & Pontiac

Såklart var det jag som har varit helsnurrig... går inte så bra om fadershingsten är född 2000 och avkomman född 1996 :angel: Såklart är det Pontiac som har okänd härstamning som är fadern.

Nu är det bara Trixies mor jag är intresserad av, om någon vet?
 
Sv: Skäckarna Cream N'Coffee & Pontiac

Såklart var det jag som har varit helsnurrig... går inte så bra om fadershingsten är född 2000 och avkomman född 1996 :angel: Såklart är det Pontiac som har okänd härstamning som är fadern.

Nu är det bara Trixies mor jag är intresserad av, om någon vet?

Har snackat med en kompis som köpte ett stoföl efter Pontiac på auktionen på Ekeröd för några år sen. Hon fick uppgiften av Mårtenssons att Pontiac har dansk far(skäck e Prins Rödbrokigt ) och moderns stam(skäck) går tillbaka till Lotta(?)e Orlando på Mjövik. Hon skulle kolla vad hon skrivit ner .
 
Senast ändrad:
Sv: Skäckarna Cream N'Coffee & Pontiac

Lotta var så vitt jag har koll u Lona e Heinfried u Lidice e Regulator. Lidice var också mormor till Pegasus.
 
Sv: Skäckarna Cream N'Coffee & Pontiac

hej är lite nyfik vad du fick redan på om pontiac?? jag har en 3 års hingst efter honom. skulle vara kul att få veta mer.
 
Sv: Skäckarna Cream N'Coffee & Pontiac

finns flera skäck hingstar som heter pontiac tydligen.. den som finns på stall ekeröd är född 1990 och står ej någon härstamning men hon sa att han hade danskt blod i sig.
en av dom andra är född 2000 och finns med i blup och är efter 4x och u cilla. så är lätt att blanda ihop dom.
 
Sv: Skäckarna Cream N'Coffee & Pontiac

*Knapplån*

Någon som har bilder på Pontiac (förutom de som finns på hemsidan) eller hans avkommor? skulle vara kul att se :)
 
Sv: Skäckarna Cream N'Coffee & Pontiac

Här är en avkomma till (Ekeröds) Pontiac:

mynta.jpg


mynta2.jpg
 
Sv: Skäckarna Cream N'Coffee & Pontiac

kunde inte lägga upp mina bilder här eller länka dom men om jag får en mail adress så kan jag fixa de.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Senast tagna bilden XV
  • Försäkring

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp