Bukefalos 28 år!

Smyckad eller osmyckad?

Sv: Smyckad eller osmyckad?

Lite OT men tycker du det funkar bra med luggen under pannbandet?
Jag har aldrig ens försökt på min för att det t o m blir trassel av grimma/nackstycke... (använda pannband alltså)
 
Sv: Smyckad eller osmyckad?

Jag gillar en blandning av både elegant och stilrent och lite mer utsmyckat. Min sadel ska vara så enkel som möjligt men jag fläskar gärna på med snygga schabrak (Gärna i en elegant brokad :D) och snygga pannband på tränset. När det gäller tränset så passar tjockare grejer bättre på min kallblodskille. Skulle gärna vilja ha spanskt eller portugisiskt träns på honom men har inte råd att köpa de riktigt snygga som jag sett. Så jag mixtrar med pannbanden istället :).

Strass och sånt är inte min grej, kan säkert vara snyggt på hästar av slankare modell men min gosse skulle vara optimal i ett riktigt rejält körträns med snygga metalldetaljer :D
 
Sv: Smyckad eller osmyckad?

det går bättre när jag flätar pannluggen (eller sätter upp i en tofs) :)
 
Sv: Smyckad eller osmyckad?

Ohh! det där same-temat är jag intresserad av, har själv tänkt i de banorna. Har du några bilder?
 
Sv: Smyckad eller osmyckad?

Jag har inte kommit så långt än :angel: Det kom lite andra saker ivägen, men kanske jag kan sätta igång igen efter nyår :)
 
Sv: Smyckad eller osmyckad?

Jag använder en ST Espaniola, helsvart utan extra utsmyckningar, vanliga islandsstigbyglar (då de är så prktiska) utan "diamantinlägg" som det finns nuförtiden. Har dessutom en svart allroundsadel, utan extra bling, schabrak med några ränder i kanten, ett träns med pannband i bred halvstum kedja och en flat engelsk nosgrimma utan något extra. En travsele används också, även den utan smyckning och ett annat träns till körningen till vilket jag flätat tejp på pannremmen för lite extra. Så mitt är ganska enkelt.
 

Liknande trådar

Katthälsa Vår omplacering sen drygt en månad tillbaka har blivit lös i magen. Jag fick duscha av henne mitt i natten nu när jag upptäckte det...
Svar
5
· Visningar
504
Senast: Hoarfrost
·
IT & mobiler Jag håller på med ett kreativt projekt där jag har behov av några bilder. Själv har jag god tillgång på egna foton, men just detta...
Svar
0
· Visningar
328
Senast: Myrten
·
BH
Kläder & Bli fin Efter corona, då jag spenderade nästan två år med att jobba hemifrån, så har jag haft svårt att gå tillbaka till att använda vanliga...
2
Svar
21
· Visningar
1 528
Senast: Cattis_E
·
Mat Jag tänkte investera skatteåterbäringen i en uppgradering av köksverktygen. Mer specifikt så letar jag efter en matberedare och en gryta...
Svar
10
· Visningar
512
Senast: MiaMia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp