Bukefalos 28 år!

Spännande och intressanta hus till salu, del 2

När vi köpte vår lägenhet funderade vi lite över att vardagsrummet verkade så överstylat och inte framställdes på det sätt som det faktiskt använts, främst för att det huvudsakligen utgjordes av två soffor som stod mittemot varandra mitt i rummet. Det såg snyggt ut, men knappast särskilt praktiskt. Men alltså det HÄR tar ändå priset:

Visa bifogad fil 137187

Vad är det tänkt att man ska göra där? Är det här någon slags specialsoffor som i själva verket gör något helt annat än att bara vara soffor? Så fula (sorry), och så fullständig malplacerade i ett så intetsägande, vitt rum!
Jag tror att det är fåtöljer. Överlag tror jag också lägenheten är extremt svårmöblerad pga vindsvåning och snedtak, och att de försöker dölja det med vidvinkelförvridning på varenda foto eller något. Finns kanske inget vettigt att göra i den där lilla smatten annat än att sitta i en fåtölj för 45 papp och titta på sin andra lika snordyra fåtölj?
 
Synd man inte kan söka på adress.
Skulle gärna leva offgrid annars, men det verkar himla dyrt?
Tror det beror lite på vilken standard du tänker dig. När jag undersökte möjligheten att låta bygga ett litet hus på hjul skulle det kosta ca 80 000 att göra det självförsörjande på el, men då är ju förbrukningen relativt (väldigt) låg. Samtidigt finns folk som bor off-grid och har exakt alla elektriska bekvämligheter.
 
Tror det beror lite på vilken standard du tänker dig. När jag undersökte möjligheten att låta bygga ett litet hus på hjul skulle det kosta ca 80 000 att göra det självförsörjande på el, men då är ju förbrukningen relativt (väldigt) låg. Samtidigt finns folk som bor off-grid och har exakt alla elektriska bekvämligheter.

Relativt bra standard vill jag ha, men är öppen för alternativ.
 
Jag tror att det är fåtöljer. Överlag tror jag också lägenheten är extremt svårmöblerad pga vindsvåning och snedtak, och att de försöker dölja det med vidvinkelförvridning på varenda foto eller något. Finns kanske inget vettigt att göra i den där lilla smatten annat än att sitta i en fåtölj för 45 papp och titta på sin andra lika snordyra fåtölj?
Ja... Fast såhär års får man se till att göra det mellan typ 09-16, för de verkar inte ha haft råd att köpa en lampa 🤷‍♀️
 
Jag hittade precis ett perfekt hus på alla sätt, förutom den lilla detaljen att det ligger för "off" för att fungera med jobb och så för mig. Hade jag, precis som sambon, kunnat jobba på distans så hade vi nog försökt titta på det här (säger jag utan att ha kollat på om det finns några dokument eller så som tyder på att det är rejäla fel på huset).

https://www.hemnet.se/bostad/villa-4rum-kragga-habo-kommun-bjorkvagen-19-21081055
Inget jättespeciellt hus så kanske, men det kändes praktiskt! Och lagom inrett/renoverat, och med en färdigt inhägnad tomt till hundarna. Känns som att just praktiska och "lagom" hus med bra tomt blir mer och mer sällsynt.
 
När vi köpte vår lägenhet funderade vi lite över att vardagsrummet verkade så överstylat och inte framställdes på det sätt som det faktiskt använts, främst för att det huvudsakligen utgjordes av två soffor som stod mittemot varandra mitt i rummet. Det såg snyggt ut, men knappast särskilt praktiskt. Men alltså det HÄR tar ändå priset:

Visa bifogad fil 137187

Vad är det tänkt att man ska göra där? Är det här någon slags specialsoffor som i själva verket gör något helt annat än att bara vara soffor? Så fula (sorry), och så fullständig malplacerade i ett så intetsägande, vitt rum!
Jag undrar också vad det är för vita klunsiga saker bakom sofforna? Är det vanliga väggkontakter som ser helt bisarra ut pga vidvinkeln?
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Svensk politik nr 3
  • Nästkommande?
  • Vad gör vi? Del CXCVII

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp