Bukefalos 28 år!

Söka jobb man inte är kvalificerad för.

Jag har läst för längesen att män söker oftare jobb de inte har kompetens till än vad kvinnor gör. Det var någon undersökning och många män skrev att det kunde vissa språk (de hade läst de på högstadiet) medan kvinnorna inte ens nämnde språken de läst på högstadiet. Vi nedvärderar oss själva.

Jag har sökt mycket jobb utan kompetens. Jag ville så gärna bli resesäljare men hade ingen utbildning eller erfarenhet. jag sökte ändå som säljare på Apollo och jag kom dit på intervju. Personen som intervjuade sa att jag var den enda som sökt som inte hade utbildning eller erfarenhet, så de var bara "tvungna" att träffa mig. Jag fick jobbet.
 
Jag har läst för längesen att män söker oftare jobb de inte har kompetens till än vad kvinnor gör. Det var någon undersökning och många män skrev att det kunde vissa språk (de hade läst de på högstadiet) medan kvinnorna inte ens nämnde språken de läst på högstadiet. Vi nedvärderar oss själva.
.
Jag har inte sett nån undersökning men det stämmer med min erfarenhet. Många tjejer är oerhört försiktiga när de berätta vad de kan och betonar gärna vad de inte kan.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag är åter i arbetslöshetsträsket och ska söka jobb. Samtidigt är jag sjukskriven 50%. Det är svårt att hitta jobb ö.h.t. att söka...
Svar
6
· Visningar
811
Skola & Jobb Jag har nu jobbat på förskola i 6 månader och älskar det, och jag vill utbilda mig så att jag kan få fast jobb och inte bara lite timmar...
2
Svar
33
· Visningar
1 599
Skola & Jobb Svårt få till en vettig rubrik. Men hur fungerar det egentligen i följande scenario: Fast heltidsjobb. Sjukskriven 50% sen flera år...
2
Svar
20
· Visningar
1 089
Skola & Jobb För tillfället jobbar jag 25% och tycker jobbet är skittråkigt. Jag sitter och tittar på klockan medan jag jobbar och räknar ner tiden...
15 16 17
Svar
333
· Visningar
24 087
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp