Bukefalos 28 år!

Skatteverket vs Avanza K4

californication

Trådstartare
Jaha. Första gången för mig att deklarera värdepapper. Gjorde en hel del försäljningar förra året och tänkte därför lösa det enkelt med att köpa avanzas färdigifyllda blankett för att enbart föra över till skatteverket. Kul skämt. Det ser inte ens i närheten ut att vara likadant varken på den färdigifyllda blanketten eller när jag kollar kontohistorik. Enligt skatteverkets färdigifyllda blankett skall jag exempelvis ha gjort försäljning om 1 + 2 + 2 aktier men det stämmer inte. Min första försäljning var 6 st aktier.

Hur i hela fridens namn skall jag veta vad jag skall fylla i när skatteverkets uppgifter ser helt annorlunda ut mot mitt kontoutdrag samt förköpta blankett?
 
Jaha. Första gången för mig att deklarera värdepapper. Gjorde en hel del försäljningar förra året och tänkte därför lösa det enkelt med att köpa avanzas färdigifyllda blankett för att enbart föra över till skatteverket. Kul skämt. Det ser inte ens i närheten ut att vara likadant varken på den färdigifyllda blanketten eller när jag kollar kontohistorik. Enligt skatteverkets färdigifyllda blankett skall jag exempelvis ha gjort försäljning om 1 + 2 + 2 aktier men det stämmer inte. Min första försäljning var 6 st aktier.

Hur i hela fridens namn skall jag veta vad jag skall fylla i när skatteverkets uppgifter ser helt annorlunda ut mot mitt kontoutdrag samt förköpta blankett?

Jag hade deklarerat enligt Avanzas K4, eftersom det är på banken som historiken/facit finns. Skatteverket vet det mesta, men inte allt :)

Deklarerar du via webben är det enkelt att fylla i uppgifterna.
 
Jag hade deklarerat enligt Avanzas K4, eftersom det är på banken som historiken/facit finns. Skatteverket vet det mesta, men inte allt :)

Deklarerar du via webben är det enkelt att fylla i uppgifterna.

Men jag förstår inte hur jag skall ta bort rader? Alla rader finns ju där men tycks inte gå att ta bort. Annars hade jag bara raderat allt och fyllt i enligt Avanza.

Är jag korkad?
 
Men jag förstår inte hur jag skall ta bort rader? Alla rader finns ju där men tycks inte gå att ta bort. Annars hade jag bara raderat allt och fyllt i enligt Avanza.

Är jag korkad?

Nej, jag tror inte att du är korkad. Systemet är säkert korkat. Jag har det inte framför mig och deklarerade för flera veckor sedan - så jag kan tyvärr inte hjälpa mer än så :(

Kolla med @TeamLundVer, @Kakis eller @Gabbi, någon av dem har kanske koll?
 
Men skall jag då alltså ändra och fylla i som min Avanzablankett och ta bort resterande med minustecknet? Det blir lite drygt 1.5 sida på Skatteverket med bara "borttagna" rader. :/
Du ska fylla i det som du tycker är korrekta uppgifter, det kan ingen på ett nätforum bestämma vad det är. Och om det som står förtryckt inte stämmer så ta bort det och skriv in det du tycker är korrekt. Man kan göra ändringar i deklarationen upp till 5 år i efterhand om det visar sig att något är fel. Så se bara till att lämna in den i tid, ändringar kan man göra i efterhand.
 
Har aldrig varit med om att Avanzas K4-blankett var fel. Däremot kan jag hålla med om att Skatteverkets blankett kan vara svår att ändra. Varför kan man förresten inte bara skicka in Avanzas K4-blankett?
 

Liknande trådar

Samhälle Jag är relativt "nyfödd" feminist, har väl egentligen alltid haft tankarna/känslorna men först de sista åren fattat att det är feminism...
Svar
11
· Visningar
1 219
Senast: vallhund
·
Ekonomi & Juridik Ja, vad är egentligen "bäst" om man nu kan säga så? Kan direkt tillägga att jag läser juridik (nej, inte jurist, för det läser man på...
2
Svar
26
· Visningar
4 347
Senast: Kirie
·
Övr. Barn Har haft svärföräldrarna + min mans syster boende här i några dagar (de bor 85 mil bort). Brukar bita ihop när de gör saker jag inte...
3 4 5
Svar
95
· Visningar
7 344
Senast: boccia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp