Bukefalos 28 år!

sorg i mitt hjärta

S

solregnen

Min allra vackraste älskling har gått bort. Det är ett stort svart hål i mitt hjärta. 9 hela år fick jag med henne. Ända sedan hon var valp har jag haft henne. Jag har verkligen gjort allt med henne. Gått på hundkurser, åkt på hundutställningar, spårat, uta och badat och ridit med hästen tillsmammans med henne.
Jag saknar henne så.

Det värsta av allt när jag skulle säga hejdå hemma i huset så kunde jag se i hennes ögon. Hon visste! gråter bara jag tänker på det...

Känslan när det hände kan inte jag beskriva. Jag kände när hon gick bort när jag var i skolan. Det kändes så ont i mitt hjärta att jag var tvungen att gå från lektionen.
Jag vågar inte berätta det heller för någon. Ingen skulle tro mig.
Men det hände likadant när hästen gick bort. fast jag inte ens visste när hon skulle gå bort! Jag bara kände det.
 
Sv: sorg i mitt hjärta

Jag förstår presis hur du känner dig. Har inte så mycket tröst att komma med än att smärtan lindras med tiden. Men visst är det hemskt. Jag fick ju ta bort min gamla tik 12 år gamal mycket mycket hastigt nu i mars. Skulle bara in och kolla upp vad jag trodde urinvägsinfektion...det slutade med avlivning några timmar senare. Cancer i urinröret blev domen..hon kunde inte kissa längre och hade så ont...men ack så glad och piggelin ändå...hon ville självfallet åka hem med mig när vi kom dit...:( Det var urjobbigt. Tillåt dig att vara ledsen, det behöver man. *kramar*
 
Sv: sorg i mitt hjärta

Jag vet precis hur det känns.
Fick avliva vår lilla schäfer den 19 april i år. Hon skulle fylla 10 år den 23 maj. Hade också haft henne sedan hon var valp. Vi hade ställt ut henne och tävlat i dressyr med henne. Hon fick ont i sitt ben och började halta. Hon var tydligen utsliten. :cry:

Vi har nyss avlivat 2 katter samtidigt. Den 10 mars dog dom här hemma i köket. Veterinären kom och tog bort dom samtidigt. Den ena var gammal 15 år och hade slutat att äta. Drack bara vatten. Den andra smalnade av fast han åt massor. Han blev 9 år bara.

Den 16 november förra året fick vi avliva vår andra hund. Hon blev bara 10 år och 2 veckor. Hon fick elakartad cancer. Men som tur är fick hon valpar för 2 ½ år sedan och vi sparade båda två. Så dom har vi nu. :love:
 
Sv: sorg i mitt hjärta

usch...det är alltid svårt att mista en vän...men på något konstigt sätt så överlever man och kan gå vidare...*tröstkramar*
 

Liknande trådar

Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 685
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 326
  • Artikel
Dagbok Om 1 vecka är det 3 år sedan jag sist kände kärlek, för då lämnade min älskade hund jordelivet. Han levde ett långt och lyckligt liv...
Svar
6
· Visningar
1 760
Senast: Rie
·
Hästmänniskan Skulle behöva skriva av mig lite. Tycker det är svårt att få råd och förståelse när jag pratar om detta med människor i min närhet, då...
2
Svar
23
· Visningar
5 472
Senast: Nepenthe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp