Solglasön med styrka

Jaha. Nu är jag på Specsavers. Ångest.

Asså det här med skydd från sidorna, hur har ni tänkt där? Visa gärna bilder på era.
Jag tänker, det är ju det här tag2, tänker om jag skulle tagit ett par lite sportigare att ha när jag springer o ett par som typ ser ut som mina vanliga glasögon? Men de ger inget skydd från sidorna?
Brukar du ha solglasögon med skydd på sidorna?
 
Brukar du ha solglasögon med skydd på sidorna?

Jag har inte haft solglasögon på många år, inte sen jag slutade med linser. Haft solhatt eller keps istället.

Men grejen nu är ju att jag vill skydda ögonen så mkt som möjligt, har börjat känna som att keps inte räcker.
 
Jag har inte haft solglasögon på många år, inte sen jag slutade med linser. Haft solhatt eller keps istället.

Men grejen nu är ju att jag vill skydda ögonen så mkt som möjligt, har börjat känna som att keps inte räcker.
Fråga om du kan gå ut och testa, för mig är största skillnaden hur de sitter på näsan om de ska täcka mycket/ lite på sidorna + skalmarna.
(man brukar ju kunna låna hem, så omöjligt bör det inte vara)
 
Ja! Ett av mina bästa köp. Är väldigt ljuskänslig och på sommarhalvåret för allergisk för att det riktigt ska funka med linser och vanliga solglasögon varje dag, så det är fantastiskt bra.
 
Hmm... hör och häpna, jag tror faktiskt jag hittade två par som kan funka.

Ett par mer åt sporthållet som sluter tätt runt sidorna, dem borde jag kunna ha vid löpning och skidåkning förutom till vardags, de var rätt fina, faktiskt:). Och så ett par "vanliga", fast med lite större glas än mina vanliga glasögon för att ge lite mer skydd iaf.

Vi skrev upp dem o så ska jag fundera lite.
 
Min sambo är inne på sitt andra par. Det första blev uppnött, sand tar hårt på plasten.
Nu valde han denna gång dessa och glasögonbågen har redan , sedan februari, gått sönder 2 ggr.
Han har fått ny båge båda gångerna.
Men han kommer aldrig att sluta med solglasögon efter sitt synfel.
 

Bifogade filer

  • Cykelsolbrillor1.jpg
    Cykelsolbrillor1.jpg
    67,1 KB · Visningar: 19
Min sambo är inne på sitt andra par. Det första blev uppnött, sand tar hårt på plasten.
Nu valde han denna gång dessa och glasögonbågen har redan , sedan februari, gått sönder 2 ggr.
Han har fått ny båge båda gångerna.
Men han kommer aldrig att sluta med solglasögon efter sitt synfel.
 

Bifogade filer

  • Cykelsolbrillor2.jpg
    Cykelsolbrillor2.jpg
    140,1 KB · Visningar: 18
Och den 3e bilden.
Man får ju bara bifoga 1 bild i inlägget.
 

Bifogade filer

  • Cykelbrillor3.jpg
    Cykelbrillor3.jpg
    161 KB · Visningar: 18
Jag har haft att köra bil med, men då gick jag inte med glasögon jämt utan bara typ bilkörning och läsning. För det känns det som ett måste! Dock var mina gamla för små glas för att riktigt funka. Hämtade ut ett par idag så det ska bli spännande hur de är att gå med nu när jag börjat ha glasögon mer regelbundet och faktiskt behöver välja bort dem för att kunna ha solglasögon. Jag har valt ett par ganska stora bågar med lite bredare skalmar, men skulle inte säga att de sluter tätt, men det har aldrig några av mina tidigare oslipade solglasögon gjort heller.
 
Min sambo är inne på sitt andra par. Det första blev uppnött, sand tar hårt på plasten.
Nu valde han denna gång dessa och glasögonbågen har redan , sedan februari, gått sönder 2 ggr.
Han har fått ny båge båda gångerna.
Men han kommer aldrig att sluta med solglasögon efter sitt synfel.
Men vad tråkigt att de gått sönder så mkt! Bra med ny båge iaf.

-------------

Jag har sugit lite på karamellen nu och kommer imorgon ringa och boka synundersökning så jag kan beställa solglasögonen jag provade mig fram till igår (igår?!? Känns som flera dagar sen...!) :)
 
Jag har haft mina i ett par nu och jag älskar dem! Det är ett par vanliga Ray-Bans som jag bytt ut glasen mot "solglasögon"-modell. De har ett par år på nacken, och har överlevt att en konga-line dansade över dem på en festival så jag känner att det kanske är dags att köpa ett par nya :p 5 av 5 toasters
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
2 318
Senast: Hazel
·
L
  • Artikel
Dagbok Jag ville göra en egen dagboks tråd om dethär för att det är mera djupa tankar och så och jag vill inte blanda hop det med liksom...
Svar
15
· Visningar
1 302
Senast: SiZo
·
Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
6 047
Senast: mars
·
Kropp & Själ Jag är sedan en tid tillbaka sjukskriven på grund av utmattningssyndrom, och har från flera håll fått höra att jag ska "ge mig själv tid...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
11 315
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Gråter du?
  • Dejtingtråden del 37
  • Vad läser du just nu?

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundhantering
  • Resultat på HD-röntgen
  • Bra familjehund? Rasvak😇

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp