Sökes: inspiration till litet badrum...

Toya

Trådstartare
... med små medel.

Vi har ett badrum, det är litet och lågt i tak (höjt golv) och har inget fönster. Det är faktiskt lite som att vara i en vitkaklad grotta...

Just nu är allt rätt hopplöst därinne. Badrumsmattan är mörkt lila och duschdraperiet är vit med gråbruna stjärnor (svärfar hade med sig det som provisorium när vi flyttade in och inte hade några pengar), och det är i skrikande behov av en make-over.

Renovering är utesluten eftersom det är en hyresrätt.

Om vi ska ta hänsyn till både min och sambons smak så kan jag tänka mig ganska sparsmakad inredning, typ svart-vitt, men med färgklickar i form av burkar och förvaring. Funderar på att köpa fina tvålflaskor till schampo, balsam o tvål, tex.

Eller så går vi på det andra spåret som vi båda gillar: Naturmaterial.

Sen har vi en toalett också, och den är lika illa den, liten och utan fönster.

Har ni några tips eller rent av bilder på små badrum så bring it on!
 
Sv: Sökes: inspiration till litet badrum...

Vi bor också med ett minimalt badrum. Och gräsligt sådant.
Det som var gick att målas om, målades vitt.

Mitt tips håll det enkelt! Någon färgklick kanske. Utnyttja utrymmena som finns, men maxa inte det!

395240_10150537237404277_729664276_8317384_667222470_n.jpg


393864_10150538645534277_729664276_8321660_465069004_n.jpg


Med lite inredning:

430077_10150642384949277_729664276_8604344_2120446167_n.jpg

(grejerna under vasken ska inte stå där!)

314152_10150684829034277_729664276_8741173_415954555_n.jpg


Planen var även att sätta in ett sånt här skåp under vasken:
fullen-tvattstallsunderskap-med--dorrar__0113008_PE264987_S4.JPG
 
Sv: Sökes: inspiration till litet badrum...

Åh, jag vet precis hur det är! Mitt badrum var precis så stort att det gick in badkar, toa och handfat.. Vi slängde helt enkelt ut badkaret, och voila - jag får plats med både dusch och ett skåp som förvaring!

Jag tror jag har före kort, och kan fixa efterkort om du är intresserad :)
 
Sv: Sökes: inspiration till litet badrum...

Jag hade tagit igen det lila på badrumsgolvet och haft handdukar och duschdraperi i samma. Kanske en naturfärgad tvättkorg/sopkorg för att bryta av.

Vi har ett pyttebadrum på nedervåningen som vi ännu inte hunnit renovera men där har vi gjort en takmålning för att liva upp (satte också in en ljusslinga under listen för mer mysbelysning. Det kostar ju inte många kronor men någon måste vara skicklig med penseln alt. kalkera något.

duvorna.jpg


080125-080210+%286%29.JPG


080210-080211+%282%29.JPG
 
Sv: Sökes: inspiration till litet badrum...

Mitt tips eftersom det är kaklat är att det nuförtiden finns snygg kakeldekor. Helt annorlunda än de där bilderna på rosor och snäckor som mormor brukar ha i köket :p

Det är inte klister på baksidan utan fästes med statisk elektricitet (precis som skärmplasten på smartphones. Med andra ord kan man göra fel hur många gånger som helst vid uppsättning. Eller med sig dom när man flyttar om man skulle vilja det.

När vi flyttade in hade vårt badrum en hiskeligt ful pistagegrön bård. Dessutom skar den sig mot de ljusblå golvplattorna. Vi täckte över bården med kakeldekor och blev jättenöjda med resultatet. Ingen toalettbesökare har hittills märkt att det inte var riktiga plattor. Det finns såklart även helfärgade om man inte vill ha mönster :)

photo-1.jpg
 
Senast ändrad:
Hur fungerar det med att ha två färger på kakel i små badrum tycker ni? Uppdelat ungefär 3-4 rader stora kakel ena färgen längst ner följt av en bord (mest troligast) och sen en färg ovanför det i stora kakel?
 
Vi har lagt en nålfiltsmatta över hela golvet för att dölja det fula golvet i väntan på renovering. Mattan är sådan man har på balkonger, tillklippt till hela badrummet, förutom duschen då. lätt att skölja av eller byta ut. Ekbyrå till kattmat och diverse krimskrams. Trähyllor samt snygga handukar. Toasits i trä. Lite självhäftande dekorer i form av kaktusar i krukor.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • Köpa hus
  • Engelsk grammatik

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp