sommarbete/hyra

V

vickis-pajala

hej hallå alla kloka !!

För er som har eget stall hemma på gården kan nu klicka er vidare :rofl:
eller läsa och begrunda.

för denna tråd gäller dom som står uppstallde på en ridskola eller annat alltenativ.:idea:

jo min lilla älskling står ju uppstallda på en ridskola där jag betalar stallhyra och har då nattning och helgjourer.

men nu är ju sommarne snart här och då ska min :love: gå på bete från mitten av juni och så länge det går. :banana: :banana:

men då har vi det i kontraktet att man endast då får ha kallhyra två månader för att behålla sin box. sedan efter det måste man betal full stallhyra trots att inte kusen står där

men då har du som privatägare nattningar av klubbens hästar och även stalljourer fast du inte får ha din häst på plats så att säga.:idea:

eller så har man ju det alltenativet att säga upp min boxplats och har en uppsägningstid på 1 månad och risken är att du inte får tbx din box sedan.:crazy:

ja då ställer jag ju frågan till er som nu har samma trubbel som mig
hur har ni det på eran ridklubb vad betalr ni under sommaren mm:confused:

ja kom igen berätta och förklara:banana: :banana: :banana:
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: sommarbete/hyra

Vi har kallhyra de månader hästen inte äter något, maj ut och from september får man ta sina ordinarie fodringar!
 
Sv: sommarbete/hyra

Betalar hyra och mat var för sig beroende på hur mkt som går åt. Under betet betalar jag full hyra och för den lilla mat som går åt. Jag har dock inga pass under tiden pållan går på bete.
 
Sv: sommarbete/hyra

du kan ju ha kallhyra 2 månader, sen ha "varmhyra" i en halv månad, och sen fortsätta ha kallhyra i två månader, eller kortare om hästen kommer tillbaka innan.. så har vi gjort, gått bra.
 
Sv: sommarbete/hyra

tack alla för svaren :rofl:

tråden är INTE skapad för att klaga på kontrakt
eller något annat som rör min stallplats
utan jag är bara nyfiken på hur det är i andra stall
 
Sv: sommarbete/hyra

Jag hyr in min häst privat, jag betalar kallhyra för perioden när jag är borta med min häst. Alt. att jag inte betalar ngt alls om ngn hyr min box under de månader jag r borta. Men boxen är fortfarande "min" när jag kommer tillbaka.
 

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Hej alla! Vill göra det klart först att jag inte vet om denna tråd ligger rätt, och ber därför moderator flytta den om den inte gör...
Svar
1
· Visningar
1 021
Senast: Cilla
·
C
Ekonomi & Juridik Jag hoppas verkligen att jag inte gör något fel nu, jag har försökt att läsa alla nålade trådar och jag har förstått att man inte får...
Svar
9
· Visningar
1 488
Senast: Challe99
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp