Bukefalos 28 år!

Smink i julklapp till 11 åring?

Sv: Smink i julklapp till 11 åring?

Jag hade inte köpt smink till en elvaåring. Kanske någon rosa läppglans men inte mer än så.

Ett barn ska få vara barn tycker jag.
 
Sv: Smink i julklapp till 11 åring?

Om du vill köpa smink så köp ett läppglans. Kanske lite trevliga kroppsvårds produkter typ bodylotion, någon tvål med god doft eller liknande istället. Det känns för de flesta elvaåringar som en vuxen present.

Jag tycker att barn ska få vara barn så länge det går.

Brosdottern på 8 år önskar sig också smink.
Men av oss får hon kläder och precis det du skrivit.
Håller med om att barn ska vara just barn så länge som möjligt.

Har sett låg och mellanstadieungar här som kommer till skolan i, vad jag anser, normala kläder för åldern och osminkade. Sedan byter de om i skolan och sminkar sig och ser allmänt förjävliga ut rent ut sagt. Urringat som satan, kort kort och massa smink. Det ser så fel ut på så unga personer. Sedan tvättar de av sig och byter om innan de åker hem igen
 
Sv: Smink i julklapp till 11 åring?

*kl*
På tal om ung tjej och julklapp...

Ni födda på 80-talet, minns ni DATE :D

Det var den först i kroppsvård alá snart tonåring jag fick minns jag, en gul flaska men tillhörande lotion i paket.
 
Sv: Smink i julklapp till 11 åring?

Jaaa haha sådana hade jag också :D
Tror också det var det första jag fick i kroppsvård och dyligt.
Haha nostalgi
 
Sv: Smink i julklapp till 11 åring?

Jag är född på 90-talet och här var det väl mer eller mindre "status" att ha ALLA olika sorters Date som fanns då jag gick mellanstadiet, sådär i början av 00-talet

Till ämnet så önskar sig min lillasyster (10 år) en ny mascara för hennes börjar tydligen ta slut, hon sminkar sig inte dagligen utan bara lite maskara om hon ska på disco eller liknande men då är alla hennes syskon minst 8 år äldre så hon är väl lite mer medveten om såna grejer än vad andra barn är. Men annars så får hon vara barn hur mycket hon vill!

Vet fortfarande inte vad jag ska köpa åt henne i julklapp dock!
 
Sv: Smink i julklapp till 11 åring?

Jo jag vet att dom utökade sitt sortiment under lång tid, men när 2000talet entrade så var jag på tok för gammal ( läs cool ) för DATE ;-)
 
Sv: Smink i julklapp till 11 åring?

haha ja o fy vad jag hatade d märket!
och hårmascara var ju med en fluga en period, och ha linne ovanpå t-shirten...
 

Liknande trådar

Övr. Barn Som rubriken lyder: vad får ditt/dina barn i julklapp av dig/er i år? Brasklapp: Vill man så får man gärna berätta hur man resonerar...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
5 806
Övr. Barn "ALLA spelar Fortnite!" Ja, enligt min 8 åring iaf. Efter att ha frågat runt bland vänner och barnens kompisar så verkar det gälla...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 157
Senast: Mirtai
·
Övr. Barn Vi tillbringar emellanåt en del tid tillsammans med barnens två kusiner och deras föräldrar. När vi gör det blir det uppenbart att vi...
2
Svar
23
· Visningar
2 619
Kropp & Själ Hjälp, Jag har en kompis i USA som jag arbetat ihop med för ett antal år sedan, nu vill jag hitta på någon bra julklapp till henne. Hon...
Svar
18
· Visningar
725
Senast: Flixon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Barmarksdrag/canicross
  • Matskålar utan nickel

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp