Skicka present: storlek?!

@Andromedae jo men som sagt var hon ju 6 veckor tidig och hade hon vart fullgången hade hon antagligen köttat på sig en del :) Äter som en häst gör ungen dessutom, ibland får vi tom hålla tillbaka för att hon inte ska kräkas! Nu har vi iof de senaste månarna inte gått upp jätte mycket eftersom hon vart så mycket sjuk och då har hon inte vart så sugen på mat, men hon är fortfarande en kortis. Men hon växer ju helt klart ut kläderna på längden före hon växer ur dem på bredden ;)
Killar brukar väl rent generellt växa lite snabbare än tjejer. Tycker iaf att killarna i hennes ålder som vi känner är större än tjejerna.
 
Jag hade valt storlek 62 utifrån hur stor hon är nu och att du vill att hon ska kunna ha den i sommar.

Dom växer iofs olika snabbt men min som var exakt lika stor som din systers hade 56-62 ganska länge. Sen tycker jag det gått med racer fart för nu har han 74-80 och är snart 9 månader.
 
@Apollo 13 Det är spännande det där, med hur olika det är. Vet du om det är olika kurvor för pojkar och flickor på BVC? Jag har inte tänkt på det innan, men det vore ju rätt intressant att veta om det finns någon generell skillnad mellan könen hos så små barn.
 
@jag har faktiskt inte en susning tyvärr. Men alla har ju sina egna kurvor men hur man beräknas hur de förväntas se ut vet jag inte, men jag blir inte förvånad om kön spelar in.
 
Vi fick ingenting alls i 50/56 utan fick åka och handla... Hon hade 50/56 i en månad eller två kanske innan vi fick gå upp på 62 som hon hade länge. Sen hoppade hon helt över strl 68 och gick direkt från 62 till 74. Mitt tips är nog att köpa 56 eller 62. Första tiden bytte jag kläder jämt tyckte jag, så bara bra att ha mycket :)

Apropå storlekar och märken så har Lindex också ganska små tycker jag.

Min tös var 48 cm och vägde 2810 gram vid födseln, nu är hon snart 11 månader och har storlek 80.
 
Och min dotter föddes i 40+1 - 52 cm och nästan 4 kg. Hon fyller ett år om två veckor och har också 74 (och det är rätt stort, har precis bytt från 68). Storebror född i 38+3, 50 cm 3560 g växte mycket fortare och hade 74 som sexmånaders...

F.ö. har jag två jumpsuits från Kappahl i 62/68 och det är fortfarande rymliga, kommer nog att passa perfekt i sommar!
 

Liknande trådar

L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 226
Senast: LiviaFilippa
·
Gravid - 1år Vad packar/packade ni? Vad tyckte ni vad viktigast och vad blev överflödigt? Jag har tänkt senaste månaden att man inte behöver så...
2 3
Svar
51
· Visningar
3 417
Senast: Otherside
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
13 965
Senast: Barbabelle
·
Juridik & Ekonomi Så. Jag och partnern har äntligen fasta jobb båda två, vet hur och vart vi vill bo osv. Vi är otroligt överens om allt ifrån storlek på...
3 4 5
Svar
85
· Visningar
7 204
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp