Bukefalos 28 år!

Snart dags för Tornerspels-SM

Sv: Snart dags för Tornerspels-SM

I will :) Jag börjar dock gruva mig för att bo i tält, Kallt juh... *Brrrr*
 
Sv: Snart dags för Tornerspels-SM

Det är ju det man har sängvärmare till! :D

Och Doddo tappade INTE skorna i Finsta, och hon var INTE halt när jag körde hem henne igår - vem vet, vi kanske till och med kommer kunna RIDA på SM! ;)
 
Sv: Snart dags för Tornerspels-SM

Hmmmm, sängvärmare, han vägrade sova i tält :devil:

Så det får jag klara mig utan :( Jaja, nån natt kan jag sova utan honom....

Men du ser, du har goda tecken som talar för att du ska rida SM. ;) Tycker verkligen att det är på tiden att det kommer några Nordicare och rider :banana:
 
Sv: Snart dags för Tornerspels-SM

28-29 augusti, det vill säga nu till helgen. Jag åker dit på fredag, om jag nu kan luska ut vart sjutton Avesta/Grytnäs ligger... :smirk:
 
Sv: Snart dags för Tornerspels-SM

just det ja....jag skulle åkt dit men det är samtidigt som WRAS SM....(eller Riksmästerskap i western som det så fin heter nu...)
:cry: får ta det nästa år kanske....
 
Sv: Snart dags för Tornerspels-SM

*lånar knapp*

För mig och lånehästen kommer det säkert gå helt åt skogen men jag tänker ha kul iaf! =)
 
Sv: Snart dags för Tornerspels-SM

Vilka blir det i laget?

Scorpan och Gisburn har jag insett :)
Korpen och Silverbocken?
Norrby?
?????
 
Sv: Snart dags för Tornerspels-SM

Yes, Korpen och Bocken kommer och Norrby kommer... Inte Lill-Klas. Vilden från Valbo vet jag inte... Kommer ju inte ihåg... *klia huvudknopp*
 
Sv: Snart dags för Tornerspels-SM

Oki... Ja det torde vara en sjätte om ni ska kunna rida lag :/
 
Sv: Snart dags för Tornerspels-SM

Vi får la hoppas att Vilden dyker upp då! Han har väl närmast dit också, tror jag...
 
Sv: Snart dags för Tornerspels-SM

Oki, if you say so! Jag hade för mig att han skulle komma, men samtidigt hade jag ett litet korn av ett minne som sa att han skulle tävla hoppning i helgen...?

Fasen, jag måste åka - mot Sherwoodskogen!!! (Ska bara komma ihåg att packa vapnen först...)
 
Sv: Snart dags för Tornerspels-SM

Jaha nu har man kommit hem från den första dagens tornerspel då, den individuella tävlingen.
Det gick ju åt skogen för oss redan igår, två timmar innan vi skulle åka stod häst :devil: halt i hagen! Redan tidigare i veckan föll den andra riddaren bort, hon fick jobb i ett jaktstall i England och drog iväg med en gång. Så det blev inget Sm deltagande för Claighmoore´s Riddarsällskap, men vi kommer igen nästa år!

Iallafall vann riddaren av trefaldighetens lycka den individuella tävlingen, av 38 deltagande riddare.
Tvåa blev tvenne pilar och trea riddare vågen, som ni ser bara gotlänningar på de främsta platserna, de är ju bara såå skickliga! :bump:

Annars har vi sett många fina hästar och riddare, först var det jättefint väder och sen höll vi på att regna bort ett tag, välordnat och trevligt på alla sätt. :bow:
 
Sv: Snart dags för Tornerspels-SM

:bump: SM var bara SÅ bra! :bump:

Arrangörerna ska ha all heder åt ett riktigt bra arrangemang, det enda som blev jobbigt var att det va lite jockigt i backen pga regnet. Men det är lite svårt att styra över.

Grattis Torneamentum till 1:a, 2:a, 3:e, 4:e placeringarna i individuellt, Grattis Riddare Silvertrana till publikens pris, GO GIRL, det behövs tjejer som kan rida tornerspel och din häst är bara så läcker.

Grattis även till de lag som lyckades ta medaljer i lag, Torneamentum till guldet, Celeres Nordica till silvret och Ryttargryppen till brons.

To bad Nordic att ni förlorade en ryttare till lagtävlingen, ni hade annars bra poäng, men väl kämpat.

Verkligen trevligt att de olika lagen kan umgås så mycket. :)
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Snart dags för Tornerspels-SM

*vinkar skyldigt*

Måste erkänna att det känns surt att avsluta redan innan jag börjat på lagtävlan men men... I dag känns kroppen som om alla riddare hade ridit över mig och jag borde nog ligga nerbäddad i en varm säng eller ännu hellre - i ett varmt bad.

Men jag hade tervligt och kul och är glad över att träffat alla underbara människor igen!

Längtar redan till nästa år (fast då förhoppningsvis med min "egna" häst!)
 
Sv: Snart dags för Tornerspels-SM

Hmm, kan tänka mig att du kanske borde ligga nerbäddad. Du får be din karl pyssla om dig lite sen. Jag sitter här på jobbet och inbillar mig att jag känner en annalkande förkylning, kanske efter tältboendet??

Jag hade också helt klart kul och Gubben tyckte nog att det var lite skoj när ni satt och skrek på honom på läktaren "Vi vill se, Tjelvar vinka" :)
 
Sv: Snart dags för Tornerspels-SM

Och som han vinkade *skrattar* :banana:

Ska åka till pojken direkt efter jobbet ikväll och vara där i nån dag. Hoppas på att få det jobbet som verkar vara på g - vill flytta nu! :love:

Hälsa Karln att vi vill se honom som guldmedaljör individuellt nästa år (kanske silver om jag tar guld :angel: ) Han är ju nästan nordicare :D
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Johanna Holmberg vann SM i barfotaverkning tidigare i år. Här berättar hon om passionen för sitt arbete och de fördomar som hon mött...
Svar
0
· Visningar
191
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Den 10-13 augusti är det dags för Folksam SM i Sportkörning, där ett helt gäng nya svenska mästare ska utses. Tävlingarna arrangeras av...
Svar
0
· Visningar
150
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Den 20-23 juli arrangeras SM för nordsvenska brukshästar och SM/NM för fjordhästar på Vaggeryds travbana. Över 100 ekipage från Sverige...
Svar
0
· Visningar
387
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Det största, svenska namnen saknas när SM i fälttävlan börjar i morgon, lördag. För tredje året i rad arrangeras mästerskapet av Gärds...
Svar
0
· Visningar
250
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp