J

jollebus

Är det någon som vet om man kan använda "easyboots" eller liknande istället för att sko hästen inför tävling?
 
Nej, hästen måste vara skodd för att få starta. Får man en tappsko får man använda en EB eller liknade som "reservhjul".
// Linda
 
Det var ju tråkigt! :(
Hoppas det ändrar sig snart.. Jag har hört att andra länder börjar ta bort det tvånget.. :)
Tack för hjälpen iaf! :bow:
 
Man får alltså inte starta om man har hästen oskodd bak eller är jag ute å cyklar?
 
Nej man måste ha hästen skodd runt om på alla 4 hovar. Som Linda sa - tappar hästen en sko får du använda en easyboot som nödlösning, men du ska sätta på en vanlig sko så fort du kan.
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Jag fick tag på ett par helt underbara skor till mycket bra pris häromdagen 😍 Problemet är att de börjar skava redan efter ett par...
Svar
10
· Visningar
837
Senast: Lyan
·
Hästvård Undrar lite hur pass farligt är domosedan för människor? Min häst är besvärlig att ge medlet och slänger en del med huvudet men...
Svar
13
· Visningar
1 095
Hästvård Nån som vet om man kan sko hästen (skos med domosedan) dagen före eller efter tandraspning? Den blir ju då sederad flera dagar i rad så...
Svar
1
· Visningar
329
Senast: MiniLi
·
Utrustning Är det någon här som har hästar som går barfota och rids/tränas mer regelbundet? (Alltså inte föl/unghästar eller små sällskapsponnyer...
Svar
9
· Visningar
987
Senast: Miingla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp