Bukefalos 28 år!

Sonen går inte att få nöjd

Mirre

Trådstartare
Han skriker konstant!
Jag blir tokig snart!

Vad jag än gör så skriker och gnäller han.
Vad f*n ska man göra?

Just nu försöker jag mata men han bara skriker.
Men han är hungrig så jag fattar inte varför han ska krångla och vägra äta.
 
Sv: Sonen går inte att få nöjd

Hur gammal är han, kanske tänder som vill fram. Edvin kan skrika och gråta och vill inte ha flaskan eller maten. Ibland skriker han för att han är övertrött.
 
Sv: Sonen går inte att få nöjd

Kanske tänder eller förkylning på gång. Min brukar skrika när han har ont i halsen och då går inte maten ner, bara välling.
 
Sv: Sonen går inte att få nöjd

Hur gammal?
Vad får han att äta?

Min son skrek något oerhört i samband med att jag slutade amma p.g.a. magknip som han fick av allergier.
Så jag skulle kontakta vården om jag var du.
Glutenintollerans eller laktosintollerans kan ge en sådan magknip att barnen skriker förtvivlat i princip konstant.
Och det värsta med det är att det skadar deras utveckling att må så dåligt och ha så ont.

Marsch iväg till VC.
 
Sv: Sonen går inte att få nöjd

Hmm där sade du något.
Men han åt gröten i morse.
Nu sover han dock

Dock är han aldrig såhär med sambon, bara med mig.
Eller så är det bara jag som upplever det så, jag vet inte.

Jobbigt är det alla fall och inte blir det bättre av att jag har 0 tålamod heller och fruktansvärt kort stubin. Kan man träna upp det?
Man känner sig hemsk för att man inte håller sig lugn och pedagogisk hela tiden. Stor mening med att bli arg på en 11 mån liksom, han måste ju tycka jag är hemsk. Men känns bara så jäkla hopplöst när han skriker för allting (eller inte precis allting men i stundens hetta känns det så) och inte blir nöjd vad man än gör.

Inte_ung: Han är 1 om en månad.
Äter välling, vanlig mat (samma som vi fast osaltat), och burkar med barnmat.
Det har fungerat hitills men han har fått en tand och är nu på g att bli förkyld igen verkar det som.
så antagligen är det fler på g.
 
Senast ändrad:
Sv: Sonen går inte att få nöjd

Hmm där sade du något.
Men han åt gröten i morse.
Nu sover han dock

Dock är han aldrig såhär med sambon, bara med mig.
Eller så är det bara jag som upplever det så, jag vet inte.

Jobbigt är det alla fall och inte blir det bättre av att jag har 0 tålamod heller och fruktansvärt kort stubin. Kan man träna upp det?
Man känner sig hemsk för att man inte håller sig lugn och pedagogisk hela tiden. Stor mening med att bli arg på en 11 mån liksom, han måste ju tycka jag är hemsk. Men känns bara så jäkla hopplöst när han skriker för allting (eller inte precis allting men i stundens hetta känns det så) och inte blir nöjd vad man än gör.

Inte_ung: Han är 1 om en månad.
Äter välling, vanlig mat (samma som vi fast osaltat), och burkar med barnmat.
Det har fungerat hitills men han har fått en tand och är nu på g att bli förkyld igen verkar det som.
så antagligen är det fler på g.
 
Sv: Sonen går inte att få nöjd

Min son var 18 månader när problemen började.
Och ja, jag ammade så länge.
Som tur var.

Han är nu 14 år och har inga problem, tack vare att vi tog bort all gluten och laktos ut hans mat fram till att han var 4 år.
 
Sv: Sonen går inte att få nöjd

Man kan aldrig vara lugn alltid , det är mänskligt :)
Själv har jag en på 1,5 och en på 2,5 och vissa dagar skriker de i kör konstant. Då är jag inte alltid så lugn, men brukar gå ifrån en stund om de bara skriker för skrikandes skull. Vi har satt för grind till lekrummet så då är det lugnt att lämna dem en stund och hämta andan.
Har själv kort stubin och får hejda mej från att skrika tillbaka, men ibland händer det och då får man lite dåligt samvete men man är ju bara människa :)
 
Sv: Sonen går inte att få nöjd

MM där sa du nått, stress, har märkt på lillen om jag är stressad och otålig. Då blir han grinigare och får ingen ro till att äta och då blir han lessen för att han är hungrig.
 
Sv: Sonen går inte att få nöjd

Så sant.

Skönt att inte vara själv, men visst önskar man att man hade hur mycket tålamod som helst
 
Sv: Sonen går inte att få nöjd

Jag tycker att just stressen man får över att "vad man än gör så hjälper det inte" är det värsta.
Försöker ibland tänka att det är ok att hon skriker, det är faktiskt inte farligt. Stäng till öronen, kramas och ta det lugnt, så lugnar sig kanske han också?
 
Sv: Sonen går inte att få nöjd

Ja man får tänka så.
Försöker sjunga för honom också men känns meningslöst när han skriker.
Han lär inte höra mycket då. ;)
 
Sv: Sonen går inte att få nöjd

När Rasmus är på sånt humör beror det oftast på att han är uttråkad, verkar vara samma för min kompis. För vi brukar ringa varandra "kan du komma hit och leka!" (våra barn är jämnåriga) så fort de ser varandra så blir de super nöjda och glada.
 

Liknande trådar

Småbarn Försöker få dottern i säng vilket är fullt krig varenda förbannade dag. Jag blir tokig! Det ska skrikas, slåss, sparkas, härjas och...
Svar
4
· Visningar
1 011
Senast: julgrisen
·
Småbarn Att små barn sover dåligt vet vi ju alla. Det går i perioder. Men nu har lillebror, 13 månader, sovit dåligt i sju månader. Minst ett...
Svar
7
· Visningar
603
Övr. Barn "ALLA spelar Fortnite!" Ja, enligt min 8 åring iaf. Efter att ha frågat runt bland vänner och barnens kompisar så verkar det gälla...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 047
Senast: Mirtai
·
Övr. Barn Jag blir tokig. Vi har sonen varannan vecka och ska ju då dela på kostnader som kläder, sport, cykel osv osv. Pappan skyller dock...
Svar
2
· Visningar
1 785
Senast: Manji
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp