Bukefalos 28 år!

Snygga träns i x-full..

Wysiwyg

Trådstartare
.. som det INTE är aschennosgrimma eller engelsk nosgrimma på! Remont och pullar vill jag ha! :D Och som inte är apdyra heller.

Dessutom, är det någon som vet om det finns en större strl än x-full? Halvfoderpållen har ett jättehuvud, och hans engelska nosgrimma är spänd på sista hålen överallt, men sitter ändå lite för tight och lite för långt upp för min smak :(
 
Sv: Snygga träns i x-full..

Bison här på Buke har ett pullarträns till sin häst som är av märket Riders Company tror jag. Kolla i tränstråden på Gnägg så hittar du nog en bild!
 
Sv: Snygga träns i x-full..

Ingen aning, men har för mig att det inte var så jättedyrt iaf!
 
Sv: Snygga träns i x-full..

Är han lika stor i hela huvudet då? Jag menar, du kanske kan köpa ett vanligt huvudlag med tex engelsk nosgrimma, som det finns ett större utbud av, och sedan köpa en lös remont eller pullargrimma? Om du hittar ett träns du vill ha där någon del är för liten kan man ofta gå till en sadelmakare/ likn och få den förlängd. Det kan bli riktigt bra, faktiskt.
 
Sv: Snygga träns i x-full..

Okay, det var ju inte alls så farligt :)

Var har du köpt det?
 
Sv: Snygga träns i x-full..

Som sagt, finns det träns som är större än x-full? Min Shire har problem med att nosgrimman blir för liten. Löst för tillfället men jag hoppas ändå på en bättre lösning såsmåningom. man vill ju ett träns som passar utan att man måste fixa o trixa.
 
Sv: Snygga träns i x-full..

jag vet att ngt av de ställena som, specialicerat sig på shirehästar även säljer utrustning.
 
Sv: Snygga träns i x-full..

*puttputt*

Ingen mer som vet? Något företag som kanske finns på internet så man kan beställa?

Bor ju uppe i norrbotten, och här finns det inte så stort utbud av hästaffärer :p
 
Sv: Snygga träns i x-full..

är det ch är de så ynkligt små i storlekarna, mn haäst får ha på första eller andra hålet o så himla stort huvud har han inte.
 
Sv: Snygga träns i x-full..

Vi har köpt ett Stubben träns med remontgrimma till vår kille som drar x-full. Det är kanonfint, går på ca 1500 kr. Capone är rätt rymliga i storlekarna, på det märket kan han ofta ha full. De tränsen kan man få för 300 kr. Vi har ett sånt med pullargrimma till honom i skogen.
 
Sv: Snygga träns i x-full..

Var hittar man Capone-träns någonstans? Har bara hört talas om det märket här på buke o sett en bild o ett supersnyggt capone-träns - men aldrig sett någonstans, varken på internetshoper eller i butiker :confused:
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Är det helt ute och omodernt med A-formade toppar/tunikor med trekvartsärm och skärning under brösten? Försöker hitta en sådan, jag har...
2 3
Svar
57
· Visningar
4 725
Senast: Enya
·
Övr. Hund Vill varna för en lång historia men ska försöka göra den så kort det går. Vi(jag och min sambo) Har två hundar, en liten havanais...
2
Svar
28
· Visningar
6 224
Senast: Dopy
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
11 351
Senast: QueenLilith
·
Utrustning Har en vallak som aldrig har varit särskilt glad för bett.:( Och vi har provat alla möjliga tänkbara bett och kombinationer med...
Svar
5
· Visningar
1 793
Senast: mily
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp