Bukefalos 28 år!

" Små ledgångar "

Sv: " Små ledgångar "

Svårt det här! :D

Som jag fått det förklarat för mig så hämmas "pendelrörelsen" av felaktiga vinklar, vilket skulle göra att hästen så att säga inte kan ta ut steget ordentligt. Men som sagt, jag har själv sett exempel som verkligen motsäger detta, bl.a. en häst med betydligt mer sluttande kors än din som hade en helt fantastisk trav. Jag har dessutom sett hästar med betydligt mer sluttande kors än din, och då har det ju större betydelse förstås.
 
Sv: " Små ledgångar "

Ja, det är jättesvårt detta. Men väl intressant.
Tack för din förklaring. Jag förstår hur du menar.:laugh:

:bow:/ C
 

Liknande trådar

Övr. Hund Mötte en kvinna ute i skogen som frågade om hon fick hälsa på mina hundar och jag svarade absolut men dom är smutsiga och kommer hoppa...
2 3
Svar
47
· Visningar
3 420
Senast: Stergo
·
Hästvård Snälla hjälp mig att stilla mina tankar genom att bara dela med er av erfarenheter. Jag vill ha lite hopp eller en hand att hålla i...
2
Svar
23
· Visningar
1 844
Senast: Sirap
·
Hundhälsa Hej! Jag opererade min tik för tre veckor sedan då hon tog bort två juvertumörer. Gick på stygntagning efter 10 dagar där jag även fick...
Svar
7
· Visningar
1 232
Senast: Sel
·
Hästvård Hej! Min ponny har nu stått i sjukhage i två månader och gått 20 minuters - promenader. Orsaken är inflammation i hovled och kotled...
Svar
9
· Visningar
977
Senast: Sirap
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp