Snålmånad?

MM

Trådstartare
Känner att denna månaden som var så rullade pengarna bort pga semester, medlemsavgifter, shopping..

Så nu måste jag hålla igen för hästen behöver tydligen en ny sadel igen så det blir att spara undan lite nu.

Är det någon som vill vara med så kan vi peppa varandra till att inte shoppa loss? :p
Tycker vi haft så trevligt i dom andra trådarna :)
 
Jag är också på, var i Barcelona vid förra löningen och råkade spendera upp alla pengarna... :angel: Har 300 att överleva på till fredag, heja hejja! Ska dessutom till Nice 3 juni och vill ha lite pengar att leva med där :)
 
Så bra, slipper jag vara själv här :p

Har räknat ut nu att jag har fast utgifter på 2870 kr denna månaden. Då är det två hundutställningar, 2 hästutställningar, mannens lunchpeng, medlem i Cavalierklubben, hästens vaccination och hästens försäkring inräknat där.

Nu har vi uppdelat att mannen betalar räkningarna och jag står för mat, nöjen och hästen. Så det är på "mina" pengar jag vill spara.

Kommer lägga undan 6000 kr direkt på tisdag. Min nya månad börjar imorgon.
Kommer skattepengarna in innan den 18 juni så kommer jag lägga undan hela den summan med, som ligger på 7246 kr.
 
Jag joinar, vill ha ett större klösträd till katten. Dock fyller flickvännen år i juli å där blir det flera småsaker så det kommer nog gå på en del och så kommer draktränaren 2 på bio 2 juli vilket är ett måste för mig (inte egentligen men vill vill vill). Dock så har jag köpt upp mig på kattmat och kattsand så ska bara köpa kattsand om det kommer bra erbjudande.
 
Jag snålar ständigt numera eftersom jag sen några månader vikarierar mig fram och inte alls vet vad som kommer om hörnet.
Men jag kanske måste köpa ny dator. Ångest.
 
Jag är med! Snart klar med plugget, har sommajobb iaf 3månader, osäker höst..
Skulle behöva ta C-kort i sommar för att öka mina chanser till jobb i höst!

Tips när det gäller mat: Rota igenom frysen! Och skafferiet! Ibland hittar man skatter man glömt att man hade! :)
 
Jag är med! Snart klar med plugget, har sommajobb iaf 3månader, osäker höst..
Skulle behöva ta C-kort i sommar för att öka mina chanser till jobb i höst!

Tips när det gäller mat: Rota igenom frysen! Och skafferiet! Ibland hittar man skatter man glömt att man hade! :)

Jag märkte att det gick åt mycket mindre pengar nu när partnern åkte bort 1 1/2 vecka. Så skickar nog lite mer på mat än vad jag gör själv. Men å andra sidan så slipper jag diska å laga mat varje dag så tänker inte klaga på att det går åt mer pengar på mat nu :)
 
Kom på att jag har CSN denna månaden med och det betalar jag själv. Men har pengar undanlagda på csnkontot sen innan så behöver bara slänga till typ 350 kr. Mannen hjälper till med csn han med och lägger undan pengar på det kontot, men det är jag som betalar in den.
Sista året och efter att denna räkningen är betald har jag bara 2700 kr kvar att betala och sen är det slutbetalt :bump:
 
Jag hakar på! :) Har inte levt loppan men pengarna försvinner iväg ändå :confused:
Får pytteliten summa av CSN den 23e och igen vid kursstart 9 juni.
 
@nexxa

Det var det jag gjorde förra månaden - levde loppan :p
Om jag gör av med alla pengar jag får in denna månaden så får jag anmäla mig till lyxfällan :crazy:
Får lite extra då jag tar ut föräldrarpenning för ena barnet, men dom pengarna ska sparas.
 
jag behöver verkligen vara med, hämtade nya hästen i fredags (:love:), letar bostad till sommaren och kommer hanka mig fram på någon slags halvtidsjobb under sommaren :nailbiting: har ingen aning om hur mycket jag kommer få ihop till i slutet av månaden...

någon som har nybörjartips på hur jag ska snåla på bästa sätt!?
 
@Gotthard

Planera middagarna!
Ha all mat hemma som du behöver för en vecka. Jag planerade för 9 middagar innan idag och ska veckohandla imorgon.
Gå inte i butiker och kolla inga webbsidor :p
Kom inte med några ursäker om att du visst behöver det här och alla ursäkter man nu kan komma på.

Däremot så kom jag på innan att jag ska ju betala stallhyran med :meh:
Den brukar hamna på typ 1220 kr. Kallhyran är fast men det är rörlig elkostnad, så den är olika varje månad men skiljer bara någon krona hit och dit.
 
@grodan21

Vi ska ha;

#Spagetti och köttfärssås
#Ugnsstekt falukorv med potatismos
#Marinerat kebabkött med tortillasbröd och yoghurtsås
#Kycklinggryta med ris
#Makaroner och köttbullar
#Sprödbakad torskfilé, potatis och citron/dillsås
#Lasagne
#Strömming och potatismos
#Ugnsstekt kycklingfilé med ris och gräddsås

Inga avancerade rätter direkt och inte heller dyra :)
 
@Matmissbrukaren Du får säga till när du dyker upp i tvrutan om månaden går åt pepparn då ;)

Jag har sådan brist på idéer vad gäller mat och knappt ork att prova nytt heller. Känns som vi käkar samma varje vecka. Äter jag tacos någon gång i det närmsta igen kommer jag seriöst spy :yuck:
Får också sätta mig och göra en matlista och sen storhandla..bättre att slippa vela över mat varje dag + inte småhandla varje dag antar jag
 
Jag hänkar, har märkt att jag lagt fruktansvärt mycket onödiga pengar på dyr mat den här månaden så det är det området jag tänker koncentrera mig att spara in på. Jag antar att det blir så när pluggandet äter upp all tid och en bara handlar i dyra affärer...
Men eftersom jag inte får CSN-bidrag förrän den 25:e, inte vet hur sommaren eller för den delen resten av året ser ut med jobb och är i akut behov av nya byxor måste det gå.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 277
Skola & Jobb Jag behöver få input över hut jag ska göra, så skapar en tråd. För ett år sedan fick jag ett jobb inom kommunen med hjälp av lönebidrag...
2
Svar
35
· Visningar
2 320
Senast: Enya
·
Juridik & Ekonomi Hej, jag skulle behöva lite hjälp hur jag ska tänka och hantera detta... För att inte gå in på för mycket detalj om denna långa...
2
Svar
30
· Visningar
5 322
Senast: Cattis_E
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 276

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp