Solglasön med styrka

strawberrysylt

Trådstartare
Borde finnas flera som har det, väl?

Är ni nöjda?

Jag har tidigare tyckt att jag inte velat vara låst till att när jag vill ta av mig solglasögonen inte se något liksom... och när jag cyklar har jag skyddsglasögon över mina vanliga... till vardags alltid keps. Men på sistone har jag känt att keps inte verkar räcka, så ska ta mig i kragen och köpa solglasögon med styrka.
Så, funkar det bra tycker ni?
 
Borde finnas flera som har det, väl?

Är ni nöjda?

Jag har tidigare tyckt att jag inte velat vara låst till att när jag vill ta av mig solglasögonen inte se något liksom... och när jag cyklar har jag skyddsglasögon över mina vanliga... till vardags alltid keps. Men på sistone har jag känt att keps inte verkar räcka, så ska ta mig i kragen och köpa solglasögon med styrka.
Så, funkar det bra tycker ni?
Ja det tycker jag. Jag har gradiala🙂
 
Borde finnas flera som har det, väl?

Är ni nöjda?

Jag har tidigare tyckt att jag inte velat vara låst till att när jag vill ta av mig solglasögonen inte se något liksom... och när jag cyklar har jag skyddsglasögon över mina vanliga... till vardags alltid keps. Men på sistone har jag känt att keps inte verkar räcka, så ska ta mig i kragen och köpa solglasögon med styrka.
Så, funkar det bra tycker ni?
Jag har. Superbra. Behöver jag inte solglasögonen så byter jag ju till mina vanliga? Ffa är bilkörningen ett lyft efter införskaffandet av solglasögon med styrka. Visst man behöver ju släpa med sig ett extra par men tänker att det är ju samma för alla som har solglasögon.
Jag har vanliga solglasögon också för de tillfällen när jag ev har linser.
 
Borde finnas flera som har det, väl?

Är ni nöjda?

Jag har tidigare tyckt att jag inte velat vara låst till att när jag vill ta av mig solglasögonen inte se något liksom... och när jag cyklar har jag skyddsglasögon över mina vanliga... till vardags alltid keps. Men på sistone har jag känt att keps inte verkar räcka, så ska ta mig i kragen och köpa solglasögon med styrka.
Så, funkar det bra tycker ni?
Avkomman har och är supernöjd.
 
Jag har haft. Använde dem knappt. Tyckte det var störigt att behöva ha med ett par extra glasögon överallt. Så jag skaffade fotokromatiska glasögon istället. Blir inte lika mörka som solglasögon kan vara och funkar inte vid bilkörning men de är alltid där utan att jag behöver ha med ett extra par.

Men solglasögonen med styrka funkade bra! Bara jag som tyckte att det var irriterande att behöva ha med dem och byta glasögon stup i kvarten...
 
Borde finnas flera som har det, väl?

Är ni nöjda?

Jag har tidigare tyckt att jag inte velat vara låst till att när jag vill ta av mig solglasögonen inte se något liksom... och när jag cyklar har jag skyddsglasögon över mina vanliga... till vardags alltid keps. Men på sistone har jag känt att keps inte verkar räcka, så ska ta mig i kragen och köpa solglasögon med styrka.
Så, funkar det bra tycker ni?
Det är ett av mina bästa köp i livet! Lever i dom sommartid, så stor skillnad mot vanliga solglasögon, och då har jag ändå inte så stort synfel. Jag har alltid med ett glasögonfodral med dom vanliga glasögonen i, byter jag så åker solglasögonen ner där, inte så värst omständligt.
 
Jag hade inte klarat mig utan mina!
Har även fotokromatiska glas i mina vanliga, och "överglasögon" om jag bara ska ut snabbt, men de fotokromatiska funkar ju inte att köra bil med och blir inte tillräckligt mörka för mig, och överglasögonen ger helt klart sämre synskärpa och ger trötta ögon i längden.

Meckigt att behöva byta när man går in, ja, men alternativen är ju att belasta ögonen onödigt mycket så jag ser inte hur det skulle vara rimligt att undvika tyvärr?

Har även alltid keps eller hatt när det är soligt, normala solglasögon ger ju inte fullständigt skydd från sidorna.
 
Älskar mina, haft i ca 3 veckor! Så skönt att äntligen kunna se i alla lägen, speciellt efter jag tagit körkort.
Rekommenderar verkligen!
 
Jag har fotokromatiska vanliga glasögon, är ett hett tips om du behöver köpa nya glasögon, sjukt bra! Men de hjälper inte när jag kör bil, så då har jag ett par solglasögon med styrka, väldigt nöjd med dem. De ligger alltid i bilen, så behöver aldrig tänka på att få med mig dem.
 
Borde finnas flera som har det, väl?

Är ni nöjda?

Jag har tidigare tyckt att jag inte velat vara låst till att när jag vill ta av mig solglasögonen inte se något liksom... och när jag cyklar har jag skyddsglasögon över mina vanliga... till vardags alltid keps. Men på sistone har jag känt att keps inte verkar räcka, så ska ta mig i kragen och köpa solglasögon med styrka.
Så, funkar det bra tycker ni?

Jag har det och jag älskar mina, tycker det funkar superbra. Är också så skönt jag älskar att ta med en bok och en filt och lägga mig utomhus och läsa och det är inga problem längre även om det är soligt. Innan fick jag välja på att se bra och vara irriterad av solen i ögonen eller ta solglasögon som jag då inte hade styrka på och avstå läsningen. Själv köpte jag på specsavers när de hade erbjudande, fick två par glasögon och behövde bara betala för ett par.
 
Jag har och jag älskar dem så mycket. Tog ett abonnemang med ett par vanliga, ett par solisar och linser för något år sedan. Det lönar sig för mig då jag ofta får byta styrka på glasen. Köpte ett mjukt glasögonfodral så att det inte tar så mycket plats.
 
Jag använder egentligen bara mina i bilen så de ligger där konstant. Jag älskar dem. Det är fantastiskt att kunna köra på våt vägbana utan att bli bländad.
Att de inte används i övrigt är att jag försöker undvika solen då jag är rätt blek och har svårt att få färg så när solen är som starkast håller jag mig vanligen inomhus.
 
Just detta problemet gjorde att jag valde att laseroperera mig. Bästa pengarna jag spenderat i mitt liv faktiskt. Enda jag ångrar är att jag inte gjorde det tidigare. Nu kan jag köpa vilka solglasögon jag vill och vara helt obegränsad. Så skönt.
 
När jag cykelpendlar använder jag ett par solglasögon/cykelglasögon från svenska Velodrom, med slipad "läsruta" som finns med 1,5 eller 2,5 dioptrier. Perfekt för att se klocka/mobil/cykeldator mm som annars kräver läsglasögon. Riktigt bra för sitt ändamål imho, och prisvärda.
 
Tack så mycket för alla svar!

Det låter ju som om det är något bra de hittat på då. Egentligen själva se-biten, att se i sol, känns sekundär för mig, det viktiga för mig är att skydda ögonen (samtidigt som jag behöver kunna se normalt då) kommer fortsätta att ha keps också.

Men ska sticka ner till Specsavers och kika lite nu när de öppnar... :)
Hoppas jag hittar några jag gillar! Att välja glasögonbågar är med på min topp 5-hatlista, usch.
 
Jaha. Nu är jag på Specsavers. Ångest.

Asså det här med skydd från sidorna, hur har ni tänkt där? Visa gärna bilder på era.
Jag tänker, det är ju det här tag2, tänker om jag skulle tagit ett par lite sportigare att ha när jag springer o ett par som typ ser ut som mina vanliga glasögon? Men de ger inget skydd från sidorna?
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
2 316
Senast: Hazel
·
L
  • Artikel
Dagbok Jag ville göra en egen dagboks tråd om dethär för att det är mera djupa tankar och så och jag vill inte blanda hop det med liksom...
Svar
15
· Visningar
1 302
Senast: SiZo
·
Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
6 047
Senast: mars
·
Kropp & Själ Jag är sedan en tid tillbaka sjukskriven på grund av utmattningssyndrom, och har från flera håll fått höra att jag ska "ge mig själv tid...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
11 315
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp