Bukefalos 28 år!

Skvallerbytta bing, bång

Niceperson

Trådstartare
Hur vet man om saker som annonseras ut till försäljning är stöldgods? Själv har jag kvitton kvar på allt, som jag har sparat, fast inte för att jag trodde att jag skulle behöva bevisa att jag inte stulit det! Jag har gjort en polisanmälan en gång, av en annonsör, som annonserade ut massor av olika saker, så som tex ridhjälmar i flera olika storlekar och sadlar och ridstövlar i olika storlekar. Det väckte min misstänksamhet. Det är länge sedan 10-15 år sedan. Det var annonser på en sida som hette "Stallet"! Om det är bekant!

Jag skulle nog inte ha gjort det om det inte var så, att det hade varit ett inbrott i ett stall, hos en ridklubb, i trakten vid den tiden. Det är ju inte så vanligt. Det är nog svårt att göra sig några stora pengar på det! Men förlusten är ju stor. För de som blir bestulna, menar jag. Men inte förefaller det mig som en av de mera briljanta kupperna!
 
Sv: Skvallerbytta bing, bång

Nu kom jag att tänka på en annan kupp i Gällivare, den mera berömda, Vietas-kuppen! Det var en lyckad kupp! En kassaskåpskupp, där dom kom över en halv miljon, lönepengar. Det måste ha varit som Jönssonligan! Och dom åkte aldrig dit. Det stod någonstans att dom har lyckas hålla tätt i alla år, men det har dom ju inte! Till och med jag vet vem som gjorde det!
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp