Som natt och dag - siameserna varit ute

Alexandra_W

Trådstartare
provade släppa ut siameserna idag. Och tala om att vara som natt och dag. Femåriga honkastraten traskade glatt iväg på upptäcksfärd, inte ett dugg skraj utan mer 'åh, titta här vad spännade, och här..och titta där, det måste jag undersöka..'.

Halvårsgamla hanen däremot är en FEGIS. Satte sig på trappen och i princip vrålade. Lät exakt som ett barn som skriker/gråter. Var inte alls intresserad av att ens titta på trappen utan skulle bara IN. NU! Okej att de brukar vara lite skrajsna första gångerna de är ute, men han är nog den värsta jag stött på. Lite förvånande eftersom han är väldigt frimodig annars. Nåja, vi får väl se om han någon gång bestämmer sig vara redo för världen utanför - och upptäcker vad mycket ROLIGT det finns därute och hur mycket kul man kan ha i stallet (t ex klättra upp i takbjälkarna 14 meter upp så matte får ta fram stegen och med skakande knän försöka hämta ner katten *s*). Eller om han tänker vara en feg innekatt hela livet.

Just nu passar det mig rätt bra att han inte vill gå ut eftersom jag inte tänker släppa ut honom utan övervakning (dvs korta stunder) förrän han är kastrerad och märkt och det ligger ett antal månader fram i tiden.

Honan däremot verkar ha bestämt sig för att utekatt är livet, kommer inte bli förvånad den dag hon kommer hem med en mus ;)
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Lösa hundar
  • Bra familjehund? Rasvak😇

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp