Bukefalos 28 år!

skillnaden mellan person och person - forumregler?

Sv: skillnaden mellan person och person - forumregler?

KL
jag undrar med en dåres envishet, om ngt svar kommer komma i denna tråden eller om den är tänkt att falla i glömska och bara ignoreras? Jag tycker min frågeställning är relevant, och skulle gärna vilja ha en motivering och förklaring. Om man inte vill addressera den är det väl lika bra att låsa den eller ta bort den och glömma att den ens existerade, än att bara låta den ligga osvarad?
 
Sv: skillnaden mellan person och person - forumregler?

Man med en dåres envishet försöka svara men den som frågar kanske söker ett helt annat svar. Har du inte fått ditt svar än så kanske folk inte uppfattade frågan på samma vis som du. Dags att antingen läsa igen och se om svaret finns trots allt eller ställa frågan igen men kanske omformulera den så folk uppfattar den rätt.

Sedan finns det vissa frågor som inte går att besvara men det är en annan historia.

Svaret på din fråga varför till synes likvärdiga frågor behandlas olika (om jag tolkar det rätt) är troligen en kombination av:

- Det finns många moderatorer och de är människor och ibland är de mänskliga och gör olika bedömningar.
- Det finns inte två frågeställningar/företeelser/trådar som är identiska och utvecklar sig på exakt samma vis därför blir det per automatik inte identiska bedömningar.

Vill du ha millimeterrättvisa håll dig till "hårda" frågor som bara har ett svar.
 
Senast ändrad:
Sv: skillnaden mellan person och person - forumregler?

Jag hade förväntat mig ett svar från en moderator vad som var skillnaden, och Boj hade hänvisat till att Gunnar isåfall har svaret. så ja, jag har inte ställt frågan till andra användare, varför den ligger på just moderator forumet hjälp? ser inget konstigt i det? Har inte fått ngn konkret förklaring alls, vad som var skillnaden mellan tex svanstedt och denna. Min fråga är ingen kuggfråga, så ett svar hade varit välkommet och uppskattat då jag tycker det addresserar betydligt större frågor än milimeter rättvisa. Tycker du det handlar om petitesser? det tycker inte jag?
 
Senast ändrad:
Sv: skillnaden mellan person och person - forumregler?

Nej det är inte petitesser, men det är flera olika moderatorer involverade så du lät inte få ett mer specifikt svar än att det är en bedömningsfråga där flera parter är involverade. Det går inte att få det rättvist, hur man än gör riskerar man att någon ifrågasätter beslutet och det finns alltid flera liknade fall att peka på där beslutan skiljer sig. Det är också så att man behöver ta ett ganska snabbt beslut om tråden spårar ur. Det finns garanterat ingen baktanke med att låsa vissa trådar och låta andra vara.

En anledning till att jag själv stängt trådar när jag var moderator var att det var för tidskrävande att hålla styr på dem. Accepterar du bara svar från Gunnar så maila honom.
 
Sv: skillnaden mellan person och person - forumregler?

moderator forumet hjälp

Varifrån har du fått att Bukefalos-hjälp skulle vara ett moderatorforum?
För jag förmodar att det är det du menar, vi idkar inte särskrivning i svenska, det blir så svårt att förstå vad som avses. :idea:

Bukefalos-hjälp är till för frågor som rör forumet. T.ex. hur du använder det.
 
Sv: skillnaden mellan person och person - forumregler?

kl

Läst dessa imlägg säkert 20 gånger för att förstå.

Men det enda jag har kommit fram till är att olika personer anser olika saker.

Och att Svanen är helt ok att diskutera på minst tre olika avdelningar här men när det gäller övriga ridsporter så är locket påsatt och ditsvetsad.

Då Svanentrådarna pågick som värst så blev det så mycket påhopp från olika håll med direkta anklagerser om rent djurplågeri om oss som höll på med trav.

Flera duktiga som höll på med sporten blev så pass ledsna att dom inte ens ville komma tillbaka till Buke.

Själv låg jag på gränsen och funderade länge på varför folk fick hålla på med hetsjakt å det grövsta utan åtgärd. Ingoreralistan utökades.

Man mådde ganska dåligt över alltihop.
Svanen invaderade hela Buke, på Nyheter, på Vård, Hantering, Trav.
Fanns banner högst upp som hänvisade att trav var djurplågeri.

Allt detta var helt ok.

Tror varken jag eller Mackan här kommer att få svaret på skillnad mellan att ventilera trav-djurplågeri och rid-djurplågeri.

Ridsporten är väl kanske lite finare och då är det bäst att inte säga nåt dumt.
Inte trampa någon på tårna.
Stryka alla medhårs.


AM
 
Sv: skillnaden mellan person och person - forumregler?

Pja, jag tycker frågan är ekvivalent med hur forumet används, och Gunnar är moderator för hjälp forumet, så att frågan skulle vara särskilt missanpassad jmf med andra trådämnen härinne, ifrågastätter jag vad skillnaden skulle vara att min fråga inte passar in, jmf med de liknande typer av frågeställningar som sker här?
 
Sv: skillnaden mellan person och person - forumregler?

*KL*

Rent generellt i forumreglerna skall inte enskilda personer diskuteras på forumet.
Undantag görs i princip när det gäller personer som omskrivs eller på annat sätt figurerar i media. Vanligtvis sker detta genom att en länk till en nyhetsartikel postas på Bukefalos nyhetsforum, i den tråden kan sedan diskuteras det som står i artikeln eller som rapporteras i andra media.
Om det börjar dyka upp diskussioner om sådant som inte bekräftats eller skrivits om i media brukar via radera detta om vi uppmärksammas på detta.

Jag vill egentligen inte gå in på enskilda fall men vad jag kommer ihåg handlade det mesta vad gäller travtränaren om sådant som redan skrivits om i andra media, jag tror även att det faktiskt skedde en hel del radering av inlägg där med, samt att trådar låstes för att få styr på det hela.

Islandsryttarens trådar, de jag sett, rensades också fortlöpande, framförallt från sådant som inte redan publicerats i andra media. Jag tyckte efter denna rensning att islandsryttarnyhetstrådarna höll en bra nivå där båda parter fick komma fram.

Islandsryttarens vänner och anlitad känd advokat höll inte med och pressade mig och ville ha trådarna helt raderade.
Jag valde att rensa och låsa trådarna, jag tog alltså inte bort dem, med hopp om att folk skulle inse anledningen till rensningen och att det i sig skulle tala i frågan.

Detta kanske i detta fall var fel val. Jag hoppas polisutredningen kommer fram till vad som hänt i fallet och att detta publiceras så att nya trådar kan skapas på nyhetsplats.

Djurplågeri skall bekämpas på alla ställen det dyker upp, inom vilken gren det sker har självklart ingen som helst betydelse för mina bedömningar.
 
Sv: skillnaden mellan person och person - forumregler?

*KL*


Islandsryttarens vänner och anlitad känd advokat höll inte med och pressade mig och ville ha trådarna helt raderade.Jag valde att rensa och låsa trådarna, jag tog alltså inte bort dem, med hopp om att folk skulle inse anledningen till rensningen och att det i sig skulle tala i frågan.

:eek::eek:

Förlåt Gunnar..men får dom göra så????

Detta är absolut ingen kritik till dig så du vet men för mig låter det som rena
Berlusconi-fasoner.

Hans anhängare gör exakt så för att inte folk skall varken baktala, opponera eller ha åsikter.

Det finns många forum där nere som styrs upp av hans folk.
Detta kunde jag faktist inte tro skulle ske här.

AM
 
Sv: skillnaden mellan person och person - forumregler?

Tack Gunnar för det ärliga svaret. Jag är mål lös. Jag har dock fått svar på min fråga och tackar återigen. :bow:
 
Sv: skillnaden mellan person och person - forumregler?

Jag, som inte är insatt alls, kan dock tycka att det är rätt skönt att det inte skapas 40 sidor långa hat-trådar mot en 16-årig tjej. Det är nog jobbigt ändå, oavsett vad som hänt.
 
Sv: skillnaden mellan person och person - forumregler?

Aha, tyckte det stod 19 i DN när jag kollade där.

Enligt ridsport var hon 17 för två-tre år sedan.

men jag kan ha fel.
 
Senast ändrad:
Sv: skillnaden mellan person och person - forumregler?

Aha, tyckte det stod 19 i DN när jag kollade där.

Enligt ridsport var hon 17 för två-tre år sedan.

men jag kan ha fel.

Och tjejen som berörs i denna tråden är född 81, svårt att gissa att du syftade på någon helt annan.
 
Sv: skillnaden mellan person och person - forumregler?

Har du möjlighet att ordna moderering före publicering i enskilda trådar? Alltså att du/moderatorer läser inlägg innan de görs publika. Då skulle du inte riskera inlägg som innebär t ex förtal eller ryktesspridning.

Du gör naturligtvis som du vill. Men om jag drev ett forum skulle helvetet få frysa till is innan jag vek mig för folk som var någon form av disciplinärende och deras advokater.

Buke är en stor och mäktig portal. Den ska inte styras av intressen utifrån, du måste ha rakare rygg än så.

När en aktiv i någon gren av ridsporten blir utsatt för anmälan, granskning och offentlig diskussion så är det självklart att folk vill diskutera det även här. Tyvärr brukar det vara ganska få som förstår att diskutera enbart det som är offentligt, t ex har rapporterats i olika medier. Så jag förstår att frågan inte lätt för dig.

Dock skulle problemet vara löst om kunniga personer med lite fingertoppskänsla läste inläggen i förväg. Någon sådan lösning är ett måste, du kan inte låta granskade personer och deras jurister få styra innehållet på DIN sajt.
 
Senast ändrad:
Sv: skillnaden mellan person och person - forumregler?

Jag håller med, förrutom ang. att helvetet får ta eld först - där brinner det väl rätt friskt rent generellt? : )

skämt åsido:
just nu finns ju en tråd om dressyr ryttaren vi alla känner vid namn och som nämns vid namn, på dressyrforumet, ang. doping avstängningen. Startare av tråden: moderator.
De trådar som låstes som vi diskuterar här, nämner ju inte ens namnet på ryttaren....

Nej jag blir också olustig att sånt här får förekomma och vore det mitt forum skulle jag överväga att gå till media och belysa det som hänt, alternativt strunta i det och köra på som jag gör med övriga forumet.

edit: såg att du redigerat helvetets temperatur nu : )
 
Senast ändrad:
Sv: skillnaden mellan person och person - forumregler?

KL

Jag hade alltså inte fel:

Nu är inte jag Gunnar, och kan inte svara.

Och jag svarar inte men jag tror det kan bero på att denna islandshästryttarinna på något sätt tagit personlig kontakt med Gunnar.


Och:

Men jag är rätt säker på att det är som jag tror.
 
Sv: skillnaden mellan person och person - forumregler?

Vad hände med yttrandefriheten?

Mycket bra fråga...

Ju mer jag tänker på detta ju mer förbannad blir jag. :mad:

Att "någon" utifrån kan komma och styra och ställa på Gunnars forum.
Det är ju han som byggt upp detta och då ska inte folk lägga sig i om vad som skrivs.

Åter igen..berlusconi-fasoner.:mad::mad:

AM
 
Sv: skillnaden mellan person och person - forumregler?

Ja och inte bättrer det på den inblandades rykte direkt.
 

Liknande trådar

  • Låst
Ridning Jag gör ett försök att avliva myterna om att ALLA ryttare inom en gren/inriktning/disciplin rider och tränar på samma sätt. I oändligt...
11 12 13
Svar
245
· Visningar
20 905
Senast: Immer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp