Bukefalos 28 år!

Betala för jobbet?

EmmaL

Trådstartare
Hej alla!
Vill göra det klart först att jag inte vet om denna tråd ligger rätt, och ber därför moderator flytta den om den inte gör det.

Jag har under hela livet haft häst av och till.

Min första häst hade jag inhyrd i ett stall rätt nära centrum där de erbjöd viss service.
Vad som ingick var hö, utsläpp vardagar (kvällspasset och helgspassen hade vi som hyrde ett rullande schema på) box och en plats i hagen ..såklart..
Betalde då 1200:- /mån.

Lite senare flyttade jag till ett stall 1 mil längre bort från centrum.
Vi delade på alla pass och det blev ca 2-4 pass/vecka.
Hö, korn, havre och en viss mängd spån ingick.
Betalade då 1050:-

Efter några år flyttade jag till ett ställe som erbjöd fullservice samt fri tillgång på hö, korn, havre och betfor. Samt bete under sommaren.
1850:- kostade det.
Det va många år sedan och idag står jag på samma stall som nu tar 2900:- för samma service och foder och bete, bara att de idag har större paddock och nybyggt ridhus.

Däremellan har jag även stått på stall med kallhyra där vi som hyrde plats gjorde ALLT och inget foder eller spån ingick på 650:-

Det jag nu vill komma till är att vi köpt gård och funderar på att hyra ut en boxplats - jag sitter och räknar och räknar och letar och läser.
Men kommer inte underfund med hur man ska räkna om allt jobb, så som mockning, in-utsläpp och skötsel av hagar, stall osv. ska ingå.

Ska man gå efter en "vanlig timpenning" så kommer man upp i hutlösa stallhyror och det tror jag ingen vill vara med om :crazy:

Det finns några stall i närheten som tar 1550:- (kallhyra) upp till 2900:- för fullservice...

Hjälp? :crazy:
 
Sv: Betala för jobbet?

ta det du vill ha betalt. skit i vad andra tar betalt.

ftråga dig vad du vill ha för att tex mocka en extra box varje dag oxh sätt pris efter det.
börja med grundhyra och plussa sen på allteftersom du lägger på saker.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag har flyttat till ett nytt stall. Stallet jag stod i fanns inga jourer mer än när stallägaren åkte iväg, då hjälptes vi alla...
2 3
Svar
58
· Visningar
9 568
Senast: Skye
·
Hästmänniskan Behöver egentligen bara skriva av mig lite... Att det ska vara så svårt att hitta rätt stall som inhyrning. Skriver ”rätt”, för många...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
11 027
Senast: svea
·
Hästvård Hej! Jag behöver lite hjälp med att se vilka stallhyror som är rimliga. Vi har ett privatstall utan ridskoleverksamhet men tar in...
Svar
19
· Visningar
1 732
Senast: Zamira
·
Anläggning Då nya människor ska flytta upp till stallet har jag fått i uppgift att förtydliga stallreglerna lite. Det står jättebra regler i...
2
Svar
20
· Visningar
6 104

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp