Bukefalos 28 år!

Snålmånad?

Jag ger mig själv en månadspeng som ska räcka till allt och resten spar jag. Spontanshoppar inget som inte ingår i budgeten. (Oj, vilken kul person jag låter som.)
Nej, men man är ju så illa tvungen. Jag är i lite samma sits som du; vet inte riktigt hur framtiden ser ut och måste därför spara så mycket jag bara kan varje månad (typ). Det suger verkligen tycker jag, är så van vid att ha en ordentlig lön, ha fast jobb, veta att jag har en inkomst och att jag kommer att klara mig. Kunde då både spara och shoppa och ha det bra. Idag lever jag på tight budget, är generellt rätt snortråkig och känner mig konstant lite stressad över pengar. Yay me.
 
Nej, men man är ju så illa tvungen. Jag är i lite samma sits som du; vet inte riktigt hur framtiden ser ut och måste därför spara så mycket jag bara kan varje månad (typ). Det suger verkligen tycker jag, är så van vid att ha en ordentlig lön, ha fast jobb, veta att jag har en inkomst och att jag kommer att klara mig. Kunde då både spara och shoppa och ha det bra. Idag lever jag på tight budget, är generellt rätt snortråkig och känner mig konstant lite stressad över pengar. Yay me.
Fast jag är alltid så :) Däremot planerar jag fler inköp/investeringar annars men spontanshoppar gör jag mycket, mycket sällan. Jag sparar alltid så mycket som möjligt. (Jag har varit sån här sen jag var barn.)
 
Fast jag är alltid så :) Däremot planerar jag fler inköp/investeringar annars men spontanshoppar gör jag mycket, mycket sällan. Jag sparar alltid så mycket som möjligt. (Jag har varit sån här sen jag var barn.)
Jaha, okej, tolkade dig annorlunda. Jag har alltid sparat mycket när jag jobbat men även unnat mig en hel del. Perfekt kombo tycker jag :). Skulle aldrig leva såhär om jag inte var tvungen, det suger ju häck alltså. Tycker jag då!
 
Borde verkligen vara med på detta tåg känner jag.... Mina laster är att jag inte pallar att laga mat hemma så jag äter ute jämt. Tror jag använt mitt kök kanske tre ggr senaste året :angel:
Sen blir det väl en del coctails också, det måste jag ehmmmm medge. Dock går jag ofta på events där det bjuds på dricka och tilltugg men mitt mat och dryck konto måste vara skyhögt (lever i förnekelsen och har inte räknat på det :meh:).
Sen shoppar jag väl en del. Lever i viss förnekelse här också. Egentligen shoppar jag nog inte så ofta, men när jag shoppar tenderar det att bli hyfsat dyrt.
Har hyfsad inkomst, bor sjukt billigt, har låga omkostnader. Borde kunna spara 10 tusen i månaden men eftersom jag är dum i huvudet så gör jag ju inte det.
Men juni ska bli en snål månad, god damn it!!!
 
Senast ändrad av en moderator:
Jag skulle behöva vara med!

Det blir egentligen inte någon snål månad när man tänker på utgifterna, men jag tänker att just därför kan det vara vettigt att försöka spara in på "onödigt stuff". I maj har vi varit ute typ hela tiden, käkat, druckit massa öl, köpt massa prylar, varit slarviga med att laga mat osv.

Nu nästa månad har jag t ex csn, en kurs, en tandskrapning på ena hunden samt en röntgen på andra hunden. Det är helt nödvändiga kostnader men då kan jag ju försöka att inte köpa grejer bara för att!
 
Jaha, okej, tolkade dig annorlunda. Jag har alltid sparat mycket när jag jobbat men även unnat mig en hel del. Perfekt kombo tycker jag :). Skulle aldrig leva såhär om jag inte var tvungen, det suger ju häck alltså. Tycker jag då!
Jo, jag har unnat mig, men planerat. Typ bytt bil, köpt mig en transport osv men bara shoppar gör jag aldrig :) Ätit ute mycket har jag iofs gjort och sånna saker, men inte grejer och kläder.
 
Veckohandlade idag för typ 900 kr. Och sen passade jag på att fixa hundmat, ben och kaningodis på en gång så är det klart.
Så totala utlägget idag ligger på ca 1400 kr.
Ska jag inte behöva gå i en affär förens på fredag då vi alltid köper lite godis.

Så ingen shopping i veckan! :nailbiting:
 
Så ingen shopping i veckan! :nailbiting:
Det är svårt ibland alltså!

Jag _borde_ verkligen inte shoppa men har givetvis hittat en klänning som jag så gärna vill ha. Det kliar alltså SÅ jävla mycket i fingrarna. Why oh why gick jag ens in på Asos hemsida? :(
 
Det är svårt ibland alltså!

Jag _borde_ verkligen inte shoppa men har givetvis hittat en klänning som jag så gärna vill ha. Det kliar alltså SÅ jävla mycket i fingrarna. Why oh why gick jag ens in på Asos hemsida? :(
Men kommer den göra dig så glad då? När du väl packat upp den och fått hem den?
 
Det är svårt ibland alltså!

Jag _borde_ verkligen inte shoppa men har givetvis hittat en klänning som jag så gärna vill ha. Det kliar alltså SÅ jävla mycket i fingrarna. Why oh why gick jag ens in på Asos hemsida? :(


Jag kan inte ens gå på stan om jag ska spara pengar, för jag hittar alltid något jag aldrig kan låta bli att köpa.
Är bannlyst från Hööks hemsida nu ett tag och inget gående på stan.
Behöver dock fixa en toning till håret för frisören sa att jag skulle slänga i det en månad efter jag färgat det hos henne, och det är nu. Så får gå till frisören igen och köpa den för fin i håret tänker jag vara.
 
Jag brukar tycka det är kul till jag hängt in den i garderoben, sen känner jag ingenting :P
Haha! :D För mig beror det på hur kär jag blir i plagget. Å andra sidan kan jag lika gärna kära ner mig i nåt annat, billigare plagg istället. Kan göra det till min mission; hitta en klänning för mindre än 10€ som jag får köpa :)

@Matmissbrukaren Shit, är det så tufft för dig alltså? Duktig du är som ordnar så att du inte ska hamna i några fällor :)
 
Haha! :D För mig beror det på hur kär jag blir i plagget. Å andra sidan kan jag lika gärna kära ner mig i nåt annat, billigare plagg istället. Kan göra det till min mission; hitta en klänning för mindre än 10€ som jag får köpa :)

@Matmissbrukaren Shit, är det så tufft för dig alltså? Duktig du är som ordnar så att du inte ska hamna i några fällor :)

Det jobbiga är ju att jag i normala fall kan köpa det jag vill ha, men ska jag spara pengar så kan jag inte gå i några affärer för då köper jag det jag vill ha ändå. Men det brukar lägga sig efter en vecka ungefär när jag ser hur mycket jag sparat på att inte shoppa under en vecka. Denna gången så lägger jag över 500 kr varje måndag till hästkontot, så shoppingpengarna går dit istället :)
 
Nu hade pengarna kommit in på kontot så har satt över 6000 kr till hästkontot. Nu lär ju dom ryka rätt snabbt eftersom jag redan hittat en sadel :)
Trodde helt ärligt att det skulle ta minst ett halvår typ..
Men dom går ju till det som var tänkt och utan sadel kan jag inte rida =olycklig ponny och matte.
 
Jag skulle behöva dra ner lite på onödiga matkostnader... typ äta lunch ute/köpa på jobbet och handla godis.
Har äntligen fått igång sparande igen (som fungerar och inte försvinner igen på veterinär mm som det varit ett tag). Skönt det, särskilt då jag fick betydligt färre timmar än vanligt på jobbet i juni. Hoppas på extrapass...

Tillägg: vill dessutom komma igång med hussparande men där är det lite segt med motivationen. Klart att lite är bättre än inget men det kommer ta sån tid i nuvarande takt!
 
Borde verkligen vara med på detta tåg känner jag.... Mina laster är att jag inte pallar att laga mat hemma så jag äter ute jämt. Tror jag använt mitt kök kanske tre ggr senaste året :angel:
Sen blir det väl en del coctails också, det måste jag ehmmmm medge. Dock går jag ofta på events där det bjuds på dricka och tilltugg men mitt mat och dryck konto måste vara skyhögt (lever i förnekelsen och har inte räknat på det :meh:).
Sen shoppar jag väl en del. Lever i viss förnekelse här också. Egentligen shoppar jag nog inte så ofta, men när jag shoppar tenderar det att bli hyfsat dyrt.
Har hyfsad inkomst, bor sjukt billigt, har låga omkostnader. Borde kunna spara 10 tusen i månaden men eftersom jag är dum i huvudet så gör jag ju inte det.
Men juni ska bli en snål månad, god damn it!!!

Sätta upp nåt trevligt sparmål för att komma igång kanske?
På mitt gamla jobb (sämre lön nu tyvärr, annan branch) sparade jag 10000/månad, resulterade i en afrikaresa och en hund :)

Tillägg; sen är det ju klokt att inte spendera alla sparpengar såklart, men en knuff i rätt riktning.
 
Nu ska jag åka till ena ridsportsbutiken och lämna tillbaka två sadlar jag lånade med hem som inte passade. Och hur ska man komma ut därifrån utan att köpa något? :nailbiting:
Dom har så mycket fint och jag "behöver" allt jag ser..
Lär bli en liten prövning det här. Får tänka att sadeln är min enda shopping den här månaden och det enda jag faktiskt behöver.
 
Och hur ska man komma ut därifrån utan att köpa något? :nailbiting:

Monday_night_football_-_sensory_deprivator_1.png


Sensory Deprivator 500!

(om man nu sett HIMYM)

:D
 

Liknande trådar

Relationer Jag har en nära anhörig, pensionerad sedan drygt tio år, som ibland har så extremt hårda övertygelser om hur saker ÄR. Jag skriver milda...
2
Svar
36
· Visningar
2 947
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
5 181
Skola & Jobb Jag behöver få input över hut jag ska göra, så skapar en tråd. För ett år sedan fick jag ett jobb inom kommunen med hjälp av lönebidrag...
2
Svar
35
· Visningar
2 377
Senast: Enya
·
Juridik & Ekonomi Hej, jag skulle behöva lite hjälp hur jag ska tänka och hantera detta... För att inte gå in på för mycket detalj om denna långa...
2
Svar
30
· Visningar
5 396
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Livförsäkring
  • Avliva aggressiv hund
  • Gräs i näshålan?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp