Bukefalos 28 år!

S

stargaze

Trodde inte jag skulle bli så knäckt som jag blev. Men hon var ju ändå en familjemedlem.
Min ökenråtta dog ikväll. Hon blev 3½ år.
snyft
Och alldeles enasm är man ikväll... Sambon är på jobbfest...
Tur att man har katten att gosa med...
 
Det är alltid lika sorligt när våra vänner dör... Tro mig, jag vet hur det är. :(... Jag har haft ett antal djur som fösvunnit från mig.. senast var det min pålle jag hade hand om.. han togs bort för tre månader sedan :(
hoppas det känns bättre snart! *Kramar*

----------------
Aldrig kan allt vara bra.
 
Usch ja, jag lider med dej...min ökenråtta Fina gick bort 12 sept...men vi har 3 nya tjejer nu...så är det varje gång, man sörjer ett tag, men sen blir det så otäckt tyst att man ändå skaffar nån ny liten gnag-marodör...
Men det är fantastiskt - 3,5 år ändå är gammalt...hoppas hon mådde bra in i det sista!
Skickar en varm deltagande kramis!
 
Vet hur det är... när min eremitkräfta dog 4 år gammal höll jag på at bryta ihop... :cry:

*liten kraam*
 
Men det är fantastiskt - 3,5 år ändå är gammalt...

e det??
svägerskans gerbilhona blev 5 år och d tre sista åren så levde den ensam då "kompisen" dog vid tre års ålder och det var omöjligt att placera in en ny då denna hona bara bet ihjäl alla nykomlingar..

själv har jag två hanar som nu e 4 år och still going strong. ;)
Men USCH vad jag bävar för den dagen då dom försvinner. Är så rädd att den som blir kvar ska typ dö av sorg efter sin bror oxå... :crazy: :cry:
 
Ja, det är ändå rätt så ovanligt tror jag. Ingen av mina har blivit mer än 2,5 år, men de har varit tokpigga till sista slutet. De får springa lösa 2-3 timmar per kväll, så de kanske joggat ihjäl sej...
 
Tack!

Jo, hon var pigg, sen dog hon i sömnen. Hon bodde med mina föräldrar då min katt inte ville låta henne vara ifred. Så de sa att hon verkade trött i helgen. Så jag åkte dit och tog ut henne och hon sprang som vanligt på mina axlar och kröp ner i min luva. Sen blev hon piggare, men igår kväll somnade hon in.
 
Skönt för henne att få somna så...att se dem dåliga är som att skära sej i handleden lite för varje gång...

Lyckliga lilla gerbil! En tröst kanske att tänka så?
 
Jag vet hur det känns :(.

Angående åldern, vi brukar säga att de blir allt mellan två och fem år gamla. Din gerbil var "normalgammal" när hon dog.
 
Ok. Jag trodde de blev 2-3 år gamla. Så jag var lycklig över att få ha henne så länge.
 
Idag känns det mkt bättre.
Jo, jag är glad att hon inte blev sjuk och mådde dåligt.

Tack för allt stöd!
 
Det är ju därför vi finns här! Compassion works both ways, they say....
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag skrev ett dagboksinlägg för ett år sedan som jag aldrig publicerade. Det handlade om sorgen efter min älskade katt jag precis fått...
Svar
0
· Visningar
375
Senast: clusia
·
Övr. Katt Idag finns inga ord. Bara tårar och ett oändligt svart mörker. Ensamhet och en brutal och obarmhärtig sorg som sliter i bröstet. Elvis...
Svar
16
· Visningar
1 751
Senast: Eva S
·
Hundträning Jag har en okastrerad hane på 2,5 år av spetsras. Just nu mår jag väldigt psykiskt dåligt, vilket delvis har med hunden att göra. Så för...
2
Svar
37
· Visningar
5 675
Senast: Kraxa
·
Hemmet Läste en tråd på Facebook om någon som köpt en grillpanna på Erikshjälpen, rengjort, oljat in och fått jättefin. Nu var det inte...
6 7 8
Svar
147
· Visningar
5 988
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp