Bukefalos 28 år!

Smakråd ang benskydd

aramis

Trådstartare
Hoppas på att få lite smakråd från er :laugh:

Jag vill köpa nya lite finare benskydd till min fröken. Men jag vet inte riktigt vad jag vill ha.
Just nu har hon ärft ett par billiga men bra svarta senskydd från min förra polle. Dom duker fint i skogen och till vardags. Men skulle vara kul att ha ett par finare till "bortaträningar" osv. (dressyrinriktade)

Hon är ljusbrun med tre vita strumpor och en vit bak kota. Funderar antingen helvita skydd (kom gärna med förslag) eller bruna. Vad tror ni är finast?

Såg på en träning ett ekipage med vita damasker som såg jättefina ut. Kommer dock inte ihåg vad det var för märke, dom omslöt hela benet så det på håll såg ut som om det var lindat. Fästes med kardborre. Någon som har en aning om vad det kan vara?
 
Sv: Smakråd ang benskydd

Jacson har väl också damasker i bl a vitt som jag personligen tycker är lite finare än dem på hööks men dem kostar lite mer också, priset på hööks är ju minst sagt tilltalande :)

Dock skulle jag köpa bruna om jag var du, jag gjorde bort mig och köpte vita till förra hästen men det tog väl typ 8-10 träningar och dem var beige/gul/bruna missfärgade efter underlaget på ridbanan/ridhuset. Det var jättetrist såg verkligen skitäckligt ut, och då hade jag ändå försökt göra rent dem efter varje gång så gott jag kunde.

Så jag röstar på brunt, det är faktiskt fint :)
 
Sv: Smakråd ang benskydd

Jag röstar tveklöst på vitt. Sen Jacsons i ludd någon nämnde är fina och billiga (under 200 kr/par), men om du ville ha ett par finare så skulle jag rek dig att kika på t ex Equilibrums stretch n flex wraps, Veredus Piaffe dressyrskydd eller NEWs dressyrskydd. Alla finns i vitt. Sen finns ju Professional Choice SMB Elite i vitt med men där får man den svarta loggan. Men de är i en helt annan prisklass de nämnda nu.
 
Sv: Smakråd ang benskydd

1-1 alltså :D

Hittade dressyrskydd liknande dom jag såg på träning, på http://www.gladahasten.se/ för ca 1600:-/paret :angel: Känns lite overkill just nu kanske, men :d kanske finns liknande för mer humant pris?

Fler åsikter ang vitt eller brunt!
 
Sv: Smakråd ang benskydd

Ha, såg inte ditt svar!

Du är helt rätt ute :bow: ska kolla upp de andra du nämnde. 2-1 till vitt nu.
(plus att jag själv lutar åt vitt. Tänkte att det är snyggt att framhäva hennes tjusiga vita ben som hon har. :)
 
Sv: Smakråd ang benskydd

Har du kollat Professionals choice? Som sagt du får dras med svart logga, men annars påminner de nog ganska mot om de du såg. Och du får en hel uppsättning (4 st) för samma pris som ett par av piaffe evo du kikade på förmodar jag, på glada hästen.

http://www.huckleberrytack.com/images/SMBEF_group.jpg Där finns bild på en del av färgerna, inkl de vita =)

På hästben, fast annan färg:
Thumbnail.aspx
 
Sv: Smakråd ang benskydd

Har inga bra tips på märken och sånt egentligen, jag använder själv inte den sortens skydd, men vitt tror jag absolut skulle vara fint :)

Edit: Men eftersom vita benskydd kan bli ganska fula efter ett tag så kanske man ska köpa ett par lite billigare så man lätt kan byta dem när det behövs?
 
Sv: Smakråd ang benskydd

Mina favourites :)

kl

jag kör mina i tvättmaskinen, då håller de sig jättefräscha!
 
Sv: Smakråd ang benskydd

Professionals choice älskar jag!
Dom omsluter och med kardborre, sjukt bra kvalitet och bara underbara.

Annars är ju 'vanliga' damasker snyggt också tycker jag, som JHL eller sådär.
Beror ju på lite om hon behöver skydd för skydds skulle, liksom slår sig o så, eller mer för att det är snyggt och 'ifall' dom slår emot.

Edit: annars tycker jag Mia's RS fleece lindor vita med svenska flagga på är så snyggt haha, dom har jag snart ;)
 
Sv: Smakråd ang benskydd

Jag har hööks snabbandage i vitt. Dom är helt okej, sitter bra och är rätt så snygga. Jag röstar för vitt, även fast det blir smutsigt lätt :p
 
Sv: Smakråd ang benskydd

LPBchocolate.jpg


Dom här från proffessionals choice är riktigt snygga :d dock är dom lite krångliga att tvätta då dom ska handtvättas..men eftersom det är riktigt läder i dom så formar dom sig mkt bättre :)
 
Sv: Smakråd ang benskydd

Vitt är ju :love:

Jag skulle rekommendera Events skydd, mycket snygga! Kostar 250kr/par ungefär. Jag tvättar dom för hand och dom blir rena igen även om de set ut som f*n innan, tar bara vatten o lite grönsåpa :)

30338918.jpg


Inte så rena kanske :o men bästa bilden jag hade :D
 
Sv: Smakråd ang benskydd

Jag har oxå de från event, fast svarta och jag tycker de är riktigt bra.

Jacson har oxå vita, bruna och svarta damasker med ludd i.

De från hööks är inge roliga.. de är hårda..
 
Sv: Smakråd ang benskydd

vart finns dom? o i vilka färger? o vad kostar dom? döööödligt snygga!

ang tråden. jag har olika dressyrskydd, veredus piaffe, jacson (vita med ludd) och JHL (bruna med ludd) och är nöjd med alla, veredus-skydden är ju dock inbrottssäkra haha :p
 
Sv: Smakråd ang benskydd

Fast jag hittar dom i vitt oxå...

Breccia: Har hittat dom på en svensk sida för 1700, för hela uppsättningen. Googla på Professional's Choice Leather Protection Boot. Grymt snygga!
 
Sv: Smakråd ang benskydd

Ah, det var ju bra, kan vara där jag kikat bara inte tagit hem i vitt då.

Jag vill ha FÄÄRG dock ju =)
 
Sv: Smakråd ang benskydd

Alla som kan ta hem proffessionals choice skydd kan ta hem dom här, dom heter leather protection boots(jag tror även att man kan handla direkt från proffessionals choice hemsida, google så hittar du ;)) Dom finns i svart, brunt och vitt :)
Jag tror att man brukar få ge typ 1600-1800:- för 4 st
 

Liknande trådar

Utrustning Såg en annons på facebook där hon säljer två st Davis-benskydd. Har lite frågor till er som har dessa! Som jag har fattat är det...
Svar
2
· Visningar
858

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp