Bukefalos 28 år!

snskada, ngn med erfarenhet ??

Status
Stängd för vidare inlägg.

Fannih

Trådstartare
Nu är det så att min ponnysom jag hoppar med har haft skador i ena senan och i knäet.
För 2 år sedan hade han en sträcknung där ca 10%var skadat,veterinären sa att jag kan rida honom i skritt i en vecka sedan 1 vecka trav å sedan fortsätta som vanligt.Detta litade jag inte på utan skrittade betydligt längre förrän jag la igång honom.
efter ett halvt år for vi till en anna veterinär för att kolla benet då det svällde upp en ven efter träning han sa då att det var fel på karpalkanalen men att det inte har nån betydelse så han la kortison i knäna och vi red som vanligt efteråt. Ett halvt år efter det blev ponnyn plötsligt halt och vi for till den första veterinären igen, då sa hon att 50%var förstört och att han aldrig mer kan hoppa, eftersom det inte läker. ett halv år efter det for till en veterinär 350 km bort som sa att det inte var något fel i senan,i hoven,senan var frisk, inget i strålbenet och han var inte riktigt entusiastisk till operation. ponnyn fick kortison och vi kunde börja rida vanligt igen om inget händer, vilket jag inte gjorde utan skrittade bara.
3 mpnader efter det for vi ändå och opererade knäet och nu skulle jag få rida som vanligt.
men då till frågan : har ni någon erfarenhet inom senskador, har hästen blivit helt återställd efter en skada? har ni kunnat fortsätta hoppa som förr ? tacksam för svar
 
Sv: snskada, ngn med erfarenhet ??

Det är inte tillåtet att ställa samma fråga i flera forum. Jag låser därför denna tråd.

/tifo - moderator
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Min häst fick en stenhård stor svullnad (typ som ett halvt äpple) insida knä höger fram. Ingen hälta. Veterinären trodde det var ett...
Svar
3
· Visningar
1 575
Senast: Fiorano
·
Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
3 649
Senast: Fiorano
·
Ridning Var osäker på om tråden skulle vara här eller under Vård, men moderator kan ju flytta den om den ligger fel. Min vanligtvis relativt...
2
Svar
24
· Visningar
4 455
Senast: Linda_A
·
Hundhälsa Hej kära buke! Flera år sedan jag skrev sist men nu behöver jag ventilera. Min underbara lilla dansksvenska gårdshundstik på 9 år blev...
Svar
11
· Visningar
2 552
Senast: NotlikeI
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp