Snö att skotta

Idag är jag tacksam över att jag haft snö att skotta. Jag behöver den uppgiften. Ja, eller något att göra ö.h.t.
IMG_20231230_151802_500.jpg
 

Men tungt!
Har både traktor, snöslunga och skottningshjälp men avskyr ändå snön 🙈
När jag köpte det här stället och det inte blev söderut som jag tänkt mig från början så sa jag att jag får lära mig att gilla vintern. Tror det har hänt nu. Jag har inget emot lite kyla längre och snön som vi fick tidigt denna vinter lyser upp. Skottningen är jobbig så klart, men jag uppskattar ändå motionen. Igår kom det rätt mycket och jag ägnade en timme åt att skotta vid min bil och sen vid min extra parkering där gäster ställer sina bilar. Vägen till vedboden fick jag hjälp med att skotta igår.

Inatt kom det ytterligare lite snö men inte så mycket. Jag skottade min infart tidigt och tänkte skita i resten idag, men sen skottade jag mer ända, precis innan det blev mörkt.
 
När jag köpte det här stället och det inte blev söderut som jag tänkt mig från början så sa jag att jag får lära mig att gilla vintern. Tror det har hänt nu. Jag har inget emot lite kyla längre och snön som vi fick tidigt denna vinter lyser upp. Skottningen är jobbig så klart, men jag uppskattar ändå motionen. Igår kom det rätt mycket och jag ägnade en timme åt att skotta vid min bil och sen vid min extra parkering där gäster ställer sina bilar. Vägen till vedboden fick jag hjälp med att skotta igår.

Inatt kom det ytterligare lite snö men inte så mycket. Jag skottade min infart tidigt och tänkte skita i resten idag, men sen skottade jag mer ända, precis innan det blev mörkt.
När jag läste den trådens rubrik tänkte jag lite, vem är du och vad har du gjort med @Wille ? :D För det låter minst sagt inte som du brukar uttrycka dig. Inte för att man måste börja uppskatta alla årstider liksom, själv gillar jag vinter och avskyr sommar och vår (speciellt vår, blir enormt depressiv varje år) - och då är det en kamp för mig att göra som du gjort nu, hittat saker man ändå värdesätter som kan hjälpa en att se lite ljusare på tillvaron.

Gott nytt åt förresten, hoppas det blir ett bra sådant!
 
När jag läste den trådens rubrik tänkte jag lite, vem är du och vad har du gjort med @Wille ? :D För det låter minst sagt inte som du brukar uttrycka dig. Inte för att man måste börja uppskatta alla årstider liksom, själv gillar jag vinter och avskyr sommar och vår (speciellt vår, blir enormt depressiv varje år) - och då är det en kamp för mig att göra som du gjort nu, hittat saker man ändå värdesätter som kan hjälpa en att se lite ljusare på tillvaron.

Gott nytt åt förresten, hoppas det blir ett bra sådant!
Snöskottning funkar rätt bra som ångestdämpare. Frisk luft och fysiskt arbete är jättebra.

Och snart ska jag ta mig min dagliga promenad i skogen. Jag skiter i att det är mycket snö där, men någon har i alla fall plogat lite på de vägar där jag går. Fast det har kommit mer snö efter senaste plogningen. Jag får pulsa, men har inte bråttom.

Jag gillar våren och sommaren bäst för då är det ljust så mycket. Älskar ljuset. Vinterns mörker är svår att hantera.

Gott nytt År önskar jag dig med!
 
Jag kan tänka mig att du har rätt i att snöskottning är bra mot ångest på många sätt. Motionen, frisk luft och att man ser resultatet av sina ansträngningar direkt gör gott för knopp och kropp.

Snöskottning är ju tungt så det är bra träning.

Jag tycker det är lättare att orka med den här vintern tack vare att det är ljusare iom snön.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag tänkte ge mig själv en utmaning. Får se om jag tänker anta den… 😉 Jag tänkte att jag skulle skapa ett utrymme där jag bara fokuserar...
Svar
9
· Visningar
1 059
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag var uppe vid sju, kom på att jag glömt ladda permobilen och bokade färdtjänst. När färdtjänstchauffören kom pulsande i 20 cm snö...
Svar
1
· Visningar
472
Senast: IngelaH
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Alltså, hur göra man för att bemöta negativa människor? Jag tar åt mig så fruktansvärt. För många år sedan gick jag på öppen trädgård...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
7 268
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Det blir dagsböter i straff för den jägare som hösten 2021 avlossade ett skott som dödade en häst. Mannen döms för framkallande av fara...
Svar
1
· Visningar
181
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp