Sommarföräldrar 2014 - tråd 2

Åh, måste bara gnälla ur mig :cry:

Operationen gick bra, han åt glass och yoghurt på morgonen efter så vi blev utskrivna. Kom hem igår ca 16, smärtlindringen är inte "lindrig" suppar var fjärde timme och han får panik, även i sömnen. Enbart flytande kost, och han åt mormors mimade och silade broccolisoppa igår. Nu får vi knappt i yoghurt/glass/oboy eller något...
Dessutom ringde sjukhuset, och han ska ha Kåvepenin tre gånger om dagen i sju dagar då han har streptokocker.
I en spruta, i nyopererade munnen full i stygn, i en hysteriskt ledsen tvååring.

Försöker att inte stressa med maten, drickandet, men vi vill ju inte läggas in :(

Älskade barn:heart

Men stackars liten :( och stackars er!
 
Åh, måste bara gnälla ur mig :cry:

Operationen gick bra, han åt glass och yoghurt på morgonen efter så vi blev utskrivna. Kom hem igår ca 16, smärtlindringen är inte "lindrig" suppar var fjärde timme och han får panik, även i sömnen. Enbart flytande kost, och han åt mormors mimade och silade broccolisoppa igår. Nu får vi knappt i yoghurt/glass/oboy eller något...
Dessutom ringde sjukhuset, och han ska ha Kåvepenin tre gånger om dagen i sju dagar då han har streptokocker.
I en spruta, i nyopererade munnen full i stygn, i en hysteriskt ledsen tvååring.

Försöker att inte stressa med maten, drickandet, men vi vill ju inte läggas in :(

Älskade barn:heart
Men lilla hjärtat då :( :heart
 
Åh, måste bara gnälla ur mig :cry:

Operationen gick bra, han åt glass och yoghurt på morgonen efter så vi blev utskrivna. Kom hem igår ca 16, smärtlindringen är inte "lindrig" suppar var fjärde timme och han får panik, även i sömnen. Enbart flytande kost, och han åt mormors mimade och silade broccolisoppa igår. Nu får vi knappt i yoghurt/glass/oboy eller något...
Dessutom ringde sjukhuset, och han ska ha Kåvepenin tre gånger om dagen i sju dagar då han har streptokocker.
I en spruta, i nyopererade munnen full i stygn, i en hysteriskt ledsen tvååring.

Försöker att inte stressa med maten, drickandet, men vi vill ju inte läggas in :(

Älskade barn:heart

Skönt att operationen gick bra åtminstone! Det är ok att gnälla, buke är helt fantastiskt på den fronten!
Stackars barn, vi fick hem nåt oxytocin(?) eller liknande att ge vid smärta men vi använde aldrig dem. Fick ni inte med er något sånt?
Kåvepenin fick vi också, fick bråka ORDENTLIGT varje gång den skulle tas :down:
 
Skönt att operationen gick bra åtminstone! Det är ok att gnälla, buke är helt fantastiskt på den fronten!
Stackars barn, vi fick hem nåt oxytocin(?) eller liknande att ge vid smärta men vi använde aldrig dem. Fick ni inte med er något sånt?
Kåvepenin fick vi också, fick bråka ORDENTLIGT varje gång den skulle tas :down:

Ja, jätteglad att den blev av och lyckades!:heart

Tack Tora och Energi :heart

Nej, han har suppar. Ipren och Alvedon att ta var sjätte(Ipren) / var fjärde timme(Alvedon). Och för Kåvepeninet så är det att pappa ger och jag får hålla i armar och huvud :-( för rör han på huvudet i fel sekund kan ju hela operationen vara i fara.

Helt hopplöst jobbigt.

Han vägrar ju det mesta han får äta... Så Mamman med matångest lagade linssoppa med sötpotatis i och hade mig. Men i all trötthet glömde jag fysikens lagar när jag skulle mixa. Gabriel har en skräckblandad förtjusning över mixern så han satt på en stol en liten bit bort, jag satte på och hann precis till honom när allt exploderade ut locket.
Då han vägrar kläder så kom det från halsen och ner... Jag hann fånga en del över mina armar. Torkade av med händerna och sprang in i badrummet och duschade... Pappa sprang efter kylbalsam.
På nått mirakulöst sätt har han inte ett märke.

Jag längtar såååå tills om en månad efter vardag igen
...... Som om det inte räckte med allt annat :banghead:
 
Ja, jätteglad att den blev av och lyckades!:heart

Tack Tora och Energi :heart

Nej, han har suppar. Ipren och Alvedon att ta var sjätte(Ipren) / var fjärde timme(Alvedon). Och för Kåvepeninet så är det att pappa ger och jag får hålla i armar och huvud :-( för rör han på huvudet i fel sekund kan ju hela operationen vara i fara.

Helt hopplöst jobbigt.

Han vägrar ju det mesta han får äta... Så Mamman med matångest lagade linssoppa med sötpotatis i och hade mig. Men i all trötthet glömde jag fysikens lagar när jag skulle mixa. Gabriel har en skräckblandad förtjusning över mixern så han satt på en stol en liten bit bort, jag satte på och hann precis till honom när allt exploderade ut locket.
Då han vägrar kläder så kom det från halsen och ner... Jag hann fånga en del över mina armar. Torkade av med händerna och sprang in i badrummet och duschade... Pappa sprang efter kylbalsam.
På nått mirakulöst sätt har han inte ett märke.

Jag längtar såååå tills om en månad efter vardag igen
...... Som om det inte räckte med allt annat :banghead:


Jäklar vad jag känner att jag inte får Mom of The year när man måste tvinga i medicin, och är så dum att man tänkte att barnet får bättre matlust med att vara engagerad i matlagningen, vilket ju höll på att sluta i katastrof :nailbiting::cry:

Men.

Soppan var iaf supermumsig och han åt massor med cream fraiche till. Världens bästa känsla just nu!

Tänk att det är så laddat med att ens barn äter.
Han har ju alltid ätit bra, så har inte upplevt det innan... Usch
 
Jäklar vad jag känner att jag inte får Mom of The year när man måste tvinga i medicin, och är så dum att man tänkte att barnet får bättre matlust med att vara engagerad i matlagningen, vilket ju höll på att sluta i katastrof :nailbiting::cry:

Men.

Soppan var iaf supermumsig och han åt massor med cream fraiche till. Världens bästa känsla just nu!

Tänk att det är så laddat med att ens barn äter.
Han har ju alltid ätit bra, så har inte upplevt det innan... Usch

Skönt att det iaf slank ner mat nu!

Jag kan ju säga som så att vi köpte en aloe vera efter att sambons kusin fick kokande vatten över sin hand. Som tur var hade de en sån växt hemma och dagen efter syntes inte ett märke och kusinen hade inte ont. Jag fick själv en blandning av kokande vatten och olja över min hand men då hade vi hunnit köpa hem en växt. Dagen efter hade jag endast ett litet rött märke kvar och ingen smärta. Fantastiskt!
 
Skönt att det iaf slank ner mat nu!

Jag kan ju säga som så att vi köpte en aloe vera efter att sambons kusin fick kokande vatten över sin hand. Som tur var hade de en sån växt hemma och dagen efter syntes inte ett märke och kusinen hade inte ont. Jag fick själv en blandning av kokande vatten och olja över min hand men då hade vi hunnit köpa hem en växt. Dagen efter hade jag endast ett litet rött märke kvar och ingen smärta. Fantastiskt!


Kanske man skulle köpa en sån. Vi hade apotekets kylbalsam hemma nu. Imorgon ska vi få Kåvepenin med fruktsmak. Han stänger själv, helt utan att tänka på det, med tungan.. Och sen rinner all medicin ur munnen.
Men imorgon äntligen får han äta mos och puré! :banana:
Och mjukt,mjukt bröd i bitar med ex messmör på. Ska bli så skönt!
Han har vägrat så mycket av det han får äta, men så sa min storasyster som är barnsjuksköterska "gillar han smör?"
Så... Micrat smör i skål idag då.. Det var en hit. Bättre än inget :D
 
Kanske man skulle köpa en sån. Vi hade apotekets kylbalsam hemma nu. Imorgon ska vi få Kåvepenin med fruktsmak. Han stänger själv, helt utan att tänka på det, med tungan.. Och sen rinner all medicin ur munnen.
Men imorgon äntligen får han äta mos och puré! :banana:
Och mjukt,mjukt bröd i bitar med ex messmör på. Ska bli så skönt!
Han har vägrat så mycket av det han får äta, men så sa min storasyster som är barnsjuksköterska "gillar han smör?"
Så... Micrat smör i skål idag då.. Det var en hit. Bättre än inget :D

Och så kan jag bara känna VARFÖR får man inte medicin som smakar (någorlunda) gott med en gång? Vår tös fick kåvepenin med fruktsmak men fy vad den luktade sån där hostmedicin man fick som barn :wtf:
 
Och så kan jag bara känna VARFÖR får man inte medicin som smakar (någorlunda) gott med en gång? Vår tös fick kåvepenin med fruktsmak men fy vad den luktade sån där hostmedicin man fick som barn :wtf:

Vi har provat Granulat och annat,men all Kåvepenin är blä. Och nu måste vi till vc imorgon. Han har feber när smärtlindringen går ur.
Fasen :cry:
 
Usch men liten då :(:heart
Hur har det gått för er?

:heart
Tack. Han fortsatte att ha hög feber så vi åkte in och fick undersöka munnen för infektion. Tack och lov inger med operationen, så vi tog blodprov för sänka och fick utslag. Kåvepeninet fungerade inte på streptokockerna så han fick nytt antibiotika, Spektramox, och den har fungerat. Efter någon dag avtog febern och han blev mycket bättre.
Han hade helt enkelt enbart problem med halsfluss och feber.
Munnen ser jättebra ut och på måndag ska han börja förskola igen :up:
Men funderar på att ringa Uppsala igen. Han är så betydligt mer nasal och täppt, och det kommer snarkljud till och från. Tyvärr har vi mycket svårare att förstå honom nu än innan :(
Vilket gör både honom och han oss frustrerad, tack och lov för att vi använt Takk innan. Men det räcker inte alltid.


Eftersom vi har pratat så om doktor Malin som fick laga i munnen så ska även hon byta ljusarmaturen som gått sönder i badrummet, och mammas laptop mm ;)

Gabriel är också för att vilja dra ner min tröja, urringning, och sen vill han ha händerna innanför. Bara närhet?
Jag har ju sett barn som vill vara nära brösten, men han har ju aldrig ammats. Alltid tänkt att det hörde ihop med att det var närhet/trygghet.

Hoppas att ni har det fint i höstsolen
 
Här väntas det syskon och H beräknas bli storebror i maj :) Har mått väldigt dåligt och känt mig som sämsta mamman någonsin med noll ork till bus och lek, men nu börjar det vända. H har precis börjat leka fantasilekar och det är så roligt att få ta del av hans fantasier! Han åker till affären, säger hej då och stoppar ner plånbok och handlingslista i fickan osv. Språket är fortfarande väldigt begränsat men han utnyttjar kroppsspråket till max så han gör sig hjälpligt förstådd ändå.

Förskolan har haft höstlovsstängt några dagar så mina föräldrar har varit här och haft hand om H. Så fantastiskt roligt bade han och de har haft, de har byggt koja, lekt i trädgården, åkt och fikat och handlat kläder. Misstänker att han hellre kommr vilja följa med dom hem än stanna här med oss :)
 
Här väntas det syskon och H beräknas bli storebror i maj :) Har mått väldigt dåligt och känt mig som sämsta mamman någonsin med noll ork till bus och lek, men nu börjar det vända. H har precis börjat leka fantasilekar och det är så roligt att få ta del av hans fantasier! Han åker till affären, säger hej då och stoppar ner plånbok och handlingslista i fickan osv. Språket är fortfarande väldigt begränsat men han utnyttjar kroppsspråket till max så han gör sig hjälpligt förstådd ändå.

Förskolan har haft höstlovsstängt några dagar så mina föräldrar har varit här och haft hand om H. Så fantastiskt roligt bade han och de har haft, de har byggt koja, lekt i trädgården, åkt och fikat och handlat kläder. Misstänker att han hellre kommr vilja följa med dom hem än stanna här med oss :)
Grattis! Då är vi ett par i tråden som får nästa år :D
 
Nästa helg ska vi ha födelsedagskalas för minstingen Josephine som fyller ett år. Vi kommer vara 14 vuxna och 6 barn i åldern 10 månader-3 år.

Jag har fullständig idétorka angående vad jag ska bjuda på. Det ska vara lunch och tårta, men längre än så har jag inte kommit.

Vad hade ni bjudit på?
 
Vi har haft taco-buffé, grillat, allmän buffé, pizza, hamburgare.
Mycket beror ju på hur många som kommer och era/deras preferenser förstås. hanburgare är suboptimalt om 95% är vegetarianer tex.
Lasagne sköter sig ju fint själv i ugnen. Buffé är stökigare att förbereda men alla kan hitta något de tycker om.

Vad tycker ni själva om?
 
Nästa helg ska vi ha födelsedagskalas för minstingen Josephine som fyller ett år. Vi kommer vara 14 vuxna och 6 barn i åldern 10 månader-3 år.

Jag har fullständig idétorka angående vad jag ska bjuda på. Det ska vara lunch och tårta, men längre än så har jag inte kommit.

Vad hade ni bjudit på?

Vi har haft plockmat, blandat vegetariskt och kött. Då har alla kunnat ta något :)
 
Nästa helg ska vi ha födelsedagskalas för minstingen Josephine som fyller ett år. Vi kommer vara 14 vuxna och 6 barn i åldern 10 månader-3 år.

Jag har fullständig idétorka angående vad jag ska bjuda på. Det ska vara lunch och tårta, men längre än så har jag inte kommit.

Vad hade ni bjudit på?

Fortsätter på tacopaj :p lätt att göra veg/laktos/gluten fri osv. Och sallad till. Eller tacogratäng:)

Sen brukar mina systrar osv köra med glass,grädde, olika såser och maränger som man får blanda som man vill. Enkelt och gott;) men vi har alltid varit med för glass än tårta,men det är ju olika
 
Hur mår ni och era blivande treåringar? Här hade vi en jobbig period för några veckor sen med massor av konflikter och gråt, efter ett par veckor bestämde H att han skulle sluta med blöja och efter det blev han sitt vanliga glada och harmoniska jag igen. Nästan alla sådana här större utvecklingar har startat med en konfliktperiod, intressant att det funkar så. Nu har han varit utan blöja en dryg vecka och antalet olyckor i byxorna är lätträknade. Så skönt att slippa blöjorna tycker både vi och han.

Nu väntar vi spänt på syskonet som är beräknat om en månad. H pratar mycket om bebisen, bär sin nalle i bärsjal och är allmänt väldigt omvårdande just nu.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hejsan.. Har en närapå 6mån gammal valp där ensamhetsträningen inte funkat bra alls. Var nog lite dålig med att göra det till "vardag"...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
8 280
Senast: Sezziyanen
·
Kropp & Själ Jag vet inte vad jag vill med den här tråden egentligen, mest ventilera tror jag. För idag är en dålig dag, en riktig skitdag då jag...
Svar
1
· Visningar
1 310
Senast: nexxa
·
Småbarn Det är många trådar om matproblem av olika slag uppe nu, så jag tänkte att jag skulle följa trenden =) Lilla Maja 16 månader är helt...
Svar
7
· Visningar
1 392
Senast: Ajda
·
Gravid - 1år Nu när alla andra har sina "egna" trådar, kan väl vi också ha en? Vore kul att höra lite om hur det går för alla, hur vardagen ser ut...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
10 395
Senast: Freyja_bus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp