Skämt/roliga ordspråk om hästar

Till mästerskapet givers blott en bana ren som solens väg uti det blå att syfta uppåt och det högsta ana men aldrig tro sig mästare ändå
(ska enl en annan sida finnas/funnits på väggen i ett av ridhusen på Strömsholm? Den är bra, sätter pricken över i:t om ridkonsten och att man aldrig blir fullärd)
Sitter på väggen i Vita Ridhuset på Strömsholm. Av C.A. Ehrengranath
Scata/nörd... ;)
 
Sitter på väggen i Vita Ridhuset på Strömsholm. Av C.A. Ehrengranath
Scata/nörd... ;)

Tycker det var helt underbart! :) Har aldrig vart där och aldrig hört det citatet tidigare

Får jag mitt egna drömstall någon gång så ska jag skriva ut och rama in det citatet
 
Kanske inga roliga ordspråk men rätt bra:

-Hästar är förutsägbart oförutsägbara!

-Du älskar inte din häst för att den är vacker. Den är vacker för att du älskar den.
 
Det finns ju den där klassikern "Four white feet, give him to a friend. Three white feet send him far, far away. Two white feet (...minns inte, googla..) one white foot keep him to the end." Kan ju passa om person som har kortet har en häst utan vita fötter.

Hittar du en bild på en överhoppande häst så kan du ta den roligaste beskrivningen jag hört på länge: "As careful as a naked man climbing a barbed wire fence" Man kan liksom se scenariot framför sig!
 

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Jag ska försöka beskriva mitt problem så kortfattat jag kan. Jag har ett 7-årigt halvblod med lite fullblod i sig, valack, !fux...
2
Svar
27
· Visningar
5 076
Senast: MattiZ
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har en sak att säga när det gäller vett, etikett och rent allmänt hyfs. Jag är uppriktigt sagt skittrött på att tacka för gåvor som...
Svar
0
· Visningar
969
Senast: Skorpion76
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Efter att ha varit extremt stilla under ett par månader, och med tanke på att jag kommer att köra en motionsplan under våren, så var jag...
Svar
0
· Visningar
643
Senast: cassiopeja
·
Skola & Jobb Varning för långt inlägg... Jag är en så kallat "ung vuxen", som dock känner mig som en 16-åring... Då menar jag inte bara mitt omogna...
2
Svar
21
· Visningar
2 180
Senast: prallan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda 2022
  • Bildtråden
  • Färgtråd III

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp