smutsig katt

A

anonym78

våran katt har en tendens att få kattsand över hela sig.
han är en liten smutspelle!
vad kan man göra åt detta, bada han ?
hur går det till?
eller finns det nåtsorts schampo man kan spruta på pälsen utan att tvätta ur ?
 
Sv: smutsig katt

är de inte lättare att byta sand?
Hur menar du att han får sand över hela sig? är katten långhårig finns det speciell sand, eller pellets då slipper du sanden helt:D
 
Sv: smutsig katt

är de inte lättare att byta sand?
Hur menar du att han får sand över hela sig? är katten långhårig finns det speciell sand, eller pellets då slipper du sanden helt:D

jag vet inte men han har alltid sand på sig :O xD
kanske pellets skulle vara ett bättre alternativ jo :)
 
Sv: smutsig katt

Klart att du kan bada katten! Det finns speciella kattschampo. Lättast om man är två så att en kan hålla i katten.:angel:
Ställ den i badkaret och ha duschen på ljummet stril. Schamponera in och massera och var NOGA med att skölja ur all schampo annars kan dom få klåda.

Torka med en handduk och ev. föna torr.
Kissen är som ny!! :bow:
 
Sv: smutsig katt

Fast vänta lite...

Katter är extremt renliga djur! En katt som inte håller sej själv ren och fräsch skulle ge mej mer huvudbry än frågeställningen om jag borde bada den eller inte!

Är katten frisk?

/Swat
 
Sv: smutsig katt

Fast vänta lite...

Katter är extremt renliga djur! En katt som inte håller sej själv ren och fräsch skulle ge mej mer huvudbry än frågeställningen om jag borde bada den eller inte!

Är katten frisk?

/Swat

han är nog helt normal och frisk, han är ungkatt.
det kanske är skillnad från katt till katt . han kanske är lite speciell :)
 
Sv: smutsig katt

han är nog helt normal och frisk, han är ungkatt.
det kanske är skillnad från katt till katt . han kanske är lite speciell :)

Om du inte är helt säker så kanske du ska kolla upp det?


Sedan tycker jag att det beror på lite, är han skitig hela tiden eller tvättar han sig emellanåt? Min katt blir också lätt skitig, från antingen kattsand eller damm från grus och sådär, det kan ta en liten stund innan han tvättar sig ren, men han gör det så småningom.

Om din katt är likadan så skulle jag inte tro att han är sjuk av något slag, men om han däremot är skitig hela tiden så behövs det nog kollas upp.

Sen kan det ju såklart vara bra med ett bad ändå, bra träning om inte annat :)
 

Liknande trådar

Katthälsa Är det fortfarande något man ”ska” göra på sina katter? Och som följdfråga, hur gör man?? Min gamla katt fick FORL tidigt och vi la...
Svar
7
· Visningar
523
Senast: tott
·
Katthälsa Förra året avmaskade jag mina katter ungefär i maj och för en tid sedan så upptäckte jag åter att katterna fått mask. Jag avmaskar båda...
Svar
3
· Visningar
295
Senast: Jeps
·
Övr. Katt Jag har en katt med extremt problematisk päls. Hon är korthårig, men med sjuka mängder ulligt underhår och hon fäller minst 8 av 12...
Svar
16
· Visningar
850
Senast: Hoarfrost
·
Övr. Katt Vi ska ta över en 9-årig ragdoll och funderar kring hur vi ska göra med försäkring. Ägaren idag har IF stora kattförsäkring, antar att...
Svar
7
· Visningar
514
Senast: Catsu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Senast tagna bilden XV
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp