Bukefalos 28 år!

Skumma "felringningar"

Mineur

Trådstartare
Moderator
Ett mobilnummer jag inte känner igen har ringt mig 4 gånger den senaste månaden, på både vanliga och ovanliga tider. De ringde den 30/5 vid 17-tiden, den 6/6 vid 14-tiden, den 22/6 vid 02-tiden och så nu igår kväll vid 23.30. De två senaste gångerna har jag lyckats höra (läs: vakna) och svara, och båda gångerna har det varit ett tyst brusande innan det blir typ den här konversationen:

Jag: Hej det är Mineur
Kille: Hallå?
Jag: Ja hej, det här är Mineur
Kille: Hallå? Va?
Jag: Ja, hallå?
Kille: Eeh... är det här *****’s telefon? (tycker att han säger något i stil med Denise, Mattias eller så här men det är svårt att höra p.g.a bruset)
Jag: Nej, det här är Mineur.
Kille: Eeh... jaha. Då har jag nog fått fel nummer. Förlåt så mycket! Hejdå!

Jag tror att det har varit två olika killar som pratat de gånger jag svarat, men är inte säker. Göteborgs/västkustdialekt har han/de i alla fall! Jag kan inte hitta numret (0738-271885) på varken Eniro, Hitta eller Google och ingen av mina nära och kära känner till det.

Tycker det börjar kännas lite creepy i och med att de ”ringt fel” från samma nummer hela fyra gånger nu, och dessutom med ganska exakt en veckas mellanrum. Och det verkar ju inte direkt vara någon form av telemarketing om man säger så... Är det jag som överreagerar, eller borde jag göra något? De har ju aldrig sagt eller gjort något fel som så, men igår kväll blev jag jättenojig och hittade på alla möjliga omöjliga scenarier i huvudet innan jag lyckades somna...
 
Sv: Skumma "felringningar"

Samma sak har hänt för mig ett oräknerligt antal gånger. Efter ett tag frågade jag var de hittat mitt nummer och det visade sig då att mitt nummer tidigare användes av en annan person. Denna person hade angivit sitt telefonnummer på några olika hemsidor eftersom han hade ett eget företag, men sedan glömt att ta bort numret... Sökte man på hans namn kom alltså mitt nummer upp, men sökte man på numret så kom mitt namn upp. Helmärkligt. Hur som helst så verkar det ha löst sig nu, jag mailade människan och bad honom ta bort numret. Han i sin tur tyckte det var jättekul att någon hade hans gamla nummer.
 
Sv: Skumma "felringningar"

Hmm, ja det hade ju kunnat vara en möjlighet om det inte vore för att numret har varit mitt i 5-6 år, och i typ 4 år innan dess var det min mammas. Det är dock inte min mammas namn de frågar efter när de ringer, och så är det ju som sagt samma nummer som ringer varje gång. Men jag skulle ju faktiskt kunna ta och ringa upp dem och fråga vilka de är samt var de fått mitt nummer i stället för att sitta här och klura. Det jobbigaste med det hela tycker jag är att de ringer sådär vid midnatt samt tjugo över två på natten, det blir liksom så mycket mer creepy när det sker nattetid... :p
 
Sv: Skumma "felringningar"

Nästa gång dom ringer be dom sluta ringa dig.

Jag har haft liknande upplevelse fast inte lika creepy. Nån tjejs föräldrar ringde mitt nummer på fyllan några ggr, envisades med att det var dotterns nummer för dom hade faktiskt det på speed dial som dom uttryckte sig. Konstigt nog hände detta bara när dom hade druckit och aldrig klockan 2 på natten.
 
Sv: Skumma "felringningar"

Jag har haft ett par olika som har ringt fel. Har två olika mobiler där jobbemobilen har 2olika nummer (ett sms/vanligt mobilnr och ett 010nr).

Precis i början när jag köpte min privata mobil så var det en kille som var bombsäker på att jag var en tjej som han hade träffat på någon fest och han hade fått numret av en syster till denna tjejen. Förklarade flera gånger att han har fått fel nummer och att jag inte alls var den han sökte. Till en början fick jag sms mitt i natten och någon gång när han ringde så blev han sur när jag upprepade både vad jag själv hette och att han måste ha fått fel nr. Till sist gick det nog in.

Två andra har ringt lite senare och frågat efter någon Marianne.

En kille skickade sms och frågade om jag var den han sökte eller om jag möjligtvis kände den han sökte. Han hade sökt på eniro efter alla som hette My och som bodde i Munka-Ljungby. Men eftersom efternamnet inte stämde så var han lite osäker men tänkte att det var värt att testa. Frågade min bror om han kände den andre My som killen var påjakt efter och visst gjorde han det. Fixade fram numret och gav det till killen, givetvis med tillåtelse från den andre My. Killen ringde sen och tackade för all hjälp :)

Nu på senare tid har det ringts och smsats till jobbemobilen. De söker någon Eddie. På valborg ringde först en kille men jag missade samtalet, ringde upp och han trodde jag hade ringt fel, sen råkade han ringa igen och bad så mycket om ursäkt.
 
Sv: Skumma "felringningar"

Det kanske är någon som fått fel nummer och därför försöker igen för att de tror att de slog fel?

Hände mig ett tag. En tant som ringde mig mitt i natten hur många gånger som helst för att få tag på sin karl. Hon hade visst inte rätt nummer till honom men vägrade fatta utan bara ringde och ringde..
 
Sv: Skumma "felringningar"

Finns ju även såna som ringer för att se om man är hemma och som sen gör inbrott. Men det känns ju konstigt att de ringer ett mobilnummer.

Jag hade frågat vem de söker och vad den personen har för mummer. Förr ringde det ofta fel till mamma och vi i vår tur ringde ofta till en man istället, de hade samma nummer med 0730 och 0703 i början, så det var lätt hänt att slå fel.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Behöver bolla lite om ngn varit med om liknande. Har en liten Chihuahua kille på 12 år som har konstaterat hjärtfel/klaff fel sedan...
Svar
3
· Visningar
1 312
Senast: super
·
Hemmet Nu ska det grävas för fiber fram till huset och då måste de passera en intern nedgrävd ledning som förser stallet med ström. Någon som...
2
Svar
30
· Visningar
1 878
Senast: anna_panna
·
Övr. Barn Det här är förstås en lång historia som jag ämnar att korta ned så mkt det går. Jag blev gravid med en man som var ca 10 år äldre än mig...
4 5 6
Svar
114
· Visningar
20 190
Senast: Guldaskig
·
Relationer Gammal användare med nytt nick på grund av känsligt ämne och jag MÅSTE få ventilera och höra utomståendes perspektiv. Jag insåg tidigt...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
17 859
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp