Snygga dressyrträns/kandar i x-full?

Fenestra

Trådstartare
Vår nye kille har x-full. Han kan ha vanlig full men nosgrimmorna går inte ens runt, han är en kallblodstravare så en grov rejäl kille.

Söker läckra träns i strl x-full som fungerar till tävling och inte ser fjuttiga ut på honom. Achen i första hand men även remont går bra.
Tänkte höra om ni kan tipsa om märken , gärna pma om ni vet webshop som har.
Har kollat på h**ks men gav upp då det mesta bara är i strl full.
Sen vad ska man ha för pannband och nosgrimma tycker ni? Vill ju att det syns på honom:love: Samt färgtips kanske?
Kandar är inte aktuellt ännu men ändå bra att veta om det är ngt specifikt märke som också har lite större storlekar.
Pris upp tom 1500-2000 för träns.

mysig.jpg

PS. Vet att det inte har med dressyr att göra egentligen men tips om snygga läder grimmor jag kan ha till dressyrträningen/tävlingen emottages också tacksamt.:angel:
 
Sv: Snygga dressyrträns/kandar i x-full?

Till min stora tjej har jag ett Hansbo Leonardo kandar. Kostade typ 3-400:- på nån internetshop som hade rea.
Hon har XF i alla träns och grimmor och alltså även i detta, dock fick jag göra en massa nya hål på nosgrimman, men käkremmen har jag så långt ut som det bara går annars blir den för kort.

Tränset vet jag inte vad det är för märke på.

Lädergrimman köptes på hööks för nåt år sedan (typ 200 kr) och den är fortfarande fin, fast det var nån kampanj eller nåt, så just den finns inte kvar.
:)
 
Sv: Snygga dressyrträns/kandar i x-full?

Ska kika lite på deras sida och se vad som finns. Hittade en grimma som var rätt snygg faktiskt men har lite huvudbry kring färgen.. är oak ljus eller märkare brun, finns nämligen teak också som val och jag är helt lost när det gäller färger:o
 
Sv: Snygga dressyrträns/kandar i x-full?

Kolla in Hubertus träns, de har snygga klassiska modeller, bra kvalitet och finns i XFull. Själv har jag Hubertus classic, ett svart och ett brunt. Deras bruna träns är jättesnygga i färgen! :)
 
Sv: Snygga dressyrträns/kandar i x-full?

jag hittade faktiskt ett jättefint träns på ull*red, svart med vit fodring och upphöjda detaljer på nosgrimma och pannband. det fanns massvis av x-full men knappt något full, så jag hade tur ;) bakåtknäppt nosgrimma som jag, i strl full till ett fullblod, har innersta hålet på nosgrimman och har fått göra 2 extra hål på sidan, så det borde ju passa en rejäl häst!
31736226.jpg

dålig bild men såhär ser det ut (innan jag gjorde nya hål). svårt att se reliefen dock.
 
Senast ändrad:
Sv: Snygga dressyrträns/kandar i x-full?

Vet att många säger att Stübbens träns i stl Full är stora i stl. så pass att många köper en stl. mindre eller byter ut delar för att passa på en normal full.
 
Sv: Snygga dressyrträns/kandar i x-full?

Passier Libra hade jag förut och det kan du göra om till träns om du köper kandaret. Dom är stora i storlekarna, jag hade full och fick gör nya hål för att göra det mindre. Tyvärr var nosgrimman lite för smal för min smak, så jag lämnade in det och breddade på den, det blev bra tyckte jag.:laugh: och det kostade inte så mycket heller.
 

Liknande trådar

Utrustning Jag tänkte köpa ett nytt träns till min bamse-häst men det var visst svårare än vad jag trodde att hitta fina träns i x-full och...
Svar
5
· Visningar
2 501
Senast: Lydia
·
Utrustning Vilka märken gör träns i stl X-full? Letar finträns till min kille men har bara hittat passier i x-full än så länge... I dagsläget har...
Svar
12
· Visningar
1 375
Senast: castle_bar
·
M
Utrustning Jag har en 2 eller 3 åring på ingång. Behöver lite hjälp med tips på utrustning. Vill ha kvalitée så det får gärna kosta lite mer. Har...
Svar
6
· Visningar
1 150
Senast: EmelieR
·
Utrustning .. som det INTE är aschennosgrimma eller engelsk nosgrimma på! Remont och pullar vill jag ha! :D Och som inte är apdyra heller...
2
Svar
21
· Visningar
2 293
Senast: Eskita
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kemisk kastration?
  • Uppdateringstråd 29
  • Katter och spädbarn

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp