Snälla hjälp oss..

C

CindyEmmy

Jag har fått kattungar i förgårnatt, och för någon timma sedal lyckades kattmamman att rymma ut. Jag vet inte vad jag ska göra nu, sitter med 5kattungar. Hur länge kan hon vara borta? Och vad kan jag göra för bäbisarna? Kan jag mata dom och med vad och hur? Snälla hjälp mig så dom inte "plågas" mitt i natten nu och inget är öppet.. Vad ska/kan jag göra?
 
Sv: Snälla hjälp oss..

har du inte gjort de nu så bör du köpa modersmjölkersättning på apoteket. Hoppas mammakatt kommer tillbaka annars får du en jobbig tid i 12v frammåt.
Om mamman kommer tillbaka kan det vara så att hon är dräktig igen för vissa kattmammor kan börja löpa strax efter födseln om man har otur.
 
Sv: Snälla hjälp oss..

1. Håll dem varma.
2. Ge dem vätskeersättning med lite extra socker och fixa fram modersmjölkersättningen om du inte redan har det hemma.
3. Ge dem absolut inte modersmjölkersättning om de är kalla, då behöver de värmas upp och får på sin höjd ges vätskeersättning.
4. Försök leta amma utifall att deras mamma inte skulle komma hem snart.

Behöver du amma kan du kontakta varje kattklubb som finns i närheten och lägg ut rop om hjälp på alla forum du kan hitta.

Jag har en hona med en unge just nu som kanske skulle kunna hjälpa men jag bor inte direkt nästgårds med dig.
 

Liknande trådar

Katthälsa Jag och sambon adopterade en honkatt från ett katthem för en månad sen. Hon är cirka ett år gammal och vi vet inget om hennes bakgrund...
Svar
2
· Visningar
649
Senast: DeCloe
·
Övr. Katt Hej, Har precis skaffat två kattungar (Maine Coon). Den ena flyttade in tre veckor före, M, och H kom 3 veckor efter och är således tre...
Svar
5
· Visningar
1 175
Senast: MissFideli
·
Hästvård Har min häst på lösdrift men problemet är att det emellanåt kan vara tomt på mat i hagen, att dom går en hel natt utan mat i...
2 3
Svar
45
· Visningar
4 684
Senast: QueenLilith
·
Övr. Katt Jag leker rätt ofta med tanken på att köpa en katt. Jag har inte haft hund på två år, jag kommer inte köpa en ny hund och ingen häst...
2 3
Svar
56
· Visningar
4 646
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp