Bukefalos 28 år!

Somnade på jobbet

Igår när jag körde till jobbet hade jag svårt att hålla ögonen öppna. Det har jag ofta. Sen tog jag jobb-bilen och åkte ut till ett jobb. När jag parkerat och skulle ut ur bilen så orkade jag inte det. Jag nickade till i stället. Flera gånger. Så trött. Trots att jag sovit 8 timmar.
 

Men har TS verkligen uttryckt det som ni läser in? Att hon hellre skulle köra ihjäl människor än ta blodprov, om det var det valet hon stod emellan.

Det går ju inte att rätt av jämföra en (upplevd) låg risk med hög konsekvens och en (upplevd) hög risk med låg konsekvens.

Jag tycker det är ni som läser in en jämförelse som TS själv inte gör.

Att det är dumt att köra bil när man är trött är vi däremot helt överens om, och att TS behöver hantera det. Men jag tror inte hon blir särskilt hjälpt av att bli polisanmäld för att ha för avsikt att köra ihjäl folk. Snarare är det förtal, vilket i sin tur skulle polisanmälas om vi nu ska gå på det spåret.

Jag förstår inte ditt inlägg. TS verkar inte ha ngn intellektuell funktionsnedsättning och förstår att somna i bilen kan medföra risk i trafiken. Att krocka med ngn förstår vi alla kan innebära risk för att motparten avlider.
TS skriver uttryckligen flera ggr att detta inte oroar henne speciellt mkt, att sannolikheten ändå är låg och att hon hellre tar risken i trafiken än kollar upp orsaken till sin trötthet.
 
Det där skrämmer mig inte ens en bråkdel av vad en provtagning gör.

Ja, det är beskrivningen av en känsla. Det står inte att hon skulle välja att köra på en annan människa istället för att ta ett blodprov.

Det är du som ställer upp detta som två val: antingen så tar man ett blodprov eller så kör man ihjäl någon. Inte TS. Hon har inte ställt upp alternativen på det sättet, och hon har därmed inte heller valt mellan dessa.

Att ta blodprov måste inte heller en nödvändighet för att komma till rätta med trötthet.

Ja, TS har ett jätteproblem med sin fobi. Men hon har faktiskt inte skrivit att hon hellre skulle välja att köra ihjäl någon.

Detta funkar även som svar till @tornblomma.
 
Fast du måste också låta bli att köra om du inte är i skick att vara på vägen. Är du på gränsen till att somna så är det ju mer än vara en gnutta morgontrött e.dyl. Så den typen av argumentation håller faktiskt inte.

Oavsett hur du kommer fram till att du ska hantera en besvärlig situation så kan du inte hävda att att "måste jobba" smäller högre än " måste vara körduglig" för att ge dina beslut legitimitet.
Det håller jag med om. Ingen vill möta en trött chaufför i trafiken för det är en trafikfara om något.

Till oss säger våra arbetsgivare att vi inte ska köra om vi är trötta, då ska vi sjukanmäla oss (om det är innan jobbpasset börjar) eller ta powernap (om det är under jobbpasset).

Att köra trött är nästan som att köra rattfull är det jag fått höra. Ser man det så kan man förstå vidden av att det inte är bra att köra trött.
 
Ja, det är beskrivningen av en känsla. Det står inte att hon skulle välja att köra på en annan människa istället för att ta ett blodprov.

Det är du som ställer upp detta som två val: antingen så tar man ett blodprov eller så kör man ihjäl någon. Inte TS. Hon har inte ställt upp alternativen på det sättet, och hon har därmed inte heller valt mellan dessa.

Att ta blodprov måste inte heller en nödvändighet för att komma till rätta med trötthet.

Ja, TS har ett jätteproblem med sin fobi. Men hon har faktiskt inte skrivit att hon hellre skulle välja att köra ihjäl någon.

Detta funkar även som svar till @tornblomma.
Men då låter man bli att köra bil precis som när man druckit alkohol man låter bli när man inte är kapabel att köra säkert.
Att ts har fobi är inte mötande trafiks fel.
 
Men då låter man bli att köra bil precis som när man druckit alkohol man låter bli när man inte är kapabel att köra säkert.
Att ts har fobi är inte mötande trafiks fel.

Precis, är man för trött så ska man inte köra. Det jag invänt mot är att jag inte tycker att TS skrivit att hon hellre skulle välja att köra ihjäl någon.
 
Det håller jag med om. Ingen vill möta en trött chaufför i trafiken för det är en trafikfara om något.

Till oss säger våra arbetsgivare att vi inte ska köra om vi är trötta, då ska vi sjukanmäla oss (om det är innan jobbpasset börjar) eller ta powernap (om det är under jobbpasset).

Att köra trött är nästan som att köra rattfull är det jag fått höra. Ser man det så kan man förstå vidden av att det inte är bra att köra trött.
Är inte nästan utan rentav likställt lika fel
 
Läs tråden. TS åker ju naturligtvis inte runt och letar efter någon att köra ihjäl. Däremot visar hon en likgiltighet inför att ev köra ihjäl någon.

Jag har läst och tolkar inte det som skrivits på samma sätt som du. Men det är väl inte så förvånande i och för sig, eftersom du brukar tolka TS på sämsta möjliga vis.
 
Du är ganska ensam om att dadda med ts i det här inlägget.
Det handlar inte längre om att inte bry sig rabatterna eller sakerna på bordet.

Jag skiter väl i om jag är ensam (vilket jag inte är), jag kommer ändå att reagera när jag tycker att någon påstår att någon annan skrivit något som jag inte håller med om. Det är inte att dadda, det är att stå upp för sin egen åsikt om hur man beter sig mot andra människor.
 
Tror man snabbt blir av med jobb om man sjukskriver sig för att man är trött, det är liksom ingen giltig anledning hos de flesta ag
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag vill bara gnälla av mig, så jag gör det här. Jag hatar att jobba, det har jag alltid gjort sedan jag började sommarjobba. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
2 810
Senast: Exile
·
  • Artikel
Dagbok Är det möjligt att ta sig ur en depression? Klart det är ... Men det känns rätt tröstlöst. Jag har varit inne i en rätt djup depression...
Svar
18
· Visningar
1 633
Senast: Blyger
·
  • Artikel
Dagbok Nu när jag varit sjuk inser jag hur ensam jag är. Ingen mer än min syster hör av sig.. Det finns nog de som inte ens har de så jag...
2
Svar
24
· Visningar
2 047
Senast: Nepenthe
·
  • Artikel
Dagbok Jag har ju haft problem med att jag inte lyckas ta mig upp ur sängen på morgonen och sen på kvällen har jag haft svårt att somna i tid...
Svar
11
· Visningar
1 072
Senast: Wille
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp