Skor - förskola

Någnstans mellan 22-24 ska mäta hennes fötter i veckan
Vi har tyvärr inga så små kvar, men har du kollat Ellos som har superrea just nu? Där kan du göra riktiga fynd. Tänk på att det riktiga priset visas i kassan, d v s rabatten dras inte av förrän man väljer att gå till kassan. Jag brukar bunkra upp med dyra märkesskor och kläder till sonen vid varje rea, det brukar vara riktiga fyndpriser.
 
Dom ringde nyss från förskolan (okej, nyss är att ta i, men i eftermiddags) så jag ska dit en sväng på onsdag och se lokaler och få ställa frågor och sådant :)
Så tänkte ta upp skofrågan då. Även om täckbyxor eller overall är att föredra (tänker att täckbyxor är lättare då hon är blöjfri)
Overall är bäst!
 
Har ett par Kavat Voxna, ett par Kavat Yxhult, ett par Tretorn ofodrade gummistövlar och ett par fodrade gummistövlar märkeslösa från Scorett tror jag det är. Dom köpte jag just för att hon fick i fötterna som hon ärvt av mig, ankfötter...
Ärligt, här är det bara blask hela vinter med enstaka fina dagar och Kavat Voxna har varit såååååå bra!
Sitter dom lika bra nästa vinter så kommer jag köpa den modellen igen.
Alla andra har varit överflödiga men självklart skönt med ett par extra.
 
Vi har tyvärr inga så små kvar, men har du kollat Ellos som har superrea just nu? Där kan du göra riktiga fynd. Tänk på att det riktiga priset visas i kassan, d v s rabatten dras inte av förrän man väljer att gå till kassan. Jag brukar bunkra upp med dyra märkesskor och kläder till sonen vid varje rea, det brukar vara riktiga fyndpriser.

Jag är så nojig att köpa just skor pga innermåttet. Men jag kanske ska chansa. Det går ju alltid att skicka tillbaka
 
Vi kör med Viking Ultra, en vinterfodrad rejäl stövel som ska fungera ner till - 20 grader.
Lätt att sätta på själv för barnen och drar inte åt sig vatten och vattentäta.
Andra vintern med dessa och även om vi har andra kängor och vinterstövlar så väljer barnen dessa varje gång de ska ut.
 
Vi ska skola in vår 2 åring på förskola sista veckan i februari och funderar kring skor.
Idag har hon endast ett par vinterkängor superfit, skorna har vart fantastiska i vinter och vi hoppas att de ska hänga med mars ut, men de börjar bli tighta. Samt att vi behöver något att byta med i fall de mot förmodan skulle bli blöta på fsk.

Vad ska vi köpa? Räcker gummistövlar eller ett par vattentäta rejäla gympaskor?
Gummistövlar är väldigt svårt att hitta då hon har väldigt breda vader. Men vi hittade 1 par i höstas, de är tyvärr för små nu. Det känns lite väl att köpa ett par reserv vinterskor i februari.

Så, vad har ni för skor?
Vad hade ni köpt som extraskor?


Varmfodrade stövlar gillar jag. Men annars vad som helst som barnet kan ta av och på själv. Cdon av alla ställen rear ut vinterskor just nu, jag köpte 3 par inför kommande vinter för småpengar.
 
Vi har alltid 1 par fodrade stövlar som extraskor. Det finns annars jättebra vinterskor som jag hade till mina rätt mkt när de var små. Det är som foppatoffelmaterial, superlätta och med urtagbart foder. De ska hålla ner till 30 minus och här i Uppland räckte dom iaf gott hela vintern. När vi hade såna behövdes inga extraskor. De höll i alla väder och tog man ur fodret var dom bra under våren med ett bra tag innan det var dags att byta till vanliga gummistövlar. Kostade runt 280 kr eller så. Rymliga i modellen. Hittade dom i en fiskebutik. Grizzly nånting hette dom.
 
Även om hon skulle behöva gå in och kissa när de är ute?
Jag tror att de tycker olika på olika ställen. Hos oss gillar de overaller. Mycket också för att det är lätt för barnen att lära sig klä sig själva (=sparar tid så gruppen kan komma ut snabbare). Mina barn (2 och 4) är blöjfria. Båda har overall, klär sig själva och är blöjfria. När jag har frågat är det overall som gäller.
 
Även om hon skulle behöva gå in och kissa när de är ute?

När jag frågat så menar de att även om de har tvådelat så blir det i många fall så bylsigt och krågligt att behålla jackan på att det är enklare att ta av alltihop och då går overallen fortare att ta av.
Boardmanregnställ tex är inte populärt alls i bli blöjfriåldern.
 
Vi kör med Viking Ultra, en vinterfodrad rejäl stövel som ska fungera ner till - 20 grader.
Lätt att sätta på själv för barnen och drar inte åt sig vatten och vattentäta.
Andra vintern med dessa och även om vi har andra kängor och vinterstövlar så väljer barnen dessa varje gång de ska ut.

Har enbart haft de sedan i november. Med ullstrumpor i har han aldrig varit kall om fötterna.
Har också haft ett par Kavatkängor, men själv har han hellre bett om Viking stövlarna.
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Hur länge håller era skor? Jag tycker mina går sönder alldeles för fort. Börjar känna mig gaslightad av skoindustrin. Är det mina fötter...
5 6 7
Svar
138
· Visningar
10 245
Senast: Trasten
·
Kläder & Bli fin Jag behöver hjälp! Jag har alltid sneakers eller gympaskor skor på mig. Men ibland vill jag (och behöver) vara lite mer finklädd...
2
Svar
24
· Visningar
2 050
Senast: Lingon
·
Småbarn Vad har ni för tips på skor till en ca 1,5-åring nu i mars/april/maj? I dagsläget har hon ett par vinterkängor från Superfit i storlek...
Svar
12
· Visningar
1 118
Senast: Fibusen
·
Småbarn Nu när det det ibland är så fint väder att dörren står öppen blir det väldigt mycket spring in och ut och jag skulle vilja hitta skor...
Svar
10
· Visningar
984
Senast: cambodia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp