Bukefalos 28 år!

skillnaden mellan person och person - forumregler?

mackan

Trådstartare
Jag undrar över varför islands tråden som utan att nämna ngn vid namn, tar upp frågan varför en viss islandshäst ryttare stängts av , av förbundet pga anklagelser runt olämpliga träningsmetoder? Trådarna om Åke Svanstedt, innan han var dömd, var 300 sidor långa och pågick i månader. Så - helt neutralt, skulle jag jättegärna vilja få förklarat för mig skillnaden?

Tillochmed trådarna på "Nyheter" ang. islands ämnet har ju låsts, så att ingen kan posta kommentarer?
 
Sv: skillnaden mellan person och person - forumregler?

Eftersom Mackan redan öppnat en liknande fråga som mig .

Så vill jag veta varför mina inlägg i Tandtråden om Glenn Häst tandis i Gävle inte får diskuteras trots flera sidor i Ridsport och man som mackan säger har diskutera Svansted och Linda hästhandlare vid namn .....

Varför görs det skillnad från person till person . Vad gäller det för regler eftersom det INTE är samma .

Mia
 
Sv: skillnaden mellan person och person - forumregler?

Ganska enkelt, Glenn är ingen offentlig person i tråden. Dyker det upp en nyhetsartikel får man diskutera det där.
 
Sv: skillnaden mellan person och person - forumregler?

Ganska enkelt, Glenn är ingen offentlig person i tråden. Dyker det upp en nyhetsartikel får man diskutera det där.


Jag är nog dum och förstår iinte , men är inte 2 sidor i Ridsport med flertalet hästar , med intervjuer från fler personer och där man diskuterar Glenn Gävletandläkaren med NAMN inte en Nyhetsartikel ?

Eller menar du att jag kan starta en egen Tråd om artilkeln i tidningen ?

Mia
 
Sv: skillnaden mellan person och person - forumregler?

Jag är nog dum och förstår iinte , men är inte 2 sidor i Ridsport med flertalet hästar , med intervjuer från fler personer och där man diskuterar Glenn Gävletandläkaren med NAMN inte en Nyhetsartikel ?

Eller menar du att jag kan starta en egen Tråd om artilkeln i tidningen ?

Mia

Skulle vilja ha en riktigt bra förklaring på detta jag med.
Trådar som smutskastade Svanen fick vara kvar bland annat och mera offentlig person än så kan man ju liksom inte bli. :angel:
 
Sv: skillnaden mellan person och person - forumregler?

Jag är nog dum och förstår iinte , men är inte 2 sidor i Ridsport med flertalet hästar , med intervjuer från fler personer och där man diskuterar Glenn Gävletandläkaren med NAMN inte en Nyhetsartikel ?

Eller menar du att jag kan starta en egen Tråd om artilkeln i tidningen ?

Mia

Tråden heter spinoff på tandläkartråden, och ämnet/frågeställningen handlar inte om Glenn.
 
Sv: skillnaden mellan person och person - forumregler?

Ganska enkelt, Glenn är ingen offentlig person i tråden. Dyker det upp en nyhetsartikel får man diskutera det där.

Nej det där är inte alls självklart, därav min frågeställning.
Svanstedt tråden var ingen nyhetstråd - det fanns dessutom flera under flera månader där diskussionerna fick bli väldigt långa.

tillochmed nyhets länken är ju stängd och låst, därav min fråga.
 
Sv: skillnaden mellan person och person - forumregler?

Ganska enkelt, Glenn är ingen offentlig person i tråden. Dyker det upp en nyhetsartikel får man diskutera det där.

Men hur definieras offentlig person?

Att man varit med i radio?
Att man varit med i TV?
Att man varit med i mer än 3 tidningsartiklar?
Att man tex är kommunalråd eller har annat offentligt ämbete?
Är aktiv politiker?

:crazy:
 
Sv: skillnaden mellan person och person - forumregler?

Nej det där är inte alls självklart, därav min frågeställning.
Svanstedt tråden var ingen nyhetstråd - det fanns dessutom flera under flera månader där diskussionerna fick bli väldigt långa.

tillochmed nyhets länken är ju stängd och låst, därav min fråga.

Svar till er bägge, svaret varit riktat till miaa ang hennes inlägg i omfrågad tråd, när det gäller din frågeställning Mackan så vet inte jag det får Gunnar svara på.
 
Sv: skillnaden mellan person och person - forumregler?

Tråden heter spinoff på tandläkartråden, och ämnet/frågeställningen handlar inte om Glenn.


Okey :) Vad jag förstår får jag starta en diskussion angående tidningsartikeln MEN inte i *spinofftråden om tandisar *;)

Mia
 
Sv: skillnaden mellan person och person - forumregler?

Okej, men jag har ju ändå undrat lite i ursprungsinlägget ang. den vanliga tråden som låstes, det är islandsforumet, och inga namn nämns, men ändå fick det inte diskuteras vad hon blivit anklagad för osv osv. Jag undrar då återigen vad skillnaden är mot svanstedt och mimmi trådarna? :confused:
 
Sv: skillnaden mellan person och person - forumregler?

Aha, ok då diskussionen dök upp parareellt med att nyhetstråden kom till så brukar vi låta nyhetstråden var den som är vägledande för diskussionen och därför stängdes den på islandsforumet med hänvisning till tråden under nyheter.
 
Sv: skillnaden mellan person och person - forumregler?

Ok, tack, då har du helt rätt, jag är med, att det bara är Gunnar som kan svara tydligen. det intressanta för mig är om det är ngt som ändrats regelmässigt, med återigen, jmf med tex Svanstedt tråden, Mimmi och liknande.
 
Sv: skillnaden mellan person och person - forumregler?

Nu är inte jag Gunnar, och kan inte svara.:idea:

Och jag svarar inte men jag tror det kan bero på att denna islandshästryttarinna på något sätt tagit personlig kontakt med Gunnar.
 
Sv: skillnaden mellan person och person - forumregler?

Nu är inte jag Gunnar, och kan inte svara.:idea:

Och jag svarar inte men jag tror det kan bero på att denna islandshästryttarinna på något sätt tagit personlig kontakt med Gunnar.

Vilket inte borde ha något med bukefalos.com att göra alls. Man bryter inte mot någon regel som man godkänt innan användandet. Så starta en tråd och se om den kommer tas bort!
 
Sv: skillnaden mellan person och person - forumregler?

KL
jag lever fortfarande i hopp om ett svar på min tråd?
 
Sv: skillnaden mellan person och person - forumregler?

Vilket inte borde ha något med bukefalos.com att göra alls. Man bryter inte mot någon regel som man godkänt innan användandet. Så starta en tråd och se om den kommer tas bort!

Men jag är rätt säker på att det är som jag tror.
 
Sv: skillnaden mellan person och person - forumregler?

Aha, ok då diskussionen dök upp parareellt med att nyhetstråden kom till så brukar vi låta nyhetstråden var den som är vägledande för diskussionen och därför stängdes den på islandsforumet med hänvisning till tråden under nyheter.

Fast stämmer detta? Svanen korsfästes på flera ställen.

Den sk. heta trådarna gick faktist på flera avdelningar här.
Trav hade ett par sådana som eldades rejält av diverse människor och detta samtidigt som det härjades rätt friskt på Nyheter.

Så jag tror att sanningen är mera att Svanen blev offentligt hängd i all media, alla tidningar på nätet m.m och på så sätt var det också helt ok att även göra så här...


AM
 
Sv: skillnaden mellan person och person - forumregler?

Fast stämmer detta? Svanen korsfästes på flera ställen.

Den sk. heta trådarna gick faktist på flera avdelningar här.
Trav hade ett par sådana som eldades rejält av diverse människor och detta samtidigt som det härjades rätt friskt på Nyheter.

Så jag tror att sanningen är mera att Svanen blev offentligt hängd i all media, alla tidningar på nätet m.m och på så sätt var det också helt ok att även göra så här...


AM

:bow::bow::bow:
Kan bara hålla med. Det är nog enklare att hänga ut någon som "alla" hatar än någon som många inte ens hört talas om.
 

Liknande trådar

  • Låst
Ridning Jag gör ett försök att avliva myterna om att ALLA ryttare inom en gren/inriktning/disciplin rider och tränar på samma sätt. I oändligt...
11 12 13
Svar
245
· Visningar
20 902
Senast: Immer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp