Snål AG eller anställd som förväntar sig för mycket...

(själv har jag ett enmansföretag och använder representation väldigt sällan men då just för att SLIPPA skatt)
 
I Danmark vet man i alla fall att bjuda på mat vid kurser och konferenser!
Fick precis schemat för mitt nästa besök där. Det är lätt morgenmad, kaffepause, frokost (=lunch) och kaffepause igen.. (och till detta hotellets frukost). Vet inte hur danska skatteregler är, men snåla på maten är de inte! Har aldrig varit i Danmark utan att få enorma mänger mat och fika. Kaffepause kan mycket väl innebära avsmakningsmeny på tårtor och bakelser. Men om det är så bra för hjärnans aktivitet vill jag låta vara osagt. (Förr fick man även Aalborg till lunchen, det är definitivt inte bra för arbetsdisciplinen)

Vill ändå hålla med TS om att det är både praktiskt och trevligt om det ordnas med gemensam lunch, även om det kommer som förmån sedan. Och fikat är ju som sagt inte förmån så där kan man ju vara generös.
 
@athena: Helt med på det.
Det man ska tänka på är att SKV väldigt ofta granska just kvitton som bokförts som representation om de gör en lite noggrannare kontroll, eftersom det är lätt att "fuska" med just detta.
Lite klurigt när man varit ute och käkat med familjen och det står med två barnportioner... :angel:
 

Liknande trådar

Z
Hästmänniskan Vet inte riktigt vart jag ska börja. Behöver hjälp. Jag och familj flyttade till ny ort för 3 år sedan. Allt var frid och fröjd, vi...
Svar
7
· Visningar
2 585

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp