Bukefalos 28 år!

Skakar när han sover

Iddefixen

Trådstartare
Har märkt att vår JR skakar när han sover eller vilar. Mest i bakdelen. Trodde att han frös - men det verkar inte vara så. Han är helt avslappnad och verkar inte ha ont av det...Men man undrar ju lite iaf.

Är det vanlig att de gör så? Är det farligt?
 
Sv: Skakar när han sover

Han drömmer väl?
En del hundar kan både springa och skälla i sömnen.
Min nuvarande vorsteh skäller så att han vaknar, rusar upp och letar efter den som skällde:)
 
Sv: Skakar när han sover

En hund som är på väg in i sömnstadiet kan ligga och gnälla, skaka och rycka i kroppen. Det är musklerna som är på väg att slappna av, men inte riktigt lyckats. När hunden sedan är "lugn" igen så har de somnat.
 
Sv: Skakar när han sover

så gör min dansk/svenska också....ser ut som dom fryser...första gången trodde jag han var sjuk, men han gör väl bara så ibland.....för det verkar då inte vara nåt fel på honom annars....
 
Sv: Skakar när han sover

Huttrar, skakar, darrar... :D same shit, diffrent names... :D :angel:
 

Liknande trådar

Hundhälsa Tiken har börjat skaka i bakdelen sen 2-3 dagar, märks mest när hon ligger och vilar men även annars. Hon låter också väldigt orolig i...
Svar
18
· Visningar
1 464
Senast: Viva
·
Hundhälsa Hej där, Jag har en shiba som är okastrerad på nästan så exakt 2 år, han har betett sig väldigt konstigt de senaste 2 veckorna. Vi...
Svar
0
· Visningar
326
Senast: ryujaneiro
·
Hundhälsa Har en unghund på snart ett år som jag tyckt haft stabil och bra mentalitet. Van med barn, lek och lite högljutt. Visserligen tränat men...
Svar
2
· Visningar
437
Senast: Harrysen
·
Övr. Hund Spionen har både nosgrimma och halsband när vi är ute på promenad, sele och halsband när vi är i skogen kopplet kopplat i båda...
2 3
Svar
46
· Visningar
3 064
Senast: Fetaost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Sulöm häst - tips
  • Ridstrumpor!
  • INK

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp