Folk som vill uppfostra ens hundar?

Så hon tog din hund och korrigerade den framför dig? Det framgår inte av texten. Hur uppfostrade hon den, genom att trycka ner den, rycka i kopplet eller sparka den när den hoppade på henne? Fäktade och skrek?
Mja, fast jag tycker att det är rätt oförskämt oavsett om personen tog tag i saken, så att säga. Jag förstår frågeställningen utifrån exemplet. :) Jag har varit med om att flera människor haft åsikter om min hunduppfostran (eller brist på).

Tycker för övrigt det är okej säga "Då vill jag inte hälsa.", lite annat att komma med: "Såhär ska det vara! Allt annat är ouppfostrat!" särskilt till en total främling.
 
Mja, fast jag tycker att det är rätt oförskämt oavsett om personen tog tag i saken, så att säga. Jag förstår frågeställningen utifrån exemplet. :) Jag har varit med om att flera människor haft åsikter om min hunduppfostran (eller brist på).

Tycker för övrigt det är okej säga "Då vill jag inte hälsa.", lite annat att komma med: "Såhär ska det vara! Allt annat är ouppfostrat!" särskilt till en total främling.
Sant, fast personen försökte inte uppfostra hunden utan hade åsikter om hunduppfostran, viss skillnad. ;) Det finns de som har åsikter om mina hundar med, det finns alltid folk som har åsikter, men mitt hem och mina hundar bestämmer jag över och så länge jag är ok med vad de gör så bryr jag mig inte vad andra tycker.

Jag hade en kompis som tyckte César Millán var bra, men hade hon försökt uppfostra mina hundar hade hon blivit utslängd omedelbart när hon hälsade på. Det var däremot inte lönt att diskutera hennes åsikter utan det var bara att släppa och inse att vi tyckte olika, så jag tycker det är en stor skillnad på åsikt och handling.

Jag försöker t ex inte uppfostra andras snorungar som gräver med händerna i lösgodiset i affärer, däremot säger jag åt föräldrarna.
 
Skaffar man jakthund ska man jaga, skaffar man brukshund ska man köra bruks… och skaffar man knähund får man ge upp sitt knä!:idea: så är det bara
För att vara ärlig, det var ett problem att hon bara kröp upp i knät och ville gosa när hon var minivalp och jag försökte träna ögonkontakt och namn 😅
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 809
Senast: ako
·
Övr. Hund University of Lincoln i Storbritannien har just nu en enkät uppe där de bl a vill ta reda på vilka faktorer som spelar in när folk köper...
Svar
1
· Visningar
454
Senast: Sassy
·
Hundträning Hej! Jag skulle bli jätteglad om ni som har / har haft två hundar ville dela med er av era bästa tips för att ensam kunna ta harmoniska...
2
Svar
36
· Visningar
2 590
Senast: alicegard
·
Övr. Hund Vi har en hundvalp på 5 månader som gör utfall mot katterna vid maten. Vi har alltid gjort så att hon får äta själv i köket men ibland...
Svar
18
· Visningar
951
Senast: Praefatio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp