Bukefalos 28 år!

skor och chaps!!

P

plexus

Hej!
Har någon Jacson Jodphursen. Hur är storlekarna och kvalitén dom? Passar dom till Jacson Leggings i Nappa? Eller finns det någon annan sko som passar. Alla skor jag har Provat har varit för stora så att chapsen inte har gåt runt skon. :confused:
 
Vet ingenting om dina chaps, men jag har haft samma problem med mina chaps vintertid, på de lite tjockare kängorna. Att de inte når om alltså.
Men eftersom jag nästan alltid rider i Blundstone, som är smala upptill så har jag aldrig det problemet när temperaturen är så pass hög att man kan rida i dem :D
De är helt underbara enligt min mening, och väldigt enklar och diskreta, och en stor fördel: Inga skosnören! Går snabbt att dra på, det går inte upp och man kan inte fastna någonstans...
De finns i ridsportbutiker, men jag tror att de är aningen billigare på Lantmännen eller Granngården eller vad dom kallar det... De finns med eller utan stålhätta. De kostar en slant, men de håller hur länge som helst...
Rekommenderas varmt! Tror Mountainhorse har snarlika kängor också...
 
Jag har jacson shortchaps (de som börjes säljer, i mocka o svinnappa) ihop me deras dyrare variant av jodphursskor. funkar finfint!
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag förstår inte hur jag kan ha hängt i stall i 30 vintrar och fortfarande inte hittat något som håller mig varm om fötterna. Söker tips...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 660
Senast: Buongusto
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
33
· Visningar
3 403
Gravid - 1år Jag behöver skotips. Sonen 7 månader, kommer med säkerhet behöver ett par riktiga vinterskor i vinter. Om han håller samma takt som...
Svar
6
· Visningar
957
Senast: lilleknodd2
·
Utrustning Jag har försökt leta efter långa chaps i nappa eller liknande, ej mocka. Men dom som finns på Hööks passar inte och Dyons tycker jag är...
Svar
5
· Visningar
884
Senast: palle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp