Sluta med p-piller -> gravid

Status
Stängd för vidare inlägg.
D

Dean

Jag slutade med p-piller för drygt en månad sen. Hur länge finns hormonerna normalt kvar i kroppen?

HUr lång tid har det tagit för er att bli gravida efter att ha slutat äta p-piller?
 
Sv: Sluta med p-piller -> gravid

individuellt jag känner de som lyckas direkt och de som fått vänta dryga året. Bara att hålla tummarna och pricka ägglossning :-)
 
Sv: Sluta med p-piller -> gravid

jag vet en som slutade med pillren en dag och blev med barn ja...direkt alltså hon lyckades väl sluta så perfekt.
 
Sv: Sluta med p-piller -> gravid

Slutade med piller för ca 6 månader sen. "Kämpar" med att få barn än... ;)
 
Sv: Sluta med p-piller -> gravid

Ok då ska jag inte gå och gräva ner mig efter bara en månad :smirk:

Det skumma är att min mens inte kommit, men jag är inte heller gravid....vad sjutton har p-pillrena ställt till med i kroppen :crazy:
 
Sv: Sluta med p-piller -> gravid

varför tror du att du inte är gravid? negativt test? (såna kan visa negativt i flera veckor trots att man är gravid)

Det finns ju de som blir gravida TROTS p-piller också... :p
 
Sv: Sluta med p-piller -> gravid

Jag hade ätit p-piller i 8 år när jag slutade inför barnaproducerande. ;)

Men det tog 10 månader för mig innan jag blev gravid.

Och jag som trodde jag skulle bli gravid första sexet efter att jag slutat. Vet att jag tänkte " Vi har oskyddat sex!!!!!!!!!" :angel: :o Och sen svor jag för att det inte tog sig.

Men nu har jag 2 små kottar! :) :love:

Det verkar ju vara väldigt olika hur långt efter man kan bli gravid.
Lycka till!
 
Sv: Sluta med p-piller -> gravid

Ardnaxela skrev:
Och jag som trodde jag skulle bli gravid första sexet efter att jag slutat. Vet att jag tänkte " Vi har oskyddat sex!!!!!!!!!" :angel: :o Och sen svor jag för att det inte tog sig.

Precis så trodde jag också. Vi har nu försökt i två år och två månader och än har det inte blivit något.......
 
Sv: Sluta med p-piller -> gravid

Det kan oxå ta lång tid innan mensen kommer tebax och blir "normal" igen oxå. Inte så konstigt, för kroppen är väl lite chockad över att inte få sina hormoner dagligen.
 
Sv: Sluta med p-piller -> gravid

När jag slutade med mina p-piller så blev jag utan mesn i 8 månader..Tog 9 månader innan jag blev gravid..
 
Sv: Sluta med p-piller -> gravid

Jasså...då är det nog dags att göra ett nytt test :)

*hoppas hoppas hoppas* :banana:
 
Sv: Sluta med p-piller -> gravid

Det tog ett år. Sen fick jag mf i vecka 5 eller 6. Därefter blev jag gravid på direkten igen utan att få nån mens emellan (äl-testet dröjde någon extra vecka).

Att det tog ett år hade jag inte väntat mig, och detta trots att jag använde äl-tester hela tiden (men var lite småslarvig med dessa i början, så ibland fick jag inget utslag).
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag funderar på att börja med p-piller igen, och har läst på en del om Qlaira. Verkar ju väldigt modernt, med 5 olika faser och mer...
Svar
15
· Visningar
1 363
Senast: MiniLi
·
Kropp & Själ Någon här som har erfarenhet av p-piller mot (hormonell) acne. Får alltid hemska hormonella finnar varje månad, några få men stora och...
Svar
10
· Visningar
746
Senast: Otherside
·
Kropp & Själ Jag har vissa månader grav PMDS, upp till 10 dagar av att vara supertrött, tokdeprimerad och allmänt irriterad på allt, med lite...
Svar
4
· Visningar
588
Senast: McFlurry
·
Småbarn När har ni minskat eller nästintill slutat med vila? Sexåringen hade stort behov av vila och vilade tills han var typ tre. Men ena...
2
Svar
22
· Visningar
1 699

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp