SMI möbelmärkning och förstöra möbler

Is

Trådstartare
Hopp nu hittade jag en jätte fin gammal skänk på loppis, 100kr fick jag betala. Ni vet sådan där med två låder och två dörrar. Tyvärr var den både repig och stygg. Måste ha stått i något garage eller liknande där dem målat med sprayburkar osv. Tar hem den och prova slipa ner de djupa märken som gått genom både lack och djup ner i trät. Och har nu målat den vit , sjukt snygg :love:

Men så vet ni alla som säger att man inte får förstöra gamla möbler på detta viset! :banghead: så har ju lite skuld känslor nu(inte så stora dock då möbeln ändå blivit typ skräp om inte jag hade funnit den där ute i ett kallgarage utan golv hos PRO där det dessutom regnade på den)

Men till frågan den är ju stämplade SMI 91 och alla har sagt att det måste vara 1891 men googlade och såg att SMI startade inte fören 1915 så betyder det att möbeln bara är från 1991? Detta känns ju lite otroligt med tanke på att den var så pass dåligt skick men det skulle ju lätta mitt hjärta lite om jag inte har förstört någon slags antik möbel :p

Har ni ställt ådring (eller ja förstört :p ) gamla möbler får ni gärna lägga in bilder förresten så jag får lite inspiration när jag nu ska börja leta igenom ladugården här :D
 
Sv: SMI möbelmärkning och förstöra möbler

Jag skulle tro att 91 är ett löpnummer för modellgodkännande, och inte ett tillverkningsår. Så SMI 91 skulle betyda att det är det godkänts 90 andra modeller innan denna modell godkändes.

Sen kan just ditt exemplar vara tillverkad långt efter att modellen godkändes, så även om modellen godkändes 1915 (som exempel) så kan ditt exemplar vara tillverkat 1916, eller 1953, eller 1991. Men såg den gammal och sliten ut så var den säkert det. :)
 
Sv: SMI möbelmärkning och förstöra möbler

Jag skulle tro att 91 är ett löpnummer för modellgodkännande, och inte ett tillverkningsår. Så SMI 91 skulle betyda att det är det godkänts 90 andra modeller innan denna modell godkändes.

Sen kan just ditt exemplar vara tillverkad långt efter att modellen godkändes, så även om modellen godkändes 1915 (som exempel) så kan ditt exemplar vara tillverkat 1916, eller 1953, eller 1991. Men såg den gammal och sliten ut så var den säkert det. :)

Jahaaaaa :o ja då tändes ljuset även här, hade inte en tanke på att det kunde vars löpnumret men då får väl folk fortsätta sin gissningslek på tillverkningsår :p
 
Sv: SMI möbelmärkning och förstöra möbler

Släpp skuldkänslor! Du har ju räddat en möbel vilket miljön tackar och bockar för :bow:
 
Sv: SMI möbelmärkning och förstöra möbler

Haha tack Jonaz nu känns det mycket bättre :D
Ullo skälvklart kommer bilder måste bara ladda upp dem någonstans :)
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp