Skelettskada tillskott tips

MORSLILLA

Trådstartare
Hej jag har en häst som nu har fått en liten skelettskada vid bogbenet. Jag undrar nu om det finns någon som känner till något tillskott som hjälper skelettets läkning? :)
 
För ett par år sen så fick en av mina hästar en ful hovbensfraktur som gick upp genom hovleden, gav då nypon för läkning och gurkmeja för att förhindra inflammation i leden. Vet inte om det hjälpte men man provar ju allt, speciellt när inte prognosen var så bra. Allt gick dock bra och han rids som vanligt efter lång läktid :heart
 
Hej jag har en häst som nu har fått en liten skelettskada vid bogbenet. Jag undrar nu om det finns någon som känner till något tillskott som hjälper skelettets läkning? :)
Du kan ge Vallört, men inte längre än 6-8 veckor, ett annat namn för vallört är benkitt,
Det hjälper till att läka just skelettskador ge ca 30g 1g om dagen
 

Liknande trådar

Hästvård Jag behöver hjälp! Jag har en 1-åring SWB som i början av juli gjorde illa sig i hagen. Veterinär kom ut och konstaterade att det...
2
Svar
28
· Visningar
3 835
Senast: Fiorano
·
Hästvård Hejsan, Jag klippte min häst i september, ja brukar klippa henne och pälsen brukar inte växa super snabbt men nu har den verkligen inte...
Svar
1
· Visningar
545
Senast: Grazing
·
Foder & Strö Helt plötsligt ratar min häst sin "mat" och jag får inte i henne alla tillskott. Brukar ge henne 1dl glyx mash, 1 dl lucernpellets...
Svar
9
· Visningar
757
Senast: skiesabove
·
Hästvård Hej! Jag letar efter en häst som ska vara för hobbyridning; ridning i skog samt lite dressyrpass och enstaka hopp i paddock. Har...
Svar
15
· Visningar
1 873
Senast: Ridinglady
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp