Sommarsnygg i hetta och tropiskt klimat

Fiskbensfläta är inte så svårt egentligen. Man bara delar håret i två delar. Sen tar man en tunn tunn hårtofs från ytterkanten på den högra och för till innerkanten på den vänstra. Sen tar man en från ytterkanten på den vänstra och för in till innekanten på den högra. Och så håller man på så tills håret tar slut. Men det är tunna tunna hårtofsar man ska ta och föra över.

Sen finns repfläta också. Dela håret i två delar. Snurra var och en av delarna i medurs var för sig och sen virar du dem runt varandra moturs och fäster med ett gummiband.

Låter superfint!
 
Låter superfint!

Ja, det blir lite roligare än en vanlig fläta. Även det också är fint. När jag hade långt hår hade ern period då jag satt mycket på YouTube och lärde mig olika flätor. Vattenfallsfläta lärde jag mig däremot aldrig riktigt. men de andra jag beskrivit och räknat upp är inte så svåra. Bara man har lite tålamod och en bra spegel :-)
 
Den frisyren du beskriver först har jag faktiskt lärt mig att göra! En av få jag kan :D Mina kollegor brukar alltid tycka att den ser så snajsig och fin ut men det är nog den enklaste frisyren att göra enligt mig. Har mycket svårare för att få till en snygg slarvig bulle.

Flätor är också riktigt fint. Jag skulle vilja lära mig göra snygga fiskbensflätor!
Messybuns tror jag är för folk med fall/lockar i håret. För mig så är det hårdknut eller ingen knut som gäller annars rymmer knuten eller bara spretar iväg som en palm.
 
Messybuns tror jag är för folk med fall/lockar i håret. För mig så är det hårdknut eller ingen knut som gäller annars rymmer knuten eller bara spretar iväg som en palm.

Haha, ja samma här. Det blir snyggt om jag fönat håret upp och ner, har massa torrschampo i och tuperar det lite. Sedan sätter upp och sprayar. Men alltså.. det förtar ju hela grejen med "slarvig bulle" :D Den tar mig mest tid av alla frisyrer.
 
Ja, det blir lite roligare än en vanlig fläta. Även det också är fint. När jag hade långt hår hade ern period då jag satt mycket på YouTube och lärde mig olika flätor. Vattenfallsfläta lärde jag mig däremot aldrig riktigt. men de andra jag beskrivit och räknat upp är inte så svåra. Bara man har lite tålamod och en bra spegel :-)

Jag lär ha gott om tid på semestern. Gott om tålamod och axelmuskler vet jag dock inte :angel: :D
 
Bryter av novembermörkret med en smått ytlig och somrig tråd. Jag sticker på längre semester över jul och nyår till tropiskt klimat, och efter många år som ensamresande så har jag faktiskt med mig en pojkvän denna gång vilket gör att det känns lite roligare att för en gångs skull se fräsch ut. Jag har aldrig förstått begreppet "sommarsnygg" då sommar för mig oftast innebär det motsatta. Jag blir sällan gyllenbrun utan snarare rödflammig av värmen och får en ojämn bränna, jag svettas, jag måste sätta upp håret på grund av värmen och en söt "messy bun" lyckas jag aldrig med utan det blir en stripig tofs. Jag får myggbett. Det är för varmt för att sminka sig så det blir inget av det. Bilder från tidigare resor på denna lilla favorit ö vittnar om en mestadels flammig och av solkräm flottig person :D Nu har jag faktiskt beslutat mig för att unna mig en spray tan dagen innan avresa, då jag tycker att detta brukar bli stiligt.

Men, har ni några tips? Hur håller ni er snygga i extrem värme? Nu är jag himla bekväm som flottis i pojkvännens sällskap också och jag tänker givetvis inte gå upp tidigt och snajsa till mig varje morgon. Vi kommer ändå bada hela dagarna. Men några utflykter lär det bli, nya frukostställen och restauranger, romantiska promenader på stranden i solnedgången osv. Det vore ju kul att få känna sig lite fin? Pinterest ger härlig inspiration men det är ju en LÖGN! :D
Jag har vattenfast mascara och en 'tinted' ansiktskräm med spf30. That's it. Bor permanent i tropiskt klimat.
Lösa klänningar, t-shirts, singlets fungerar bra :)
 
Angående solskydd kan jag rekommendera Evy Sunscreen Mousse.
Den klibbar inte alls utan går direkt in i huden. Dessutom ska den fungera bra även om man badar mycket. Visserligen kostar den lite mer, men jag gillar den väldigt mycket.
 
Riktigt flottigt, svettigt och stripigt hår brukar bli de snyggaste slarviga knutarna, är min erfarenhet. Så döm inte ut dem innan du har testat med riktigt äckligt hår. :angel:
 
Angående solskydd kan jag rekommendera Evy Sunscreen Mousse.
Den klibbar inte alls utan går direkt in i huden. Dessutom ska den fungera bra även om man badar mycket. Visserligen kostar den lite mer, men jag gillar den väldigt mycket.

Skriver under på denna! Den är toppen!
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Lösa hundar
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp